کد خبر: 10561
1402/07/24 - 14:5


رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان:

با متخلفان بازار مسکن تعارف نداریم

رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان از فعالیت 1060 واحد مشاور املاک در سطح شهر در راستای ساماندهی خبر داد اما گفت: تعداد بنگاهی‌های مسکن همچنان بالاست و هنوز جا برای کاهش این تعداد، وجود دارد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / لیلا محمدی: رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان از فعالیت 1060 واحد مشاور املاک در سطح شهر در راستای ساماندهی خبر داد اما گفت: تعداد بنگاهی‌های مسکن همچنان بالاست و هنوز جا برای کاهش این تعداد، وجود دارد!

حسن لطفی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به معاملات نامتعارف زمین و مسکن اظهار کرد: برخی واحدهای مشاور املاک با به کارگیری تعدادی از افراد و ارائه درصد به آنها برای معاملات زمین و مسکن و انقعاد قراردادهای اجاره موجب رشد قیمت‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به حضور متخلفان و تافراد فرصت طلب در سایت دیوار اضافه کرد: این افراد از راه‌های مختلف همچون درج آگهی‌ها در سایت‌ها و مراجعه حضوری به افراد درصدد انجام معاملاتی هستند که درصدهای بیشتری را نصیب آنها کند که ضروری است در این زمینه ارگان‌های نظارتی ذیربط موارد را بررسی کنند.

به گفته لطفی، در بازرسی هایی که در بازه زمانی 20 اردیبهشت تا 20 تیرماه امسال از واحدهای مشاور املاک زنجان صورت گرفت، 17 واحد مشاور املاک در شهر زنجان شناسایی شد که در این زمینه فعالیت غیرقانونی داشتند.

لطفی با تاکید بر اینکه با متخلفان بازار مسکن تعارف نداریم به وظایف این اتحادیه در حوزه ساماندهی بنگاه‌ها و مشاوران املاک سطح شهر زنجان اشاره کرد و به صدای زنجان گفت: با ساماندهی واحدهای مشاور املاک، در حال حاضر یک هزار و 60 واحد در شهر زنجان مشغول به فعالیت هستند که البته هنوز جای دارد که این تعداد نیز کاهش یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با اشاره به تلاش این اتحادیه برای واقعی‌تر شدن تعداد بنگاهی‌های سطح شهر از برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان این حوزه خبر داد و گفت: برای متقاضیان تمدید پروانه و افرادی که متقاضی انتقال پروانه هستند، جهت انجام فرآیند قانونی مربوط به معاملات و صبت آن‌ها برای طرفین قرارداد (خریدار و فروشنده، موجر و مستاجر) و آشنایی املاکی‌ها با قوانین، دوره‌های تخصصی املاک با همکاری مجموعه قضایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانرئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجانمتخلفانبازار مسکن
sedayezanjannews.ir/nx10561


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»