کد خبر: 10657
1402/08/07 - 14:19


استاندار زنجان:

کنترل قیمت مسکن منوط به افزایش عرضه است

استاندار زنجان با بیان اینکه باید نسبت به سیاست افزایش عرضه مسکن، تدبیر کنیم که ساده‌ترین راه برای تحقق این هدف،‌ تامین زیرساخت‌ها است، گفت: یکی از ابزارهای کنترل قیمت مسکن، افزایش عرضه است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ محسن افشارچی در کارگروه امور زیربنایی استان زنجان، با بیان اینکه دولت برای بالا بردن عرضه در حوزه مسکن باید محدوده‌هایی در اختیار خود داشته باشد که با الحاق محدوده‌های جدید مثل لیل‌آباد، ابزارهایی در اختیار دولت‌مردان برای کنترل بازار زمین و مسکن قرار می‌گیرد، اظهار کرد: امروزه با تعداد قابل توجهی از نیاز به مسکن در جامعه مواجه هستیم که همین امر به افزایش قیمت مسکن در جامعه منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: ملاک عمل ما در توسعه شهر زنجان، رفع مشکلات مربوط به حوزه مسکن در این شهر است. بخشی از نیاز در این حوزه مربوط به تامین زمین بوده که با الحاق محدوده یک هزار هکتاری اراضی لیل‌آباد این گام مهم در استان برداشته شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه باید نسبت به سیاست افزایش عرضه مسکن، تدبیر کنیم که ساده‌ترین راه برای تحقق این هدف،‌ تامین زیرساخت‌ها است، افزود: با افزوده شدن منطقه لیل‌آباد ضروری است دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در اراضی منطقه باشد.

افشارچی با بیان اینکه با توجه به امتیازاتی که منطقه غرب زنجان دارد، این محدوده برای توسعه شهر مناسب است، گفت: حدود ۳۰ سال بعد از الحاق منطقه گلشهر به شهر زنجان، اتفاقی در این شهر نیفتاده است و اکنون با رشد جمعیت با افزایش تقاضا هم مواجه هستیم و لازم است متناسب با این تقاضا، ‌برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.


 استفاده از اراضی لیل‌آباد برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر زنجان

 اصغر اسماعیلی نیز در جلسه کارگروه در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان در محل استانداری زنجان، اظهارکرد: در این جلسه ملاک عمل ما در توسعه شهر زنجان، رفع مشکلات مربوط به حوزه مسکن در این شهر است‌.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: با استفاده ازظرفیت اراضی لیل آباد برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر زنجان بسیاری از مشکلات حوزه مسکن حل می شود.

اسماعیلی تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی استاندار و مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان، از اراضی تازه الحاق شده لیل آباد برای تامین زمین و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده خواهد شد.

وی افزود: با وجود این محدوده، دیگر کمبود و مشکلی در تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان نخواهیم داشت و مشکل زمین برای ساخت مسکن هم حل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، تاکید کرد: بخشی از نیاز در بخش مسکن مربوط به تامین زمین است که با الحاق محدوده هزار هکتاری اراضی لیل‌آباد گام مهمی در استان برداشته می شود.

اسماعیلی تاکید کرد: با کمک مدیریت استان سرمایه‌ای در اختیار داریم که با تکیه بر آن می توانیم بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه مسکن را حل کنیم و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برای توسعه شهری در غرب شهر زنجان از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده می‌کند چرا که این منطقه قابلیت‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف دارد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانلیل آباد
sedayezanjannews.ir/nx10657


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»