کد خبر: 10734
1402/08/21 - 15:27


جشنواره قصه گویی کانون استان زنجان

۲۲ برگزیده بخش‌های مختلف مرحله استانی جشنواره قصه گویی. استان روز دوشنبه معرفی شدند تا برای ادامه رقابت‌ها در مرحله کشوری حضور یابند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ فاطیما سیاحتی:، طبق آرای داوران در بخش زنان و مردان قصه‌های مدرن کلاسیک، میلاد عیوضی با قصه‌ «سگی که قارقار می کرد»، فاطمه افشار احمدی با قصه‌ « کیسه روباه » و حنانه احمدی با قصه «گوساله لجباز» به ترتیب مقام اول تا سوم و هدی عندلیبی با قصه « کلوچه‌های خدا» شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، هما محبی با قصه «خرگوش باهوش» برگزیده و در بخش دختران و پسران قصه‌های مدرن و کلاسیک، زهرا میر سیاهی با قصه « نون و آب »، هانیه عباسی با قصه « دنیا چقدر بزرگ است » و آیسودا محمدی با قصه « لباس‌ها» به ترتیب رتبه اول تا سوم و نیکو اسکندری با قصه «مدرسه خرس کوچولو» به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در بخش قصه‌گویی آیینی و سنتی در گروه سنی دختران و پسران،‌ مها مقدم با روایت «رزم گردآفرید»، محمد محسن لطفی با قصه «رزم رستم و اشکبوس» و حسام صدرا با روایت «رزم رستم و اشکبوس» به ترتیب اول تا سوم شدند.

در این بخش آندیا نوری با قصه «رزم گردآفرید» شایسته تقدیر شناخته شد.

در گروه سنی زنان و مردان هم حمیدرضا محمدلو با قصه «رزم فریدون و ضحاک» و زهرا جواهری با قصه «رزم حضرت ابوالفضل (ع)» مشترکا رتبه اول و آرینا ابراهیمی با قصه «رزم گردآفرید و سهراب» رتبه دوم و نیز مائده شجاعی با قصه «زال» شایسته تقدیر و در بخش زبان هم فریبا تیموری با قصه‌ «مداد سیاه و رنگین کمان» به عنوان برگزیده معرفی شدند.

این جشنواره شامل بخش ویژه هم بود که بر اساس رای داوران در بخش شهید سلیمانی، التفات داوود بیگی با قصه «قهرمان سردار»، در بخش لبخند، رسول صالحی با قصه‌ «تنبل اوغلان»، در بخش نیروی انتظامی معصومه تقیلو با قصه « کوچه پر ماجرا» و در بخش کودکان مظلوم غزه فاطمه لطیفیان منفرد با قصه‌ « قطعه گمشده » به عنوان برگزیده شناخته شدند.

باید قصه‌ها در سبد فرهنگی خانواده ها قرار گیرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در مراسم اختتامیه جشنواره قصه‌گویی در مرحله استانی در خصوص ترویج و توسعه هنر قصه گویی در جامعه، افزود: مردمی سازی قصه مهم است و باید همه‌ آحاد مردم برای احیا و حفظ آن تلاش کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی افزود: باید قصه‌ها همانند گذشته وارد خانه‌ها شود و در سبد فرهنگی خانواده ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا فعالیت رسانه‌ای و حمایت از قصه‌گویان، کمترین تلاشی است که باید صورت بگیرد.

عیسی‌‎خانی در ادامه ضمن تشریح روند برگزاری جشنواره قصه‌گویی، گفت: داوری این جشنواره توسط الهام کمال‌پور از استان گیلان، فریده محمودی از استان مرکزی و مریم تاراسی، فرزانه قاسمی و قربان ولیئی از استان زنجان انجام شد و صغری قامتی از استان گیلان مسئول نظارت بر این جشنواره بود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمحسن افشارچیاستاندار زنجانسردار کرمی
sedayezanjannews.ir/nx10734


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»