کد خبر: 9691
1402/03/06 - 11:4


در مراسم کلنگ‌زنی پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار شهیدان کریمی، مطرح شد؛

حل مشکل گره ترافیکی غرب شهر با افتتاح این پروژه

استاندار زنجان:باز شدن پای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به پروژه‌های شهری زنجان برکت خواهد داشت

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: در حالی پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار «شهیدان کریمی»، کلید می‌خورد که مسئولان شهری معتقدند این پروژه بخشی از بار ترافیکی غرب شهر زنجان را که در سال‌های اخیر درحال‌توسعه است، حل خواهد کرد.

«پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار شهیدان کریمی»، 3 خردادماه 1402 هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در محل ساختمان 2 استانداری زنجان کلید خورد؛ تا زنجان این بار شاهد آغاز به کار بزرگ‌ترین پروژه شهری خود با اعتبار قریب به هزار میلیارد تومان باشد.

 در قرارداد این پروژه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، بخش دیگری نیز برای ساماندهی زنجانرود اختصاص‌یافته است که میزان اعتبار این ساماندهی حدود 90 میلیارد تومان برآورد شده است.

**کلنگ‌زنی این پروژه قطعاً تکمیل‌کننده پازل چند‌تکه‌ای توسعه شهری است

در مراسم کلنگ‌زنی پروژه شهیدان کریمی که با حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر، جانشین مدیر پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و جمعی از مسئولین برگزار شد، استاندار زنجان با اشاره به اینکه این پروژه بخشی از پازل بزرگ توسعه غرب زنجان است، اظهارکرد: این پروژه در جهت ایجاد تعادل بین غرب و شرق زنجان اتفاق می‌افتد.

«محسن افشارچی»،  با بیان اینکه در غرب زنجان شاهد وجود فرودگاه، توسعه منطقه ویژه اقتصادی و پروژه اقدام مسکن ملی هستیم، اظهار کرد: توسعه این منطقه باعث بروز مشکلاتی خواهد شد و این پروژه بخشی از گره ترافیکی این منطقه را در آینده حل خواهد کرد.

به گفته استاندار، آغاز به کار این پروژه اتفاق مهم و مبارکی است و این کلنگ‌زنی قطعاً تکمیل‌کننده پازل چند‌تکه‌ای توسعه شهری است که به امید خدا اثرات خود را در شهر زنجان نشان خواهد داد.

افشارچی با تشکر از شورای شهر زنجان و شهردار، تأکید کرد که شهردار و شورای شهر مقیاس کار در حوزه شهری استان را ارتقا داده‌اند و پس از این نیز هر کسی شهردار شود باید با همین سقف و مقیاس پروژه‌های شهری را پیش ببرد.

وی با درخواست از شهردار زنجان در خصوص در اولویت قراردادن پروژه «شهر هوشمند» و تسریع در اجرایی‌کردن این پروژه، اظهار کرد: کارکرد این پروژه کمتر از پروژه‌های عمرانی نیست. امید است اتفاقات مهمی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه باز شدن پای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) به پروژه‌های شهری زنجان برکت خواهد داشت، اظهار کرد: گشایش‌های متعددی در این زمینه را شاهد خواهیم بود کمااینکه در کنار این پروژه‌ها اتفاقات مثبتی خواهد افتاد.

**این پروژه در سال‌های آینده بخشی از مشکلات ترافیکی غرب شهر را برطرف خواهد کرد

در ادامه شهردار زنجان، با اشاره به اینکه سالی پر از تلاش و مملو از فعالیت‌های شبانه‌روزی را در شهرداری، با پشتیبانی شورای شهر پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: در این سال توانستیم رضایت نسبی مردم را جلب کنیم.

«علیرضا فیروزفر»، با بیان اینکه برای امسال اهداف متعددی را با راهبردهای مختلف پیش رو گرفته‌ایم که یکی از این راهبردها حل مشکل ترافیک شهر است، افزود: این پروژه (پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار «شهیدان کریمی») به‌نوعی بزرگ‌ترین پروژه شهر به لحاظ حجم ریالی است (هزار میلیارد تومان) که ساماندهی این پروژه از سه‌راه امجدیه به خروجی شهر است.

این مسئول با بیان اینکه اگر این پروژه اجرایی نمی‌شد، تردد در این مسیر بسیار سخت می‌شد، گفت: وجود فرودگاه، منطقه ویژه اقتصادی و توسعه مسکن‌های اقدام ملی باعث شده است که این منطقه توسعه باید و نیازمند یک برنامه‌ریزی درست برای مشکلات احتمالی ترافیک در ابن منطقه باشد. پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار «شهیدان کریمی» می‌تواند در آینده بخشی از این مشکلات را برطرف کند.

شهردار زنجان با تشکر از قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، اظهار کرد: سال قبل پروژه «بوستان شهر» را با این پیمانکار شروع کردیم و امسال نیز این پروژه را که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری است را کلید زدیم. همچنین بخشی از قراردادی که با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) داریم مربوط به ساماندهی زنجانرود است که امید است این مشکلات نیز برطرف گردد. امید است که با اجرایی‌شدن این پروژه‌ها شاهد پیشرفت و توسعه شهر باشیم.

**اگر این پروژه در حال حاضر اجرایی نشود، در سال‌های آینده می‌تواند هزینه بیشتری را بر شهر تحمیل کند

در ادامه جانشین مدیر پروژه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه با رشد و توسعه جامعه شهری و افزایش ترافیک، باید زیر‌ساخت‌های شهری را توسعه داد، اظهار کرد: ترافیک در درازمدت می‌تواند آثار مخرب زیادی داشته باشد و بار تصادفات بالای منطقه میتواند رضایتمندی مردم را کاهش دهد. از همین رو؛ مسئولان برای حفظ سرمایههای اجتماعی، باید موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کنند.

«رضا مقیسه» با تأکید بر اینکه اگر این پروژه ساخته نشود، در آینده می‌تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند، افزود: به دلیل افزایش قیمت‌ها و تورم موجود در جامعه اگر این پروژه در حال حاضر اجرایی نشود، در سال‌های آینده می‌تواند هزینه بیشتری را بر شهر تحمیل کند. به‌طوری‌که اگر این پروژه را در سال‌های گذشته انجام می‌دادیم شاید با یک‌چهارم اعتبارات فعلی این پروژه، برای ساخت این پروژه کفایت می‌کرد.

مقیسه با اشاره به اینکه ساخت پروژه‌های شهری از طرف قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) برای کمک به عمران و آبادانی است، اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها دارای انتفاع عمومی است و برای رفاه مردم شهر برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌شود.

** اجرای پروژه شهیدان کریمی در راستای تقویت ارتباطات غرب و شرق شهر طراحی و اجرا خواهد شد

در ادامه رئیس شورای شهر با تأکید بر لزوم حفظ ساختار اجتماعی شهر زنجان، اظهار کرد: زنجان هویت فرهنگی یکپارچه‌ای دارد که باید در جهت تقویت آن گام برداشت.

«مجید ناصحی مقدم» ادامه داد: پروژه‌های متعددی در راستای حفظ ارتباطات اجتماعی ساکنان شهر طراحی و پیاده‌سازی شده است. از این جمله می‌توان به بازگشایی محورهای پادگان و 22 بهمن اشاره کرد چرا که پیش از بازگشایی این محور ساختارهای اجتماعی شمالی و غربی قطع شده بود.

ناصحی مقدم، اظهار کرد: اجرای پروژه شهیدان کریمی در راستای تقویت ارتباطات غرب و شرق شهر طراحی و اجرا خواهد شد و قطعاً این پروژه به نحوی برنامه‌ریزی شده است که بتواند ارتباط بین کوی ثمین، کوی فرهنگ و نانوایان را تقویت کند.

وی با بیان اینکه این پروژه یک راه ارتباطی مؤثر برای خروجی‌های شهر زنجان در محور غرب است، اظهار کرد: امید‌واریم در بازه زمانی تعیین شده این پروژه به نتیجه مطلوب برسد.

 

انتهای پیام/

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانمحسن افشارچی،استاندار زنجانعلیرضا فیروزفر، شهردار زنجانرضا مقیسه، مجید ناصحی مقدم
sedayezanjannews.ir/nx9691


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»