کد خبر: 10746
1402/08/23 - 14:44


قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

۹۰ درصد دانش‌آموزان نماز خوانی را از خانواده آموخته‌اند

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: براساس نتایج یک پژوهش، ۹۰ درصد دانش آموزان نماز خوان،‌ اقامه نماز را نه از مدرسه و مسجد بلکه از خانواده خود آموخته‌اند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سیداحمد زرهانی در جلسه ستاد برگزاری اجلاس سراسری نماز در زنجان، اظهار کرد: بر پایه همین پژوهش مشخص شد که حدود ۹۰ درصد افرادی که نسبت به اقامه نماز کاهل بودند، از اسرار نماز آگاهی نداشتند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از همه امکانات برای تخریب ذهن و ضمیر نوجوانان و جوانان سوء استفاده می کند، اظهار کرد: کانون خانواده و به ویژه مادران، معماران تعلیم و تربیت و فرهنگ کشور هستند و باید نسبت به اهمیت کارکرد خانواده و بهره گیری از آن توجه داشته باشیم.

زرهانی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اجلاس سراسری نماز به میزبانی زنجان در آذرماه امسال اشاره کرد و گفت: باید در این رویداد نسبت به بسیج نیروها و اقشار مختلف و به میدان آوردن نسل جوان در جهت اثرپذیری از معارف نماز اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای برگزاری اجلاس های سراسری نماز استخراج و به دستگاه ها ابلاغ می شود، افزود: یک دستاورد استانی برای میزبانی این اجلاس‌ آن است که برگزاری آن، صبغه نمازی و عبادی به فضای استان می دهد.

زرهانی به لزوم تقسیم کار برای تدبیر مناسب جهت برگزاری مطلوب این رویداد با توجه به همزمانی با سفر استانی رییس جمهور اشاره کرد و گفت: در این راستا همه امکانات و ظرفیت ها در استان باید به کار گرفته شود.

محسن افشارچی نیز در جلسه ستاد برگزاری اجلاس سراسری نماز، اضافه کرد: میزبانی زنجان از اجلاس سراسری نماز، موضوع مهمی است که برگزاری مطلوب این رویداد با توجه به همزمانی سفر استانی رئیس جمهور و دیگر برنامه‌های سنگین و متعدد به هماهنگی های بیشتری نیاز دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در بخش‌ها و کمیته‌های اجلاس سراسری نماز کارهای مختلفی انجام شده است، گفت: عمده تمرکز در این کمیته ها بر روی مدارس برای ترویج فرهنگ نماز است.

استاندار زنجان افزود: تلاش می کنیم تا این اجلاس به صورت آبرومندانه در استان برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سفر رییس جمهور به استان فرصت مهمی برای تامین اعتبار و تعریف کردن پروژه است،‌ افزود: در دور اول سفر استانی رییس جمهور به زنجان طرح های بسیار مهمی به تصویب و مرحله اجرا رسید که امیدواریم در دور دوم سفر نیز با تخصیص اعتبارات و منابع مالی لازم شاهد تصویب و اجرای طرح های بزرگی در استان باشیم.

آیت الله شیخ‌علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان نیز در این جلسه به اهمیت برگزاری اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود تا همزمانی ۲ رویداد سفر رییس جمهور به استان و میزبانی اجلاس سراسری نماز، بدون نقص و کاستی برگزار شود.

سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» به میزبانی استان زنجان در آذرماه برگزار می‌شود.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناستاندار زنجانمحسن افشارچینماز
sedayezanjannews.ir/nx10746


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»