کد خبر: 10780
1402/09/01 - 9:11


عوارض ناشی از تعطیلی‌های طولانی ناشی از شیوع کروناویروس در زنجان، استخر ولیعصر را به زانو درآورد؛

بی‌پولی؛ استخر ولیعصر را غرق کرد

رئیس‌ هیئت ورزش‌های‌ جانبازان و معلولان استان زنجان: نیاز 10 میلیارد تومانی برای تعمیرات اساسی استخر ولیعصر زنجان/معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان: عوارض تعطیلی طولانی استخر ولیعصر بیش از استهلاک تجهیزات در زمان فعالیت است/ معاون توسعه و منابع اداره کل ورزش استان: استخر ولیعصر زنجان ظرف 3 ماه آتی راه‌اندازی می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: استخر ولیعصر زنجان که چند سال پیش به علت عملکرد نامتعارف مسئولان دوره‌های قبل هیئت جانبازان و معلولان استان زنجان به عنوان مستاجر، با ورود دستگاه‌های نظارتی زنجان از این هیئت پس گرفته و به بخش خصوصی واگذار شده و چندی بعد نیز با شیوع کروناویروس به ناچار تعطیل شده بود، به علت عوارض ناشی از این تعطیلی طولانی و البته برخی از تجهیزات کهنه که نیاز به بهسازی و بازسازی دارند، همچنان تعطیل است و برای راه‌اندازی به حدود 10 میلیارد تومان نیاز دارد.

استخر ولیعصر واقع در منطقه «کوی قائم» زنجان از اواخر دهه ۷۰ فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه ورزشی که متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان است چندین سال برای استفاده ورزشکاران و معلولان و شهروندان زنجانی به عنوان اجاره در اختیار هیئت جانبازان و معلولان قرار گرفت، پیش از شیوع کرونا ویروس نیز نزدیک 2 سالی به بخش خصوصی واگذار شد اما با شیوع کروناویروس و تصمیم مسئولان ذیربط همزمان با سایر استخرهای استان تعطیل شد.


ماجراهای استخر ولیعصر زنجان

گفتنی است که بنا بر اعلام برخی از مسئولان ورزشی، چندین سال قبل که این استخر در مدیریت هیئت جانبازان و معلولان استان زنجان بود به دلیل عدم نظارت دستگاههای نظارتی تبدیل به محل انتفاع برخی از افراد شده بود و هیچ گونه سودی برای هیئت ورزشی و ورزشکاران نداشت از این رو با ورود دستگاه‌های نظارتی از جمله بازرسی مدیریت این استخر از دست هیئت ورزشی جانبازان و معلولین استان زنجان خارج شد و به بخش خصوصی اجاره داده شد که بعد از همه گیری ویروس کرونا این استخر تعطیل شد.

استخرهای ورزشی جزو اماکنی بود که در این بازه زمانی در حمایت از سلامت مردم و جلوگیری از افزایش آمارهای ابتلا به ویروس کرونا، با دستور ستاد کرونای کشور و استان زنجان به صورت اجباری تعطیل شدند هرچند در برخی از شهرهای سفید این استخرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت مسئولان ذیربط در مقاطعی بازگشایی شدند.

با گذشت 3 سال و نیم از شیوع ویروس کرونا و تلاش‌های شبانه‌روزی برای انجام واکسیناسیون سراسری، سرانجام سوم مردادماه 1402، وزارت بهداشت پایان شرایط اضطراری کرونا را اعلام کرد.

اما یکی از شهروندان زنجانی با اشاره به خسارت کرونا به استخرهای ورزشی به علت تعطیلی‌های طولانی می‌گوید:  در مدت شیوع این ویروس، استخرهای ورزشی به‌طور کامل تعطیل شدند و امکان انجام هیچ فعالیتی نیز در محیط این استخرها فراهم نبود و نگهداری از استخرها حتی در شرایط تعطیلی نیز هزینه‌های بسیاری را به همراه داشت در این بین استخر ولیعصر یکی از استخرهای قدیمی که طرفداران خود را دارد بیشترین خسارت را دید چرا که قبل از شیوع کرونا ویروس نیز تجهیزات موتورخانه این محل نیاز به تعمیرات داشت.


عوارض تعطیلی طولانی

غفار امانی، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه استخر ولیعصر(عج) در دوران شیوع کروناویروس تعطیل شد، اضافه می‌کند: عوارض تعطیلی بیشتر از تعمیرات موردنیاز در حین فعالیت استخرها است. در حال حاضر با مشکل رسوب موتورخانه استخر ولیعصر و نیاز به تعویض برخی قطعات دستگاه ها که البته برخی از تجهیزات نیز نیاز به تعمیر اساسی و اورهال دارند، مواجهیم.

امانی با بیان اینکه پیش از تعطیلی این استخر در اختیار عموم ورزشکاران از جمله معلولان و جانبازان ورزشکار قرار می‌گرفت و درآمدهای حاصله برای هیئت ورزشی معلولان و جانبازان قابل توجه بود، ادامه می‌دهد: خدمات در این استخر برای معلولان و جانبازان رایگان بود اما پس از تعطیلی ادامه‌دار استخر ولیعصر، هزینه‌هایی نیز به هیئت تحمیل شد چرا که ورزشکاران این هیئت باید از استخرهای ورزشی سطح شهر زنجان بهره می‌بردند.


نیاز 10 میلیارد تومانی برای تعمیرات اساسی

طیب امیری، رئیس‌ هیئت ورزش‌های‌ جانبازان و معلولان استان زنجان که از سال 1400 سکان این هیئت را در دست گرفته است در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به نقش موثر استخر ولیعصر در درآمدزایی این هیئت در سال‌های گذشته عنوان می‌کند: متاسفانه با تعطیلی استخر ولیعصر ناشی از شیوع کروناویروس که البته پس از پایان این ویروس، همچنان این مرکز ورزشی به علت نیازهای اساسی به اورهال، در تعطیلی به سر می‌برد و نزدیک به 10 میلیارد تومان اعتبار برای روی پا ایستادن نیاز دارند.

رئیس‌ هیئت ورزش‌های‌ جانبازان و معلولان استان زنجان با بیان اینکه راه‌اندازی این استخر موجب می‌شود که ما بتوانیم از تمامی ورزشکاران هیئت جانبازان و معلولان حمایت کنیم، افزود: راه‌اندازی این استخر موجب می‌شود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر روزانه از خدمات ورزشی این استخر استفاده کنند.


استخر ولیعصر زنجان ظرف 3 ماه آتی راه‌اندازی می‌شود

حمید حسنی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تامین اعتبار موردنیاز جهت تعمیر اساسی تجهیزات استخر ولیعصر زنجان می‌گوید: بر اساس برآوردهای صورت گرفته؛ 8 تا 10 میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر استخر مذکور موردنیاز است که بخشی از ان باید توسط هیئت به عنوان مستاجر و بخشی دیگر را نیز ادره کل ورزش به عنوان صاحب این مجموعه پردازد.

حسنی با بیان اینکه هیئت ورزش‌های‌ جانبازان و معلولان استان زنجان چندین سال است در محلی که استخر ولیعصر در ان واقع شده است، مستقر است، عنوان می‌کند: این استخر به علت تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا، صدماتی را متحمل شده است، چرا که استهلاک این دست از اماکن در تعطیلی بیش از استفاده از آن‌ها، است. از طرفی استخر ولیعصر جزو استخرهای قدیمی زنجان بلا بیش از 25 سال عمر، بوده و طبیعتا برای نگهداری نیازمند اعتبارات بالایی است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه می‌دهد: به علت بالا بودن عمر اماکن ورزشی از جمله برخی از استخرهای زنجان، هزینه تعمیرات اساسی در هر سال به طور متوسط 500 میلیون تومان و حتی بالاتر از ان است که نه کاری از دست مستاجر برمی‌آید نه صاحب ملک! قبل از شیوع کرونا، آگهی برای تعمیرات اساسی این استخر در ازای واگذاری محل طبق هزینه‌های صرف شده، منتشر کردیم اما استقبال‌کننده‌ای نبود.

این مسئول با اشاره به هزینه‌های بالای تعمیر استخر ولیعصر زنجان از راه‌اندازی این مرکز ظرف 3 ماه آتی خبر می‌دهد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناستخر ولیعصربی پولیبازگشایی
sedayezanjannews.ir/nx10780


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»