کد خبر: 1477
1398/10/15 - 12:25


صدای زنجان وضعیت استخر ولیعصر پس از واگذاری آن به بخش خصوصی را بررسی می‌کند

شیرجه در بی‌پولی

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان: اگر به بخش خصوصی واگذار نمی‎کردیم طبق قانون با ما برخورد می‌شد/ مراجعه‌کنندگان: امکانات و سطح خدمات مطلوب نیست/ مدیر استخر: مدیریت استخر مشکلی ندارد، وضعیت اقتصادی خراب است/ مدیرکل ورزش و جوانان استان: پروژه بازسازی استخر ولیعصر را پیگیری می‌کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

سوژه مردمی


لیلا محمدی- جمعی از شهروندان زنجانی در تماس با روزنامه صدای زنجان خواستار بازرسی و نظارت بر خدمات ارائه شده در استخر ولیعصر شدند. قطعی برق و گاز، مستهلک شدن سقف و کاشی‌ها، خرابی دوش‌ها، فرسودگی تاسیسات موتورخانه و عدم تعمیرات اصولی آن از جمله مواردی بود که از سوی آنان مطرح شد.

سال قبل به دنبال مشکلات مالی و بدهی‌های هیئت جانبازان و معلولان استان، اداره کل ورزش و جوانان استان استخر ولیعصر را به بخش خصوصی واگذار کرد.

یکی از شهروندان زنجانی به نام رضا در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به قطعی پی در پی برق و گاز استخر ولیعصر عنوان کرد: متاسفانه قفل‌ کمدهای این مجموعه الکترونیکی بود که پس از واگذاری به بخش خصوصی، قفل کمدها تعویض شد و قفل‌های معمولی جای آن را گرفت. تعدادی از دوش‌ها خراب است و فضا به هیچ عنوان شبیه به یک فضای ورزشی نیست.

او با بیان اینکه مسئولان استخر ولیعصر به هیچ عنوان کاری برای تعمیر تاسیسات موتورخانه انجام نمی‌دهند به قطعی چندین باره برق و گاز مجموعه به دنبال بدهی‌ها اشاره کرد و افزود: دستگاه اُزن که برای گندزدایی و ضدعفونی آب در استخر استفاده می‌شد از سوی مسئولان استخر تعمیر نشده و مدیریت ترجیح داده با کلرزنی نسبت به تصفیه آب اقدام کند.

استخر ولیعصر از سال 78 تا پایان سال 96 در اختیار هیئت جانبازان و معلولان استان بود اما اوایل سال 97 و به دنبال بدهی‌های این هیئت به اداره کل ورزش و جوانان استان و عدم بازپرداخت آن، این مجموعه به بخش خصوصی واگذار شد. با این اقدام متاسفانه تیم شنای هیئت جانبازان و معلولان عملا از گردونه مسابقات خارج شد.

با خالی شدن دست هیئت جانبازان و معلولان استان از استخر ولیعصر، تیم شنای دختران و پسران این هیئت که همه ساله 22 مدال کسب می‌کرد، کنار رفت و سکوهای افتخار ورزش شنای معلولان خالی از نمایندگان زنجان شد.

طبق قانون استخر را واگذار کردیم

محمدعلی حمزه‌پور، معاون امور ورزشی مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این رابطه با بیان اینکه مشکلات مربوط به تعمیرات موتورخانه، بدهی برق و گاز از زمانی که دست هیئت معلولان و جانبازان بود هم جود داشته است، تاکید کرد: در مورد عدم استفاده از دستگاه اُزن و استفاده از روش کلرزنی برای ضدعفونی آب هم باید بگویم، از نظر برخی بکارگیری دستگاه اُزن در استخرها بهترین راهکار برای گندزدایی است و در عوض برخی نیز معتقدند استفاده از آن زیان‌هایی هم دارد.

حمزه‌پور در مورد مشکلات فنی و مباحث نظارتی استخر ولیعصر نیز تصریح کرد: این موارد به حیطه کاری من مربوط نیست اما موضوع را برای پیگیری به همکاران اداره کل اطلاع می‌دهم.

معاون امور ورزشی مدیر کل ورزش و جوانان استان در مورد علت واگذاری استخر ولیعصر به بخش خصوصی به صدای زنجان گفت: دستگاه نظارتی وارد موضوع شد و اگر استخر را به دلیل بدهی که هیئت معلولان و جانبازان داشت به بخش خصوصی واگذار نمیکردیم طبق قانون باید با اداره کل برخورد می‌شد.

اداره استخرهای ورزشی به صرفه نیست

اکبر عربدوست، مدیر استخر ولیعصر زنجان نیز با بیان اینکه تمامی مجموعه‌های ورزشی زیان‌ده هستند و هزینه نگهداری آن‌ها بسیار بالاست، تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و درآمد پائین مردم، بهای بلیط استخرها نسبت به دهه 80 تغییری نداشته و از سویی عمده مراجعه‌کنندگان با شش‌دوم قیمت، کارت استخر خریداری می‌کنند. افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز وضعیت را بدتر کرده تا جایی که باید بگوئیم استخر تقریبا درآمدی ندارد.

عربدوست با بیان اینکه استخر ولیعصر به لحاظ نظارت و کیفیت آب هیچ مشکلی ندارد، اضافه کرد: این مجموعه به لحاظ ابنیه مشکلاتی دارد. هیئت جانبازان و معلولان به مدت 12 سال از استخر ولیعصر استفاده کرده و ریالی برای آن هزینه نکرده بود. در حال حاضر نیز اداره کل ورزش و جوانان در نظر دارد نسبت به بازسازی آن اقدام کند.

مدیر استخر ولیعصر با اشاره به افزایش قیمت کلر و سایر تجهیزات نگهداری عنوان کرد: کلری که تا چند سال پیش هر بشکه را 450 هزار تومان خریداری می‌کردیم 7 میلیون و 500 هزار تومان شده که اصلا در بازار یافت نمی‌شود. قیمت هر قفل الکترونیکی 400 تا 500 هزار تومان است، تعمیرکار آن در زنجان وجود ندارد و اگر قصد تعویض قفل داشته باشیم باید 500 هزار تومان صرف کنیم، در این وانفسای اقتصادی هیچ عاقلی قفل الکترونیکی را به قفل معمولی ترجیح نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از دستگاه اُزن در استخر استفاده می‌شود اما هر کس می‌گوید سیستم نمک طعام یا دستگاه اُزن بهترین روش در مقایسه با کلرزنی است، عوام فریبی بیش نیست.

عربدوست با اشاره به تجربه کاری خود در مدیریت و اداره استخرهای ورزشی سطح شهر عنوان کرد: عمرم در ورزش زنجان گذشته است و زندگی‌ام را برای ارتقای ورزش استان هزینه کرده‌ام، وضعیت اقتصادی اصلا خوب نیست کرایه هر سانس 700 هزار تومان است اما هر سانس 250 هزار تومان اجاره داده می‌شود، استخرهای بخش خصوصی که به صورت شخصی اداره می‌شود به هیچ وجه به صرفه نیست.

وی افزایش تعداد استخرهای سطح شهر از دو مورد به حدود 14 استخر و کاهش قدرت خرید مردم تاکید کرد: با این روال استخرهای ورزشی تا چند ماه آینده دوام نمی‌آورند. به نظرم پول‌مان را به جیب‌مان بگذاریم بهتر است اداره استخرهاست! هیچ شکی نیست که با این وضع، استخر ولیعصر به سرنوشت استخر حجاب دچار نشود.

پیگیری بازسازی استخر ولیعصر از محل ماده 27

علی خلیلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه ادعاهای گفته شده مبنی بر بحرانی شدن وضعیت استخر ولیعصر پس از واگذاری به بخش خصوصی را به هیچ عنوان قبول ندارم، ابراز کرد: اداره کل بعد از اینکه استخر ولیعصر را از هیئت جانبازان و معلولان گرفت نزدیک به 100 میلیون تومان بابت تعمیرات هزینه کرد تا این مجموعه قابل استفاده برای عموم مردم شود.

خلیلی با اشاره به بدهی‌های گاز و برق که منجر به قطعی شده است نیز گفت: بدهی‌های مربوط به گذشته هیئت‌ها به میزان نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون تومان هنوز هم مانده و فعلا بازپرداخت نشده است. البته بخشی را به روز پرداخت کرده‌ایم و بخشی دیگر نیز باقی مانده است. آقای استاندار به دستگاه‌های خدمات‌رسان دستور داد برق و گاز این مراکز قطع نشود تا تامین اعتبار شده و مبالغ به موقع پرداخت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به پیگیری‌های این دستگاه جهت تامین اعتبار از محل ماده 27 برای تعمیر و بازسازی استخرها و مراکز ورزشی تصریح کرد: در صورت به نتیجه رسیدن این پیگیری‌ها استخر ولیعصر بازسازی و به روز می‌شود.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستخر ولیعصر زنجانورزش و جوانان زنجاناکبر عربدوست
sedayezanjannews.ir/nx1477


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»