کد خبر: 10840
1402/09/09 - 13:59


جهاد دانشگاهی زنجان در شناسایی واحدهای راکد و نیمه‌راکد کمک کند

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه شناسایی واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد و احیای آن‌ها به استان کمک کند و باید از این ظرفیت بهره لازم را برد.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حسین محمدی روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بین جهاد دانشگاهی استان زنجان و پارک علم و فناوری استان، اظهار کرد: ظرفیت استان در بخش اشتغال و ارائه تسهیلات برای مشاغل خرد، کم نیست و جهاد دانشگاهی می‌تواند با مهارت‌آموزی افراد متقاضی و ورود قوی افراد به بازار، کمک‌ کند و ما در استان، آماده هماهنگی در این حوزه هستیم، جامعه هدف برای این کار بیش از۱۰ هزار نفر است و بیش ازدو هزار میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: در این استان با توجه به هدف‌گذاری صادراتی، با چالش‌هایی مواجه هستیم که با توان موجود در جهاد دانشگاهی می‌توانیم از توان این نهاد بهره لازم را ببریم و یکی از اصلی‌ترین پارامترها بحث آموزش است.
محمدی با بیان اینکه در کشور ۲۰ زنجیره تولید شناسایی شده که دو زنجیره برای استان به تصویب رسیده است، گفت: زنجیره پوشاک و زیتون برای استان زنجان در نظر گرفته شده است که نیاز به مطالعات گسترده‌ای دارد و در این زمینه، جهاد دانشگاهی می‌تواند کمک‌ کند.
معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نمونه بارزی از مجموعه‌های آموزشی با بهره‌وری بالا و با حداقل امکانات است، اظهار کرد: با توجه به علاقه پارک‌های علم و فناوری استان و جهاد دانشگاهی برای تعامل بیشتر، انتظار داریم تفاهم‌نامه‌ای که بین طرفین امضا میشودمنشا حل مشکلات مهارتی در استان بوده و در ادامه، استانداری زنجان آماده همکاری برای پیشبرد اهداف در این نهاد انقلابی است.
وی گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه شناسایی واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد و احیای آن‌ها به استان کمک کند و باید از این ظرفیت، بهره لازم را برد.
در استان از واحدهای راکد وتعطیل شناسایی شده با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۶۰واحد احیا شدند و بزرگترین واحد تولید پوشاک در سفر رئیس‌ جمهور به استان وارد چرخه تولید خواهد شد که برای دو هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
 وی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه اشتغال رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است، افزود: در شش ماه نخست امسال، نرخ مشارکت در استان بیش از  ۵۱ درصد بود که رقم بسیار خوبی است.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناشتغالجهاد دانشگاهیمعاون امور اقتصادی استاندار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10840


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»