کد خبر: 10847
1402/09/11 - 10:57


امام جمعه زنجان:

حفظ و نگهداری از خاک یک ضرورت است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: حفظ و نگهداری از خاک یک ضرورت است و باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: همزمان با ۱۱ آذر‌ماه سال‌جاری روز بزرگداشت میرزا کوچک‌خان جنگلی سردار مبارز نهضت جنگل به یاد مجید شهریاری دومین دانشمند شهید هسته‌ای اضافه بشهو با رویکرد درختکاری مراسمی با حضور امام جمعه زنجان و جمعی از مسئولان در گاوازنگ زنجان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی از گذشته تاکنون اظهار کرد: یکی از این شهدا میرزا کوچک‌خان جنگلی است که با رشادت خود مقابل دشمن ایستاد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه کاشت درخت در این مناسب یک ابتکار جدید برای ماندگاری تاریخ کشور است، بیان کرد: ادغام این مناسبت با کاشت درخت اتفاق مبارکی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تقدیر و تشکر از مردمی که در مناسبت‌های مختلف اقدام به کاشت درخت می‌کنند، تاکید کرد: این اقدام که در راستای حفظ و نگهداری از خاک انجام می‌شود، یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه تخریب محیط زیست رخدادی است غیرقابل تکرار و غیر قابل جبران، گفت: همگی شاهد شرایط حاد آب و هوایی که دنیا را با کمبود بارندگی مواجه کرده است، هستیم.

خاتمی با بیان اینکه برای حفظ خاک و استفاده بهینه از خاک باید برنامه‌ریزی شود، گفت: 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که باید برای آن برنامه‌ریزی شود و از روش‌های علمی بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از مردم نسبت به وضعیت ذخایر آبی کشور احساس نگرانی نمی‌کنند که بهینه مصرف کنند، خاطر نشان کرد: باید برای ایجاد این احساس مسئولیت، برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه آب ناشی از بارندگی چیزی نیست که بتوان از خارج وارد شود، بیان کرد: خاک هم یک کالای ارزشمند است که باید به نسل آینده منتقل شود.

خاتمی ادامه داد: همانگونه که برای حفظ جغرافیا شهدای زیادی تقدیم شده است باید برای حفظ خاک نیز از هیچ تلاشی برای این حفاظت کم نگذاشت.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاندرختامام جمعه زنجانآیت الله خاتمی
sedayezanjannews.ir/nx10847


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»