کد خبر: 10881
1402/09/14 - 15:40


استاندار زنجان در نشست با دانشجویان دانشگاه زنجان از به روی کار آمدن هیئت مدیره جدید در کارخانه روغن نباتی جهان خبر داد؛

خلع ید مالک «جهان»

واگذاری شرکت روغن نباتی جهان غیر قانونی نبود/ 66 واحد استان زنجان به چرخه اقتصادی بازمی‌گردد/ از برخی مدیران راضی نیستم اما تغییرات در دست استاندار نیست! همه استانداران از این قضیه ناراضی هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: استاندار زنجان در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی از خلع بیژن اسماعیلی از مالکیت کارخانه روغن نباتی جهان خبر داد و گفت: این کارخانه به کمیته حمایت سپرده می‌شود، با این اقدام هیئت مدیره جدید، اداره مجموعه را برعهده می‌گیرد.

به مناسبت روز دانشجو محسن افشارچی استاندار زنجان سه‌شنبه (14 آذرماه‌) در جمع دانشجویان حاضر شد و به سئوالات آنها پاسخ داد.


نحوه واگذاری شرکت روغن نباتی جهان غیر قانونی نبوده است

استاندار زنجان در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان حاضر در نشست در خصوص سرنوشت شرکت روغن نباتی جهان اظهار کرد: چند شرکت مانند روغن نباتی جهان به دلیل انتقال مالکیت به یک شخص دارای مشکل بودند و به همین منظور جلسه‌ای با مالک شرکت‌ها برگزار شد تا مشکلات حل شود. البته نحوه واگذاری شرکت روغن نباتی جهان قانونی نبوده و وی پس از تحویل شرکت‌ها، موجب تعطیلی آنها شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نخست به وی این امتیاز داده شد که برود و تقسیط مالیاتی انجام دهد، اضافه کرد: وی یک هزار و 200 میلیارد تومان به دولت مالیات بدهکار بود که 600 میلیارد تومان آن را به شرکت بخشیدند و قرار شد مابقی به صورت قسطی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه 3 فقره چک 200 میلیارد تومانی برای تقسیط مالیات از این فرد دریافت شد، بیان کرد: این چک‌ها نقد نشد چرا که چک‌ها از حساب مسدود، داده شده بود و دیگر کار حقوقی نبوده و کیفری شد.


خلع مالکیت شرکت روغن نباتی جهان از بیژن اسماعیلی

افشارچی با اشاره به اینکه ادامه مشکلات موجب شد جلسه دیگری با مالک این شرکت برگزار شود، گفت: در جلسه دیگری که با حضور وی برگزار شد، او در وسط جلسه اخراج شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مالکیت شرکت روغن نباتی جهان در حال خلع است و اداره آن به کمیته حمایت سپرده می‌شود، گفت: با این اقدام هیئت مدیره جدید اداره شرکت را برعهده می‌گیرد چرا که وی (بیژن اسماعیلی) دیگر مالک این شرکت نبوده و خلع شده است.

افشارچی با اشاره به اینکه وی در حال تلاش از سوی قوه قضائیه برای جلوگیری از این اقدام است، تصریح کرد: در مجموع این انتقالات اقدامی قضایی بوده به همین دلیل زمان بر شده ولی اقدامات در شورای حمایت کار در حال انجام است.


66 واحد استان زنجان به چرخه اقتصادی بازمی‌گردد

استاندار زنجان در پاسخ سئوال دیگر دانشجوی حاضر در جلسه با اشاره به وعده‌ها برای بازگرداندن شرکت‌های راکد به چرخه فعالیت عنوان کرد: 66 واحد تولیدی به چرخه اقتصادی بازگشتند. در این زمینه دولت تلاش خود برای حمایت از شرکت‌های راکد را انجام داده چرا که بخش خصوصی به دلایل مختلف مشکلاتی داشتند که رفع آنها زمینه بازگشت به چرخه را فراهم می‌کند.


زنجان؛ یکی از استان‌های برتر در زمینه اشتغال غیردانشگاهی‌ها

وی در پاسخ به سئوال دیگر در مورد اقدامات دولت برای افزایش اشتغال و کاهش دغدغه اشتغال پس از تحصیل دانشجویان بیان کرد: اشتغال یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی است.

افشارچی با اشاره به اینکه در زمینه شاخص اشتغال نیروهای غیر دانشگاهی در کشور رتبه یک هستیم، بیان کرد: این شاخص در استان زنجان 4.9 است در حالی که این شاخص در کشور 9 است.

استاندار زنجان تصریح کرد: به دلیل احیای شرکت‌ها این شاخص در استان وضعیت مطلوبی دارد و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه اگر منظور دانشجویان داشتن شغل دولتی است باید این توضیح را بدهیم که ایران دارای دولتی غیرچابک است، تصریح کرد: در ایران 3 میلیون و 500 نفر کارمند برای 80 میلیون جمعیت وجود دارد که این میزان در کشور 130 میلیون نفری ژاپن 300 – 400 هزار کارمند است.

افشارچی ادامه داد: اشتغال دولتی تنها از طریق اتفاق می‌افتد که نمونه آن به زودی در قالب طرح شهید زین الدین خواهد بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بهترین روش برای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هدایت به سمت اقتصاد دانش بنیان است، گفت: زیرساخت‌ها باید توسط دولت ایجاد شود تا فرد دارای ایده بتواند خودش را بالا بکشد کاری که و در این دولت تقویت این زیرساخت ها انجام شده است.


لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مردم

وی در پاسخ به سئوال دیگر دانشجویان حاضر در مورد برنامه‌های دولت برای مردمی‌سازی امور با اشاره به اینکه «مردمی‌سازی یعنی استفاده از ظرفیت مردم در امورات کشور و به تبع آن استان» گفت: در دولت به این مسئله ارزش می‌گذاریم که نمونه بارز آن خیریه‌ها هستند چرا که بخشی از بار دولت را بر دوش می‌کشند و دولت باید از آنها حمایت کند. برای نمونه موسسه خیریه ام اس باری از دولت بر دوش برداشته و موسسه خیریه غدیر که جشن غدیر را جشن گرفتند، در اقتصاد هم همین است.

افشارچی با بیان اینکه استانداری یک جایگاه دراز مدت بوده و ساختار دولت‌ها نیز همینطور است، بیان کرد: مثلا مهاتیر محمد ۲۰ سال کار کرد که مالزی بعد با مالزی قبل فرق کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه  برنامه ما این است که تولید ناخالص ملی استان بالا برود، اضافه کرد: البته در این حوزه یک سری کار کوتاه و بلند مدت درحال انجام که نتایج برخی مشخص و مشهود است.


از برخی مدیران بسیار راضی هستم اما از برخی دیگر خیر!

وی با اشاره به اینکه برخی اقدامات دیگر مثل برق یا آب که گاز زیرساختی است اما اینکه چند درصد محقق شده نمی‌دانم اما از سرعت کار راضی نیستم، گفت: البته این دیگر تقصیر من نیست چون بیشتر از این نمی‌توانم انرژی بگذارم.

افشارچی ادامه داد: درباره مدیران نیز رضایت من نسبی است از برخی بسیار راضی هستم اما از برخی دیگر خیر.

استاندار زنجان با بیان اینکه برخی مدیران همراه نیستند ولی برخی در جایی که رفتند تحول ایجاد کردند و این کاملا مشهود است، عنوان کرد: کلی اگر بگویم از مدیران زیرساختی مثل گاز، آب و برق راضی هستم.

وی با بیان اینکه برخی از مدیران نیز می‌توانستند موثرتر باشند که این کار را کردند، اضافه کرد: اما این را بگویم که تغییر مدیر صرفا در اختیار من نیست و همه استانداران از این قضیه ناراضی هستند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناستاندار زنجانروغن نباتی جهانخلع مالکیت
sedayezanjannews.ir/nx10881


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»