کد خبر: 10922
1402/09/20 - 15:41


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات خانه مطبوعات اعلام کرد؛

خبرنگاران زنجانی پایش می‌شوند

امرالله حسنی: امکان برگزاری حضوری انتخابات خانه مطبوعات به دلیل همزمانی با چند استان دیگر وجود ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه زنجان با محوریت انتخابات خانه مطبوعات استان زنجان از پایش و به روزرسانی لیست اصحاب رسانه استان زنجان برای برگزاری این انتخابات با توجه به مرّ قانون خبر داد.

امرالله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان که دوشنبه (20 آذرماه 1402) در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با اشاره به اینکه انتخابات خانه مطبوعات استان زنجان به زودی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: به منظور برگزاری این انتخابات بررسی مدارک و مستندات خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ابتدای این جلسه در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد علت نبود لیست جامع از خبرنگاران استان زنجان و سرنوشت مسکن خبرنگارانی که به این لیست گره خورده بود، اظهار کرد: لیستی از خبرنگاران توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تحویل داده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تلاش داریم با بروزرسانی اطلاعات خبرنگاران با استفاده از خانه مطبوعات و سامانه (ای رسانه) دست پیدا کنیم، گفت: با این اقدام یک بار هم که شده تکلیف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرنگاران مشخص می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه شکل ظاهری برای شناسایی خبرنگاران توسط اداره ارشاد رعایت شده است، گفت: اما اینکه فردی خبرنگار هست یا خیر با همکاری و همراهی سایر خبرنگاران بررسی و پایش خواهد شد.

حسنی در پاسخ به دیگر سئوال صدای زنجان در زمینه سرنوشت زمین اختصاصی به خانه مطبوعات استان زنجان بیان کرد: استعلامی در زمان بنده گرفته نشده است و این زمین به نام خانه مطبوعات گرفته شده است و اعضا باید پیگیر باشند، البته بعد از انتخابات مجمعی برای بررسی مطالبات اصحاب رسانه در این زمینه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه اعضای خانه مطبوعات تا ۲۲ آذر‌ماه باید اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند، اضافه کرد: عمده مشکلات برای به‌روزرسانی فهرست اعضای خانه مطبوعات در استان زنجان در بخش بیمه است که باید برطرف شود.

خبرنگارانی که پرونده آنها ناقص باشند در انتخابات شرکت نخواهند کرد

حسنی با اشاره به اینکه ۲۳ آذر‌ماه پایش و به‌روزرسانی اعضا خانه مطبوعات استان زنجان توسط اداره‌ کل ارشاد انجام می‌شود، تاکید کرد: کسانی که پرونده آنها نواقصی دارد، از فهرست حذف می‌شوند و حق شرکت در انتخابات را نخواهند داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه با هم‌افزایی خانه مطبوعات دو مشکل سوابق افراد و بیمه باید حل شود، خاطر نشان کرد: پس از مرحله به‌روزرسانی اطلاعات، پایش اعضای خانه مطبوعات این استان براساس دستورالعمل انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان وظیفه این اداره را بررسی مدارک خواند، تصریح کرد: این اداره کل دخل و تصرفی در ثبت نام اعضا نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار سامانه جامع رسانه‌های کشور اکنون در استان زنجان ۷۹ رسانه دارای مجوز فعالیت می کنند، اضافه کرد: از این تعداد ۳۴ رسانه چاپی و ۴۵ رسانه الکترونیک یا برخط هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تاکید امسال معاونت رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که مدارک اعضای خانه مطبوعات باید کامل باشد، گفت: فرآیند انتخابات براساس قانون مشخص شده و در برگزاری این انتخابات تلاش همه ما اجرای دقیق قانون است و مجری همه اقدامات خانه مطبوعات خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در خصوص درخواست برخی از اصحاب رسانه برای برگزاری انتخابات خانه به صورت حضوری، اظهار کرد: با توجه به اینکه این رویداد به صورت سراسری و الکترونیکی انجام می‌شود، طبق اعلام معاونت رسانه و تبلیغات، امکان برگزاری حضوری انتخابات وجود ندارد.

استقبال مطلوب از جشنواره شعر منزوی


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان همچنین در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری دومین دوسالانه غزل منزوی بیان کرد: بخش‌های دومین جایزه ملی غزل استاد حسین منزوی شامل غزل فارسی در قالب تک اثر، غزل ترکی تک اثر و مجموعه غزل (کتاب) خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه بخش‌های جایزه این رویداد هم شامل بخش اصلی آزاد و بخش ویژه خانواده و هویت ایرانی است، ادامه داد: تاکنون ۵۰۰ نفر ثبت نام کننده از ۳۰ استان داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و۲۵۱ اثر به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: استقبال خوبی در این حوزه در بخش کتاب، غزل، مقاله و پایان نامه صورت گرفته است.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناعضاخانه مطبوعاتشعر منزویخبرنگار
sedayezanjannews.ir/nx10922


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»