کد خبر: 10942
1402/09/23 - 14:25


معاون آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

طرح جامع آبخیزداری به شکل پایلوت در حوضه آبخیز «قزل‌تپه» زنجان اجرا می‌شود

طرح پایلوت مدیریت حوزه‌های آبخیز باید با رویکرد توسعه پایدار انجام شود؛ در روستاها ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد که با توانمندسازی روستاییان و بهره‌گیری از استعدادهای ذاتی منطقه می‌توانند نیازهای خود را در راستای توسعه پایدار برطرف کنند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ معاون آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در جلسه مدیریت جامع حوزه آبخیز با بیان اینکه حوزه‌هایی برای اجرای طرح‌های پایلوت مدیریت حوزه‌های آبخیز در اولویت انتخاب قرار می‌گیرند که یک مطالعه جامع در آن مناطق احساس می‌شود، گفت: حوزه قزل تپه یکی از حوزه‌های مورد نظر برای طرح پایلوت است.

جعفر بیات افزود: مساحت این حوزه 9 هزار و 164 هکتار و مساحت اراضی ملی نیز 6 هزار و 669 هکتار است.

وی ادامه داد: اولین گام تهیه سند راهبردی است که نیاز به تامین اعتبارات دارد.

 محمد ایمانی هم متذکر شد: طرح پایلوت مدیریت حوزه‌های آبخیز باید با رویکرد توسعه پایدار انجام شود؛ در روستاها ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد که با توانمندسازی روستاییان و بهره‌گیری از استعدادهای ذاتی منطقه می‌توانند نیازهای خود را در راستای توسعه پایدار برطرف کنند.

کارشناس بودجه معاونت آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: در طرح پایلوت مدیریت حوزه‌های آبخیز 3 استانی که انتخاب شدند در اولویت هستند.

وی افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار باید نگرش سیستمی در مجموعه را داشته باشیم و بدانیم هر اقدامی که در بالا دست صورت بگیرد نتیجه آن را در پایین دست خواهیم دید.

قابل ذکر است که مطالعات طرح‌های پایلوت مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز از سوی مرکز بین المللی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک در 3 استان آذربایجان شرقی در حوزه آبخیز شبستر، استان گلستان و استان خراسان شمالی آغاز شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانطرح پایلوت مدیریت حوزه‌های آبخیزقزل تپه زنجانمنابع طبیعی
sedayezanjannews.ir/nx10942


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»