کد خبر: 11026
1402/10/07 - 8:55


آیا خالص سازی به تشکل های صنفی هم رسیده است؟

خانه مطبوعات استان زنجان یک تشکل کاملا صنفی است که از زمان تشکیل، اکثریت منتخبین در هر دوره (البته نه همه آنها) از فعالین رسانه ای مستقل و یا نزدیک به جریان فکری اصلاح طلبی بوده که انصافا طی سال‌های گذشته بدون توجه به مسائل سیاسی و در شرایطی که این تشکل نه اعتبار دولتی و نه در آمد خاصی داشته، صرفا با عشق و علاقه، تلاش خود را معطوف رتق و فتق امور جاری رسانه‌ها کرده و موفقیت‌های نسبی هم در این مدت بدست آورده اند که از آن جمله می‌توان به احداث و تحویل مجتمع ۶۰ واحدی خبرنگاران اشاره کرد.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ خانه مطبوعات استان زنجان یک تشکل کاملا صنفی است که از زمان تشکیل، اکثریت منتخبین در هر دوره (البته نه همه آنها) از فعالان رسانه‌ای مستقل و یا نزدیک به جریان فکری اصلاح طلبی بوده که انصافا طی سال‌های گذشته بدون توجه به مسائل سیاسی و در شرایطی که این تشکل نه اعتبار دولتی و نه در آمد خاصی داشته، صرفا با عشق و علاقه، تلاش خود را معطوف رتق و فتق امور جاری رسانه‌ها کرده و موفقیت‌های نسبی هم در این مدت بدست آورده اند که از آن جمله می‌توان به احداث و تحویل  مجتمع ۶۰ واحدی خبرنگاران اشاره کرد.
معمولا در هر دوره از انتخابات خانه برخی از فعالین رسانه‌ای اصولگرا برای پیروزی در انتخابات برنامه‌ریزی می‌کنند که البته رقابت در یک انتخابات سالم حق طبیعی همه است. اما در هیچ دوره مجموعه‌های دولتی دخالت مستقیم در انتخابات خانه نداشتند، حتی در دولت احمدی نژاد!
با این حال ظاهرا در این دولت شرایط فرق می‌‍کند و خالص‌سازی به کوچک‌ترین تشکل‌ها و نهادهای صنفی نیز رسیده است زیرا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از چند ماه قبل از انتخابات، مستقیما برای حذف روزنامه نگاران مستقل و غیر وابسته به دولت دست به کار شده است.
مستندات موجود نشان می دهد ارشاد استان زنجان در یک تخلف آشکار و مستقیما بیش از نیمی از اعضای خانه مطبوعات استان را حذف کرده در حالی که بر فرض کوتاهی خانه مطبوعات، براساس اساسنامه این تشکل صنفی، ارشاد مستقیما حق دخالت و انجام پالایش را نداشته، بلکه باید بعنوان ناظر تا زمان انجام تکالیف اداری و قانونی توسط خانه مطبوعات انتخابات را به تعویق می‌انداخت. با این حال با پالایش مستقیم ارشاد، تعداد اعضاخانه از ۱۱۳ نفر به ۵۷ نفر کاهش یافته و به نظر می‌رسد در اینجا عدد ۵۷ نیز دارای مفهوم خاصی برای کسانی است که نگاه سیاسی به این تشکل صنفی داشته‌اند. یعنی انقلاب در خانه مطبوعات استان زنجان که هدف آنان نیز خالص‌سازی و حذف افراد مستقل و یا نزدیک به جریان فکری اصلاح طلبی و جایگزینی نیروهای همفکر و نزدیک به دولت می‌‍باشد. البته نتایج انتخابات خانه مطبوعات برای طراحان این سناریو مایوس کننده بوده و نشان داد که آنان  به هدف نهایی خود نرسیده‌اند به همین خاطر ناچار شده‌اند قاعده بازی را طور دیگری به هم بزنند. خبرهای رسیده در این زمینه حاکی است مدیرکل محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ارسال نامه‌ای به وزارتخانه متبوع خود، تقاضای ابطال انتخاباتی را کرده که ناظر و مجری آن خود ارشاد استان بوده است؟ البته به احتمال زیاد این تصمیم در آستانه سفر رئیس جمهور محترم  به استان برای تصمیم گیران این حرکت بدون هزینه نخواهد بود.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانخانه مطبوعاتارشاد و فرهنگ اسلامی استان زنجانانتخابات
sedayezanjannews.ir/nx11026


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»