کد خبر: 11056
1402/10/12 - 14:21


استاندار زنجان در آستانه دومین سفر ریاست جمهوری به استان مطرح کرد؛

درخواست وام و کمک‌های مالی بیشترین تقاضای زنجانی‌ها از رئیس جمهور

مدیران، شکایت از خبرنگاران را پَس بگیرند/«پژوهش مستقل» اداره محیط زیست زنجان از شهرک تخصصی روی

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: استاندار زنجان در آستانه دومین سفر ریاست جمهوری به استان زنجان از صدور دستور کتبی به تمامی مدیران استان خبر داد و گفت: در این نامه صراحتا اعلام شده که تمامی مدیران استان زنجان باید شکایت از خبرنگاران را پَس بگیرند.

نشست محسن افشارچی، استاندار زنجان با مديران رسانه‌های استان و خبرنگاران در آستانه دومین سفر رياست جمهوری به استان زنجان که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، زمان دقیق سفر ابراهیم رئیسی به زنجان را اعلام نکرد و گفت: این سفر پایان هفته جاری یا اوایل هفته آینده صورت خواهد گرفت.

افشارچی، حضور ریاست جمهوری در استان‌ها را برکاتی از جنس گره‌گشایی دانست که به منزله غنیمت برای تمامی استان‌ها است.

درخواست «وام و کمک‌های مالی» زنجانی‌ها از رئیس جمهور

به گفته استاندار زنجان، در سفر نخست ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به استان زنجان (سال 1400) بیشترین درخواست‌های مردمی در سفر نخست ریاست جمهوری به استان زنجان «وام و کمک‌های مالی» بوده است.

استاندار زنجان همچنین با بیان اینکه در سفر نخست ریاست جمهوری «پروژه محور» پیش رفتیم و بیشترین مصوبات محقق شده مربوط به «آب» و «راه» بوده است، عنوان کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری؛ «برنامه محور» مصوبات را پیگیری خواهیم کرد.

بعید می‌دانم نامه مردمی در سفر نخست ریاست جمهوری بایگانی شده باشد

وی در خصوص این سوال که چرا نامه‌هایی که در سفر دوره قبل به ریاست جمهوری داده شد اما بیشتر آن‌ها بدون پاسخ و بدون دلیل بایگانی شد، گفت: تا جایی که اطلاع دارم به نامه‌ها پاسخ می‌دهند و بدون پاسخ نمی‌ماند و بعید می‌دانم کسی به اندازه بنده از بین استانداران از مردم نامه گرفته باشد و تا جایی که بنده توانسته‌ام در خصوص ارائه وام مشکل‌گشایی کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های زیر ساختی در استان انجام شده، عنوان کرد: اتفاقات خوبی در سفر رئیس جمهور در استان رخ خواهد داد.

استاندار زنجان در پاسخ به سوالی دیگر در ارتباط با اجلاس سراسری نماز در استان و مسائل و مشکلاتی که مطرح و نتیجه‌گیری خواهد شد، گفت: در اجلاسیه سراسری نماز ۳۵۰ نفر مهمان حضور خواهند داشت و در این خصوص در استان نیز در این زمینه خوب پیش رفته‌ایم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در خصوص نماز اتفاقات خوبی در استان افتاده گفت: مهم این است که این اتفاقات در استان ادامه‌دار باشد.

احتمال تغییر برخی از مدیران استان زنجان

افشارچی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم جا‌به‌جایی برخی مدیران ناکارآمد و علت شکایت مدیران و فرمانداران از رسانه‌ها؛ اذعان کرد: باید به مدیران فرصت داد و نمیشود معیار عملکرد مدیر ۶ ماه تا یک و نیم سال است. احتمال جابجایی مدیران استان زنجان هست. انتصاب، انتخاب مدیر و فرایند گزینش به این آسانی‌ها نیست و باید به این محدودیت‌های استانداران نیز توجه کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه بنده است تا مدیران را پشتیبانی کنم، گفت: البته در عین حال مدیران تغییر می‌یابند و ممکن است در آینده هم این اتفاق رخ دهد.

**مدیران زنجان شکایت از خبرنگاران را باید پس بگیرند

افشارچی در خصوص شکایت برخی مدیران و مسئولان از خبرنگاران نیز گفت: ما از هیچ خبرنگاری شکایت نمی‌کنیم و مدیران باید اخلاق استاندار را داشته باشند. اگر مدیری از خبرنگاری شکایت کرده باید شکایت‌ها پس گرفته شود و البته خبرنگاران نیز باید قلم خود را به نحوی بکار گیرند که امر به معروف و نهی از منکر باشد و توهینی در آن وجود نداشته باشد.

استاندار زنجان با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با مدیران اعلام کرد: به تمام مدیران زنجانی که علیه خبرنگاران شکایت کرده‌اند، طی نامه‌ای اعلام کردیم که شکایت خود را پس بگیرند.

«پژوهش مستقل» اداره محیط زیست زنجان از شهرک تخصصی روی

استاندار زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص ابهامات مربوط به آلودگی احتمالی شهرک تخصصی روی عنوان کرد: اداره کل محیط زیست زنجان موظف به «پژوهش مستقل» در خصوص بررسی نگرانی ‌ها از آلودگی‌ شهرک تخصصی روی شد.

وی با بیان اینکه «صنعت روی» بخشی از واقعیت‌های استان زنجان است چرا که ارزش افزوده بالایی داشته و تولید ثروت محسوب میشود، ادامه داد: البته تاکید می‌کنیم که توسعه شهرک تخصصی روی ممنوع است.

استاندار زنجان با اشاره به آمارهای وزارت بهداشت ابراز کرد: آماری مربوط به مبتلایان به سرطان را از ارگان‌های ذیربط از جمله انجمن خیریه حمایت از مبتلایان به سرطان (مهرانه) احصا کرده‌ایم که به هیچ وجه ادعای بالا بودن سرطان استان زنجان در کشور را تائید نمی‌کند. آمارها در دانشگاه علوم پزشکی هم هست.

تهدید اشتغال با کمبود نیروی ماهر در زنجان

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان کمبود نیروی ماهر IT وجود دارد، اذعان کرد: هوش مصنوعی سال‌ها است که به راه افتاده و دولت و حاکمیت زیرساخت را ایجاد کرده است و استان زنجان این موقعیت را دارد و دانشگاه زنجان نیز می‌تواند در این زمینه فعالان را همراهی کند.

استاندار زنجان کمبود نیروی ماهر و تکنسین را «تهدید اشتغال» استان دانست و گفت: نگران مسائل کارگری هستیم چون نیروی کار ماهر تقریبا نیست. خوشبختانه بخش خصوصی در جذب نیروهای ماهر دستانش باز است البته اداره فنی و حرفه‌ای استان زنجان و مراکز آموزشی دخترانه و پسرانه نیز باید با تربیت و آموزش نیروهای متخصص این نگرانی را رفع کنند.

 از گذشته باید درس بگیریم، دوست داریم با مردم صادق باشیم

استاندار زنجان در پاسخ به سوال «علت کاهش تعداد واحد‌های مسکن از ۲ هزار به یک هزار و ۲۰۰ واحد در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان زنجان چیست؟»، عنوان کرد: از گذشته باید درس بگیریم ما دوست داریم با مردم صادق باشیم، اگر اعلام کرده‌ایم که 1200 واحد در سفر دوم رئیس جمهور تحویل می‌شود چون از آغاز فرآیند واگذاری و اتمام زیرساخت‌های آن‌ها اطمینان داریم و هر وقت متوجه شدیم براورد درست نیست آن را اصلاح کنیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه می‌خواهیم کام مردم شیرین شود، اعلام کرد: پیگیر پلکانی شدن اقساط مربوط به مسکن ملی هستیم.

افشارچی کیفیت ساختمان‌های مسکن ملی زنجان نسبت به سایر استانها را بالا و قابل قبول دانست و در پاسخ به سوال « آیا از عملکرد مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان راضی هستید؟» نیز گفت: «کار سختی است!»

استاندار زنجان در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگاران در خصوص نارضایتی مردم از مسکن ملی به طور مثال تعدادی از متقاضیان با 8 واریزی هنوز نتوانسته‌اند انتخاب واحد کنند در حالی که متقاضیان با کمتر از 5 واریز، واحد خود را انتخاب کرده‌اند، خاطر‌نشان کرد: در استانداری ما هماهنگ کننده هستیم و بخش مهمی به عنوان بازرسی نسبت به «بررسی عمکرد» اقدام می‌کند و بنده به عنوان راس دستگاه اجرایی استان حساس هستم. اگر متقاضیان مسکن احساس میکنند ظلمی در حقشان صورت گرفته قطعا به استانداری مراجعه کنند.

افشارچی در خصوص برخی فرصت‌طلبی‌های صورت گرفته و فروش امتیازهای مسکن ملی در خارج از استان زنجان عنوان کرد: تا وقتی مسکن از سبد سرمایه‌گذاری مردم خارج نشده است این مشکل پایدار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دولت اقدامی را شروع کرد اما به تلاطم قیمتی برخورد کرد، ادامه داد: تمام مشکلات باعث شد تا متقاضیانی که فکر می‌کردند نهایت با ۷۰۰ میلیون تومان صاحب خانه شوند اما مسکن‌های ملی به نزدیک یک میلیارد تومان رسیده و یک نارضایتی را ایجاد است.

استاندار زنجان در پاسخ به سوالی دیگر در ارتباط با خدمات‌رسانی آب و برق برای مسکن‌های ملی بیان کرد: در دو ماه گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به این دو شرکت تخصیص یافته است.

 محور قره‌پشتلوی زنجان

استاندار زنجان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه « چرا مدیران استانی از بین بانوان انتخاب نمی‌شوند» نیز بیان کرد: ۳ مدیر استان خانم هستند و بنده تا جایی که اختیار داشتم این کار را انجام داده‌ام و هر جا احساس شود خانمی توانمندتر در مدیریت است محدودیتی برای حضور ایشان نیست. با این حال دو مرکز تربیتی و یک مرکز تخصصی مهم در اختیار بانوان است.

وی در پاسخ به سوال دیگر موج‌رسا در خصوص مسیر قره‌پشتلو که مردم این بخش مطالبه جدی در دور قبل سفر رئیس جمهور در خصوص تعریض این محور داشتند، تصریح کرد: بعد از اینکه تصمیمات سفر رییس جمهور در استان گرفته شده بود مردم بخش قره‌پشتلو از رئیس جمهور درخواست و مطالبه رسیدگی به محور زنجان به قره‌پشتلو کردند.

افشارچی گفت: اعتباری برای نقاط حادثه‌خیز محور قره‌پشتلو قرار داده شده بود و علاوه بر آن ۲۰ میلیارد تومان دیگر به این محل تخصیص یافت و اقدامات تعریض، اقدامات صورت گرفته برای روشنایی و غیره انجام شد و این اقدام حداقلی برای کاهش حوادث و تصادفات در این محور بود.

استاندار زنجان ادامه داد: برای چهاربانده شدن این محور نیازمند ماده ۲۳ هستیم و هر پروژه دولتی که بخواهد ردیف پروژه از بودجه عمومی کشور دریافت کند باید توجیه داشته باشد تا مجوز ماده ۲۳ را بگیرد. با این حال ماده ۲۳ محور قره‌پشتلو در حال نهایی شدن است تا این پروژه انجام شده و این محور چهار بانده شود با این حال سعی می‌کنیم این موضوع را نهایی کنیم‌ چرا که این پروژه علاوه بر بودجه، زمان و مجوز لازم را نیاز دارد.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکمک مالیسفر ریاست جمهوریاستاندار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx11056


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»