کد خبر: 11079
1402/10/15 - 17:5


رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفر به زنجان:

سدخاکی «چهرآباد» چاه‌های خشک را سیراب کرده است

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: پروژه بند خاکی چهرآباد، در کنار کنترل روان آب‌های سطحی و ذخیره آب در سفره‌ها‌ی آب زیرزمینی، خسارات سیلاب در روستا‌ها را به طورقابل توجهی، کاهش می‌دهد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: پروژه بند خاکی چهرآباد، در کنار کنترل روان آب‌های سطحی و ذخیره آب در سفره‌ها‌ی آب زیرزمینی، خسارات سیلاب در روستا‌ها را به طورقابل توجهی، کاهش می‌دهد.
عباسعلی نوبخت در حاشیه بازدید از پروژه بند خاکی چهرآباد، تصریح کرد: تضمین امنیت غدایی امری بسیار حائز اهمیت است که دستگاه‌های مربوطه همواره در راستای آن تلاش می‌کنند.
وی افزود: بند خاکی چهرآباد زنجان از بزرگترین پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کشور به شمار می‌آید که اهالی این روستا اثرات مطلوب آن را مشاهده می‌کنند.
نوبخت با اشاره به برخی اثرات این بند خاکی ادامه داد: کنترل فرسایش خاک، کاهش خسارت‌های ناشی از سیل و رضایت جوامع محلی، احیا چاه‌های خشک و... از مهمترین اثرات اجرای این طرح‌ آبخیزداری و آبخوان‌داری است.
وی با بیان اینکه مخازن چاه‌های خشک این روستا با وجود این سد خاکی پر آب شده است، اظهار داشت: پروژه بند خاکی چهرآباد، در کنار کنترل روان آب‌های سطحی و ذخیره آب در سفره‌ها‌ی آب زیرزمینی، خسارات سیلاب در روستا‌ها را نیز به طورقابل توجهی، کاهش می‌دهد.
نوبخت یادآور شد: در سازمان منابع طبیعی با پیگیری‌های صورت گرفته باید برای 90 میلیون هکتار از اراضی کشور پروژه‌های آبخیزداری انجام شود.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اضافه کرد: در قالب برنامه هفتم 40 میلیون را داشته‌ایم که 20 میلیون هکتار آن تایید شده است.
نوبخت عنوان کرد: امیدواریم با همدلی که در میان مردم و دولت مردان هست بتوانیم آرامشی را ایجاد کنیم که از مهاجرت اکولوژیک جلوگیری کنیم و کشوری پیشرو در صادرات محصولات خود باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰۰هکتار از اراضی ملی روستای «قره اوغلانلو» جهت ایجاد باغ مکانیزه پسته و گردو با مدل طرح مشارکتی با بهره برداران واگذار شده است.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسد خاکیخسارات سیلابفرسایش خاک
sedayezanjannews.ir/nx11079


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»