کد خبر: 11097
1402/10/16 - 17:54


با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد؛

افتتاح بخش «هدهد سفید» در کتابخانه موسوی زنجان

بخش هدهد سفید (کودک) کتابخانه موسوی شهر زنجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان افتتاح شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ بخش کتابخانه هدهد سفید زنجان با حضورمحمد مهدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدباقر میرعبداللهی معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امراالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد رضاخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افتتاح شد.
در ابتدای این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهمترین جامعه مخاطب کتابخانه‌ها را تشکیل می‌دهند، گفت: در حال حاضرهمه کتابخانه های کشوردارای بخش کودک و نوجوان هستند مجموعه کتابخانه‌های ویژه کودکان تحت عنوان هدهد سفید نیز درحال افتتاح است.
وی افزود:از کتابخانه هدهد سفید زنجان بازدید کردم و خوشبختانه جوانب زیبایی شناختی در این کتابخانه رعایت شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کتابخانه ها مهمترین پایگاه گسترش فرهنگ کتابخوانی هستند و خوشبختانه در حال حاضر 10 میلیون نفر عضو کتابخانه ها اند که 3 میلیون نفرشان عضو فعال هستند.
این مسئول با بیان اینکه هرکجا کتابخانه افتتاح می‌کنیم با موج گسترده ای از مخاطبین مواجه هستیم، ادامه داد:  کتابخانه فراگیرترین مجموعه فرهنگی کشور است و همه نوع مخاطب را در خود جای می‌دهد.
اسماعیلی اظهار کرد: سیاست جدی دولت گسترش کتابخانه‌ها است و در مناطق محروم گسترش کتابخانه های سیار را در دستور کار داریم.
وی ضمن اشاره به ضرورت ایجاد کتابخانه مرکزی در شهرهای بزرگ عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد کتابخانه مرکزی زنجان را وارد چرخه ادامه کار کنیم و اصرار بر این است این مجموعه فعال شده و ادامه روند ساخت این پروژه کلان فرهنگی طی شود.
این مسئول در پایان ضمن قدردانی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: کتابداران لشکر پرخروش حوزه فرهنگ و جزو بهترین عناصر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند.

در ادامه سید باقر میرعبداللهی، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است، گفت: کتابخانه همه مردم را فارغ از علایق، سلایق، جنسیت و ... به دانایی دعوت میکند.
میرعبداللهی افزود: بیشترین استفاده کنندگان از کتابخانه‌های عمومی کودکان و نوجوانان هستند؛ اگرچه انچه به عنوان تولیدات نشر به ویژه در حوزه ترجمه برای این گروه سنی وجود دارد با وضعیت مطلوب فاصله داشته و نیازمند تلاش و توجه است.
معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشورتصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گروه سنی کودک و نوجوان را جلوه و مصداق بارز مردم می‌داند و از همه حوزه‌های فرهنگی دعوت می‌کند واقعی ترین مواجهه را با این گروه سنی داشته باشند.
این مسئول در پایان گفت: بخش هدهد سفید کتابخانه موسوی زنجان شایسته تحسین و قدردانی است و امیداریم این فضای دلفریب و زیبا در خدمت والدین و فرزندان باشد تا در راه کتابخوانی گام بردارند.
گفتنی است کتابخانه کودکان هدهد سفید به مساحت ۳۰۰ مترمربع در طبقه فوقانی کتابخانه سید افضل موسوی گلشهر زنجان قرار دارد و شامل بخش‌هایی از جمله مخزن کتاب و نشریات کودک، سن نمایش، سالن مطالعه، سالن انتظار والدین، اتاق خردسالان، امانت کتاب و بخش اسباب بازی است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال بازطراحی، تجهیز و آماده‌سازی  شده است.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکتابخانه موسویهدهد سفیدوزیر فرهنگ
sedayezanjannews.ir/nx11097


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»