کد خبر: 11104
1402/10/17 - 9:32


رئیسی در شورای اداری زنجان خطاب به مسئولان مطرح کرد؛

اول آدم نیاورید و بعد برایش دنبال شغل بگردید

تلاش کنید اول خط تولید جدید در کارخانه‌ها ایجاد کنید تا به‌جای یک نفر برای ۱۰۰۰ نفر شغل ایجاد شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ شورای اداری استان زنجان شنبه شب (16 دی‌ماه 1402) با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در زنجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ‌جلسه شورای اداری با اشاره به اینکه امروز مسئولیت برای ما فرصت است، اظهار کرد: باید در خدمت ارباب رجوعان، شهروندان و هموطنانمان باشیم و باید پاسخگو باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه متاسفانه پروژه‌های نیمه تمام زیادی در کشور وجود دارد، گفت: امروز در بازدید از ورزشگاه 15 هزار نفری زیتون زنجان مشاهده کردم که ورزشگاه نیمه کاره به مرور زمان تجهیزات ساخته شده آن هم آسیب دیده است. وقتی رهبر می‌فرمایند (ناامیدی ممنوع)، مخاطبش همه ما هستیم. باید با تمام وجود وقت بگذاریم و تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازهم به زنجان برای بازدید و افتتاح پروژه‌ها حضور خواهیم یافت، اضافه کرد: باید مدیران باهم بیشتر صحبت کنند و فلسفه شورای اداری این است که هماهنگی بین مدیران پیش بیاید.

 

بروکراسی اداری را کاهش دهید

رئیسی با اشاره به اینکه مسئله‌ای که امروزه در سازمان‌ها مبتلا به آن هستیم پیچیدگی و بروکراسی اداری است که باید حل کنیم، تاکید کرد: خیلی مسائل باید بین خود مدیران حل شود و اصلا نیازی به قانون جدید و غیره نیست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه گاهی نظر گرفتن از کارشناس نباید موجب توقف کار و تولید و توسعه کشور شود‌، ادامه داد: استقلال کشور در گرو تولید کشور است و هیچ کاری نباید مانع و سرعت‌گیری از مقوله مهم تولید شود.

وی ادامه داد: بنده به مدیران دولتی توصیه می‌کنم افزایش بهره‌وری است و رهبر هم همین موضوع را تأکید کرده‌اند. واقعیت این است که ما در بهره‌وری در کشور مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز در مصلی اشاره کردم موضوع بهره‌وری است و به طور مثال می‌شود به موضوع آب اشاره کنیم که باید بررسی کنیم آیا می‌شود با استفاده صحیح از آب به خوبی استفاده کنیم، ادامه داد: جهادی کار کردن با عادی کار کردن تحقق نمی‌یابد.

رئیس جمهور اضافه کرد: نخستین مؤلفه جهادی کار کردن این است که دشمن را در مقابل خود ببینیم و به‌گونه‌ای عمل کنیم که دشمن را با کار کردن جهادی ناامید کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال تحصیلکرده‌ها یکی از دغدغه‌های ما است، تاکید کرد: البته شرکت‌های دانش‌بنیانی ایجاد شده بهترین فرصت برای اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال باید مورد تاکید مسئولان باشد، گفت: تلاش کنید اول خط تولید جدید در کارخانه‌ها ایجاد کنید تا به‌جای یک نفر برای ۱۰۰۰ نفر شغل ایجاد شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه چند روز گذشته از وزارت نیرو بازدیدی داشتم که آقایان گزارش دادند با 900 شرکت دانش‌بنیان ارتباط داریم، ادامه داد: امروز در بازدیدی که از گلخانه‌ هیدج داشتم بسیار امیدوار شدم.

وی با اشاره به اینکه از مسئولان استانی تشکر می‌کنم که از این سرمایه‌گذار خوب حمایت کردند، اظهار کرد: رشد اقتصادی دو مولفه مهم دارد که باید در وهله نخست سرمایه‌گذاری افزایش و پس از آن بهره‌روری افزایش یابد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه چرا صنایع نظامی کشور پیشرفته است و اکثر کشورهای منطقه به ما پیام می‌دهند که ما مشتری محصولاتتان هستیم‌، گفت: با اینکه با محدودیت مواجه بودیم ولی به پیشرفت‌های خوبی با اراده‌ای پولادین رسیدیم‌ و تحریم‌ها را خنثی کردیم.

وی با اشاره به نشست اخیرا خود با رئیس جمهور اندونزی عنوان کرد: همان ابتدای کار یک رونمایی پزشکی توسط شرکت دانش‌بنیان انجام شد. این باعث افتخاره و می‌دانم که اکثر محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در اقصی نقاط دنیا مشتری دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم در یک شرایط اضطراری به یک روزنه‌ای دست یابیم‌‌، تاکید کرد: باید تلاش کنیم و از همان ابتدا در شرایط عادی کار کنیم که متضرر نشویم‌.

 

تصویب 119 مصوبه در سفر دور دوم رئیس جمهور به زنجان

 محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه  دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان ۱۱۹ مصوبه با ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای این استان به همراه داشت، اظهار کرد: در این سفر همچنین رئیس جمهور بر تکمیل مسیر دوم راه آهن قزوین-زنجان و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری استان دستوراتی صادر کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در این سفر همچنین ۴۹ طرح با بیش از ۲۵۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان مصوب شد، گفت: در سفر دوم همچنین مجوز ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مواد معدنی و شهرک تخصصی انرژی خورشیدی و خودرو برقی به استان زنجان داده شد.

وی با بیان اینکه از ۵۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به زنجان، ۳۱ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال معادل ۵۶ درصد محقق شده است، اضافه کرد: در این مدت تکمیل سد میرزاخانلو، آبگیری سد بلوبین و گازرسانی به واحدهای مسکونی و تولیدی را شاهد بودیم و همچنین ۱۷ هزار مسکن و زمین تحویل مردم شد.

منصوری با بیان اینکه در مجموع ۳۰۰ هزار میلیارد ریال طرح‌های عمرانی و اقتصادی در این سفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: بیش از ۶۰ واحد صنعتی راکد نیز در این مدت در استان زنجان به چرخه تولید بازگشته است.

حجت‌الاسلام «شیخ‌علی خاتمی» امام جمعه زنجان نیز در این جلسه با تمجید از جهت دهی‌های دولت سیزدهم در عرصه روابط خارجی، اظهار کرد: تلفیق دیپلماسی با میدان نتیجه‌اش ارتباط بیشتر با جهان و دستاوردهایی مانند عضویت در شانگهای و بریکس بود.

وی ادامه داد: رییس جمهور در حوزه روابط خارجی انصافا ارتباط چشم‌گیری داشته و در این رابطه از رئیس جمهور و وزارت خارجه و شخص وزیر خارجه دولت سیزدهم قدردانی می کنیم.

محسن افشارچی استاندار زنجان نیز در نشست شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه ۱۷ هزار مسکن در زنجان در دست ساخت است، گفت: در سفر اول رئیس جمهور سایت مسکن زنگان آغاز نشده بود اما اکنون ۹ هزار واحد در دست تکمیل است و بخشی از آنها در این سفر آماده شد.

افشارچی با اشاره به اینکه امروز به برکت توجه دولت صندوق کمک به شرکت های دانش بنیان احیا و یک هزار میلیارد ریال در این مدت به دانش بنیان ها تسهیلات و همچنین زمین داده‌ایم، بیان کرد: سکوی ابری هوش مصنوعی نیز در این سفر در استان افتتاح شد که در نوع خود در شمال غرب کشور بی نظیر بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه ما سال گذشته بزرگترین پروژه شفافیت کشور را در حوزه حکمرانی دیجیتال در حوزه نان اجرا کردیم، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان محقق شده است، استان زنجان ۵.۵ درصد نرخ بیکاری دارد و نیز اولین استان در کشور بوده که نرخ مشارکت اقتصادی درآن به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

افشارچی با بیان اینکه زنجان در بهبود محیط کسب و کار رتبه سوم کشور را دارد، ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۶۰ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در استان داشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نیز طی ۲ سال گذشته ۱۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داشتیم، ‌ گفت: ۶ هزار میلیارد نیز نیز برای پایانه صادراتی استان هزینه شده و پس از سالها این پروژه تعیین تکلیف شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه پسماند روی نیز کارهای خوبی از سوی قرارگاه امام حسن(ع) در استان انجام شده است، افزود: در حوزه آب باید بیشتر سرمایه گذاری کنیم و در همین راستا سال آینده سد مراش آبگیری خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شهرستان خدابنده نیازمند مطالعات ساخت ۲ سد و در شهرستان زنجان نیز برای ساخت سد بعثت و در طارم برای ساخت سد کلوچ نیازمند آغاز عملیات اجرایی هستیم.

افشارچی با بیان اینکه استفاده سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب پساب در زنجان برنامه‌ریزی شده است، گفت: در زمینه راهسازی درمسیر سلطانیه به همدان کارهای خوبی در حال انجام است و امروز نیز افتتاح ۲ بانده شدن ۹ کیلومتر دیگر در این مسیر انجام شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در ابتدای مسئولیت در دولت سیزدهم به اندازه یک ماه گندم در سیلوهای استان ذخیره داشتیم و پس از آن دولت قیمت گندم تضمینی را افزایش داد و این امر موجب رشد ذخیره سازی این محصول استراتزثژیک در استان ذخیره شد، ادامه داد: امسال نیز ۴۳۰ هزار تن گندم در استان خریداری شد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های فرهنگی با محوریت نماز برای ۱۲ هزار دانش‌آموز انجام شده است.

افشارچی همچنین به کمبود زمین مناسب برای ساخت مسکن در برخی شهرها مانند ابهر و خرم‌دره اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیازمند بازنگری در قوانین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دستور رئیس جمهور برای تکمیل دوخطه شدن راه آهن زنجان قزوین اتفاق مبارکی برای استان خواهد بود.

 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانخط تولیدکارخانهپسماند روی
sedayezanjannews.ir/nx11104


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»