کد خبر: 11121
1402/10/19 - 14:38


معاون شهرسازی و معماری شهردار زنجان:

ابلاغ بسته بومی نوسازی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی

معاون شهرسازی و معماری شهردار زنجان از ابلاغ بسته تشویقی جدید بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: منصور سلطان‌ محمدی معاون شهرسازی و معماری شهردار زنجان با اعلام این خبر گفت: با تلاش و زحمات همکاران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری زنجان و در راستای اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و افزایش تسهیلات و مشوق ها و مصوبات قانونی جهت تسیهل شرایط ساخت و ساز برای سازندگان و مالکان، بسته تشیوقی بومی ویژه شهر زنجان در محدوده بافت های فرسوده و اسکان غیر رسمی تهیه و در کمیسیون ماده 5 تصویب شده بود، جهت اجرا به مناطق چهارگانه شهرداری ابلاغ شد.
سلطان‌محمدی افزود: این بسته تشویقی ویژه محدوده مصوب بافت فرسوده شهری( بجز بافت تاریخی ) و همین طور بافت ناکارآمد شهری- گونه سکونتگاه های غیر رسمی در 4 گروه تشویقی تجمیع قطعات مسکونی در بافت فرسوده می باشد.
وی افزود: بسته پیشنهادی شهرداری زنجان پس از طی مراحل قانون و تصویب در کمیسیون ماده 5 شهر زنجان در حال حاضر ملاک عمل شهرداری های مناطق می باشد.
سلطان‌محمدی گفت: در این بسته تشویقی، افزایش تراکم، کاهش ضریب پارکینگ مورد نیاز، احداث طبقه همکف بصورت تجاری در برخی محورها، افزایش تراکم در صورت تجمیع قطعات ریز دانه و ... در نظر گرفته شده است و یکی از کامل ترین بسته های تشویقی کشور در حوزه بازآفرینی شهری محسوب می شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری زنجان با اشاره به اخذ بیش از 20 مصوبه محوری در سطح شهر از کمیسیون ماده 5 گفت: امیدواریم با ابلاغ بسته بومی و مصوبات محوری شاهد رشد و افزایش بازآفرینی در محلات هدف باشیم.
وی با اشاره به ابلاغ بسته بومی نوسازی بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی گفت: شهروندان محترم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به واحد شهرسازی مناطق چهارگانه و یا به وب سایت شهرداری زنجان به نشانی www.zanjan.ir  مراجعه نمایند.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانراه وشهرسازیبافت فرسودهبومی سازی
sedayezanjannews.ir/nx11121


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»