کد خبر: 11136
1402/10/23 - 8:33


پاسخ نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش تحرکات تبلیغات انتخاباتی برخی نمایندگان در آستانه انتخابات:

نمی‌شود به دلیل شائبه تبلیغات کار را متوقف کرد

هیچگاه در عزل و نصب‌ها دخالتی ندارم اما بعد انتخاب مدیران برای کمک به پیشبرد اهداف با آنان دیدارمی‌کنم/هفته آینده تودیع و معارفه مدیرکل ارشاد برگزار و حاج علی اکبری در این مسند خواهد نشست

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/سمیه محرمی: مصطفی طاهری نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه، ۲۱ دی‌ ماه) در نشستی مطبوعاتی با اشاره به موضوعات مختلف کشوری و استانی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد اما ارزیابی مواردمطرح شده در این نشست نشان می دهد عمده مسائلی که این نماینده به آنها پرداخته مسائل اجرایی بوده و وی کمتر به حوزه کاری خود که همان قانون گذاری است پرداخته است.

مصطفی طاهری نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این نشست خبری در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد افزایش تحرکات انتخاباتی برخی نمایندگان در آستانه انتخابات و شائبه عدم رعایت عدالت تبلیغاتی در بین کاندیداها،اظهار کرد: نمی‌شود در یک سال پایانی نمایندگی به دلیل شائبه تبلیغات انتخاباتی کار را متوقف کرد.

وی با بیان اینکه مسئولیت نمایندگی خود را ادامه می‌دهم، ادعا کرد: با این وجود تلاش خود را برای کاهش فعالیت‌هایی چون دهگردشی و تعاملات شائبه دار انجام می‌دهم.

سه مدیر با عملکرد ضعیف در استان زنجان وجود دارد

طاهری در ادامه این نشست خبری با اشاره به انتخاب استاندار زنجان به عنوان استاندار برتر کشور اظهار کرد: این بدان معنا نیست که همه اجزا و دستگاه‌های زیر مجموعه استاندار نیز برتر هستند.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق ارزیابی‌ها سه دستگاه عملکرد ضعیفی داشته‌اند، اضافه کرد: باید یا با تغییر مدیریت و یا تغییر رویکرد نسبت به ارتقای آن‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده نسبت به برخی دستگاه‌ها گلایه‌هایی به ما منتقل می‌شود، اضافه کرد: هیچ مسئولی مصون نیست و باید در صورت عدم توفیق تغییر کند.

طاهری در پاسخ به سئوالی در مورد ارزیابی از عملکرد خود گفت: تعریف و بررسی خود سخت است، و دیگران باید در این زمینه نظر دهند.

فساد اقتصادی باید خط قرمز هیئت اجرایی و نظارت باشد

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر در زمینه تایید صلاحیت‌های کاندیداهای نمایندگی اگر از من مشورت بگیرند تنها تخلفی که معتقد هستم نباید به آن ارفاق کرد فساد اقتصادی است، بیان کرد: خط قرمز هیئت اجرایی شورای نگهبان و هیئت نظارت باید فساد اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد که تایید صلاحیت شدند در این زمینه ضعف دارند، عنوان کرد: بنده جزو هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان بوده‌ام و اعتقاد دارم هیئت نظارت می‌توانست در این زمینه ورود پیدا کند.

 

عملکرد دولت در زمینه بودجه بهبود یافته است

طاهری با اشاره به ارزیابی خود در مورد بودجه 1403 با بیان اینکه تفاوت درآمد و هزینه در لایحه بودجه دولت منفی ۳۰۰ همت است، افزود: این مبلغ ۱۲ درصد مبلغ کلی بودجه را شامل می‌شود.
نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ناترازی لایحه بودجه نسبت به گذشته بهبود یافت است، افزود: تجربه چند سال گذشته ناترازی ۴۰ درصدی لایحه بودجه بود که عملکرد این دولت بهبودیافته است.
وی با بیان اینکه شرایط بهتر شده است، این بهبود به معنی عدم ایجاد تراز و نبود تورم نیست، گفت: شرایط نسبت به اینکه 40 تا 45 درصد بودجه روی هوا و با حساب فروش اوراق بسته شده بود بهتر شده است ولی 20 تا 30 درصد مشکل برای بودجه نیز می‌توانم بیان کنم.

 

نوسازی واحدهای سرب و روی انجام نخواهد شد

طاهری با اشاره به اینکه در مورد موضوع سرب و روی چند موضوع مطرح بود، اضافه کرد: یکی از این موضوعات، بحث پسماند بود که به آن انتقاداتی وارد بود تا نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام شود.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام بعدی جابه‌جایی این پسماند است، اظهار کرد: این پسماند به عنوان یک معدن به مزایده گذاشته شد و قرارگاه امام حسن برنده این مزایده بوده و باید حقوق دولتی معدن را بدهد و آن را جابه‌جا کند که این اقدام نیز باید تسریع پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در مورد فعالیت واحدهای سرب و روی میزان آلودگی واقعی و توهمی و همچنین میزان اشتغال‌زایی آن نقل و قول‌های مختلفی وجود دارد، عنوان کرد: در این زمینه به هیچ وجه اجازه توسعه و نوسازی واحدها داده نمی‌شود و این به منظور حفظ و ایجاد محدودیت برای توسعه واحدهای سرب و روی است.

زمانی برای جابه‌جایی شرکت‌های روی وجود ندارد

طاهری با اشاره به اینکه زمانی برای عدم فعالیت و یا جابه‌جایی شرکت‌های روی تعیین نشده و وجود ندارد، گفت: تنها می‌توان با ایجاد امتیاز نسبت به کمک به سرمایه‌گذاران و تشویق آنها به جابه‌جایی آنها اقدام کرد.

 نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد ما این است که به هیچ‌وجه مجوز ذوب برای اطراف شهر زنجان داده نشود، گفت: نه کمک می‌کنیم نه تمایل داریم.

وی با اشاره به اینکه در استان دنبال صنایع پاک هستیم که این مزیت است، ادامه داد: این مشکل به مسأله‌ای تبدیل شده است که دانش‌بنیان‌ها در حال رفع آن هستند تا کاری کنند پسماند هیچ نوع آلودگی نداشته باشد.

 

سلب اهلیت مالک روغن نباتی جهان باید صورت گیرد

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت شرکت روغن نباتی جهان با اشاره به اینکه روغن نباتی جهان شرکتی با ظرفیت خوب در تولید روغن نباتی در استان زنجان است، اظهار کرد: با وجود حمایت‌های انجام‌شده، صاحب فعلی اراده‌ای برای کار ندارد.

طاهری با اشاره به اینکه باید با سلب اهلیت او، کار را پیگیری کرد، عنوان کرد: این اقدام در راستای کمک به احیای این واحد کم‌نظیر به‌لحاظ تجهیزات و تعیین تکلیف آن است.

وی با اشاره به اینکه درباره مسکن ملی، زنجان با اختلاف زیادی در کشور جلو است و عمده مشکل از همین‌جاست، اضافه کرد: چون مشکلات در استان زنجان که در خط مقدم قرار دارد، ظهور پیدا می‌کند.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقداماتی مانند پلکانی شدن اقساط تسهیلات انجام شده است تا مشکلات برای افراد تا حدودی برطرف شود، گفت: البته باید الگوهای متنوعی در این رابطه تدوین شود تا اقشار مختلف مردم که خواستار مسکن هستند، منطبق بر توان خود صاحب خانه شوند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد فشار اقتصادی وارده به مردم بیان کرد: فشار وارده به مردم را۱۰۰ درصد قبول دارم، باید عدد رشد اقتصادی کشور ارتقا یابد تا کاهش تورم برای مردم ملموس شود.

 

معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از زبان نماینده

طاهری همچنین در مورد دخالت در اصل ونصب‌ها پاسخ داد و بیان کرد: هیچگاه در عزل و نصب‌ها دخالت ندارم ولی بعد انتخاب مدیران با دیدار با آنها برای کمک به پیشبرد اهداف تلاش می‌کنیم.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی همچنین از دریافت اطلاعاتی در مورد تغییر مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان زنجان خبر داد و گفت: هفته آینده تودیع و معارفه برگزار خواهد شد و طبق گفته‌ها حاج علی اکبری در این مسند خواهد نشست.
وی همچنین گریزی به مسئله غزه داشت و افزود: واقعیت این است که رژیم صهیونیستی هیچ‌وقت در چنین موقعیتی نبوده است و وقایع روی داده این رژیم را که همه توجه خود را متوجه حزب‌الله کرده بود غافلگیر کرد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجابه جاییشرکت رویروغن نباتی
sedayezanjannews.ir/nx11136


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»