کد خبر: 11138
1402/10/23 - 8:43


با کسب سه مقام برتر در نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر؛

صدای زنجان در جشنواره ابوذر درخشید

سمیه محرمی، لیلا محمدی و زهره میرعیسی‌‌خانی در جشنواره مطبوعات حائز رتبه برتر شدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز / سمیه محرمی: نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان پنجشنبه 21 دی‌ماه 1402 با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان پنجشنبه 21 دی‌ماه 1402 با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد و در این دوره از جشنواره صدای زنجان با کسب سه مقام برتر پرافتخارترین رسانه استان زنجان شد.

در این دوره از جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان؛ از گروه رسانه‌ای صدای زنجان در بخش تیتر «سمیه محرمی» و « زهره میرعیسی خانی» مقام اول و دوم را کسب کردند و در بخش مصاحبه نیز «لیلا محمدی»  مقام دوم را از آن خود کرد.

لزوم قرار گرفتن سواد رسانه‌ای به عنوان دروس اصلی دانش‌آموزان

در ابتدای این جلسه محمد‌علی نجفی‌راد، فرمانده سپاه ناحیه زنجان با بیان اینکه سواد رسانه‌ای باید جزو دروس اصلی دانش‌آموزان باشد، اظهار کرد: امروزه ماهیت جنگ، جنگ رسانه‌ای و عقیدتی است.

وی با بیان اینه از باید در ارسال و دریافت پیام رسانه‌ای دقت کنیم، اضافه کرد: آنچه در این روزها مهم بوده جنگ رسانه‌ای است و این جنگ در داخل ذهن‌ها اتفاق می‌افتاد.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به اینکه امروز کار اصحاب رسانه سخت‌تر است، تصریح کرد: این عرصه، عرصه بسیار دشواری شده است.

وی با اشاره به انتشار اخبار دروغ علیه ایران در رسانه‌های غربی به ویژه در سال گذشته عنوان کرد: در شرایط کنونی باید ابتکار انتقال اخبار و روایت اول را در دست بگیریم تا مانع ترویج اخبار دروغ و پذیرش آن از سوی مردم باشیم.

نجفی‌راد با تاکید براینکه باید در تولید پیام دقت کرد، ادامه داد: احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است و دشمن سعی دارد از این موضوع نهایت استفاده را کند.

ذات رسانه متکثر شده است

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان با بیان اینکه شاید هیچ حرفه‌ای دیگر به اندازه خبرنگاری نیاز به دانش گسترده نداشته باشد، اظهار کرد: اصحاب رسانه برای تهیه خبر و یا یک گزارش باید نسبت به همه جوانب اطلاع کافی را داشته باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه افزایش آگاهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی مهم بوده و این اهمیت در رسانه بیشتر است، گفت: امروزه ذات رسانه متکثر شده است.

افشارچی با اشاره به اینکه امروز به ازای هر یک نفر چندین رسانه وجود دارد، تصریح کرد: بنابراین این موضوع کار اهالی رسانه را سخت کرده است.

 وی با بیان اینکه مبنای کار رسانه باید حق‌مداری باشد نه افزایش دنبال‌کننده تصریح کرد: خبرنگاران ما در این عرصه که عرصه جنگ شناختی و ترکیبی است می‌طلبد که روایت اول را انجام دهند.

ارسال 742 اثر به جشنواره ابوذر استان زنجان

رضا رحیم‌پور، عضو هیأت داوران نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان نیز در اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با اشاره به استقبال خوب اصحاب رسانه از نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار کرد: ارسال اثر در این دوره نسبت به دوره قبل افزایش دو برابری داشته است.

رحیم پور با بیان اینکه در این دوره ۷۴۲ اثر از سوی اصحاب رسانه استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، اضافه کرد: 15 درصد این آثار به دلیل عدم رعایت مقدمات اولیه از دور مسابقات کنار گذاشته شد.

عضو هیأت داوران نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان با بیان اینکه در مجموع ۸۵ درصد آثار به مرحله داوری رسیدند، افزود: در این دوره ۲۵ اثر به عنوان رتبه‌های اول تا سوم شناخته شدند و سه اثر از سوی داوران شایسته تقدیر انتخاب و تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دوره آثار اصحاب رسانه در 10 قالب و در ۱۰ موضوع ارسال شده بود، گفت: جشنواره‌ها بهانه‌ای است برای ایجاد انگیزه در بین اهالی رسانه و نیز ارتقای سطح فرهنگی و سواد رسانه‌ای آنها است.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجشنوارهابوذررتبه برتر
sedayezanjannews.ir/nx11138


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»