کد خبر: 11164
1402/10/27 - 19:47


معاون سیاسی استاندار زنجان در آئین تودیع و معارفه مدیرکل ارشاد استان زنجان مطرح کرد؛

مهم‌ترین مسئله جامعه «فرهنگ» است

در آئین تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان، اصغر حاج علی اکبری رسما مدیرکل ارشاد استان زنجان شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان (27 دی‌ماه 1402) با حضور مسئولان برگزار و ضمن تقدیر از خدمات امراله حسنی، اصغر حاج علی اکبری به عنوان مدیر کل جدید این اداره منصوب شد.
ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در این مراسم با اشاره به شکست دشمن در جنگ تحمیلی، زمینه ساز جنگ شناختی بر علیه ایران بود، اظهار کرد: ایران اسلامی امروز در حال طی مسیر تمدن اسلامی است که بن مایه آن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است.
وی با بیان اینکه مدیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان سابقه خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارد، گفت: امیدواریم با ظرفیت و پتانسیلی که در این فرد سراغ داریم شاهد تحولات اساسی در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.
رفیعی با اشاره به اینکه مجموعه وظایف و ماموریت‌هایی که برعهده مدیر کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی قرار دارد، مهم هستند، افزود: با توجه به حساسیت فرهنگ در جامعه و آنچه رهبر نسبت به آن اظهار حساسیت داشتند نشان دهنده اوج حساسیت و اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها از فرهنگ به عنوان زیربنای دیگر حوزه ها یاد کردند و اهمیت این موضوع در ماموریت های وزارت متبوع قابل توجه است، گفت: ماهیت انقلاب ما فرهنگی است، در آستانه دهه فجر قرار داریم باید بیشتر به نقش فرهنگ در شکل‌گیری انقلاب بپردازیم.
وی با بیان اینکه مسائل تبیینی نیاز امروز جامعه است، افزود: این انقلاب برای حفظ هویت و  تقویت جامعه در مقابل رژیمی که درصد تغییر هویت جامعه را داشت مقابله کرد و با شکل گیری آن در ایران ضمن حفظ هویت ایرانی، مسیر جدیدی برای هویت ایجاد شد و رایحه آن در جهان پیچید.
رفیعی با یادآوری اینکه دشمن در تلاش است با تغییر باورها در نسل جدید، آنچه مدنظر خود است در اذهان عمومی بالاخص نسل جوان نهادینه کند، تصریح کرد: وظیفه ما در این برهه سنگین است نباید منتطر باشیم که نهادی به تنهایی در برابر این تهاجمات بایستد و لازم است تا تمام اقشار بالاخص اصحاب فرهنگ و هنر، رسالت اجتماعی خود را در حفظ و تقویت هنر عملی کنند و در انتقال این پیام با زبان هنر کوشا باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه باید مسئولان نقش سیاست گذاری و حمایت گری داشته باشند، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی در استان نهایی شده است و زیرساخت‌ها مهم‌ترین نیاز برای تحقق این نقشه است.
وی با اشاره به اینکه نیازمند حمایت در حوزه زیرساخت های فرهنگی هستیم، افزود: اختصاص اعتبار برای پیشبرد برنامه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی مورد تاکید ما است.

توانمندسازی و شبکه‌سازی نیاز به زحمت، فکر و همدلی دارد
سید محمد هاشمی، جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از  مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد استان زنجان اظهار کرد: توجه به زیست بوم استان، کادرسازی، پرورش سرمایه انسانی جدید، توجه به محرومیت زدایی و کار قرارگاهی با تمام نهادهای انقلابی مورد مطالبه ما از مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه فرهنگ و هنر در دولت می‌تواند به یک رشد و تعالی خوب از لحاظ محتوایی و زیرساختی برسد، گفت: کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و بازدید رئیس جمهور از وزارت متبوع گویای اهمیت این حوزه است.
وی با بیان اینکه اولویت ما در وزارت فرهنگ، ابتدا کادرسازی و شبکه‌سازی و سپس جریان‌سازی است، ادامه داد:  توانمندسازی و شبکه‌سازی نیاز به زحمت، فکر و همدلی دارد و نباید شتاب زده کاری‌ صورت‌ گیرد.


در راستای تعامل با اصحاب رسانه و هنر اقدام خواهد شد
اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه استان زنجان ضمن اینکه به پایتخت شور و شعور حسینی معروف است، سرزمین اندیشمندان و روحانیون بزرگی است و شهید شهریاری مدال افتخار ما است.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر، فرهنگ یک ملت است که می تواند آن ملت را توانا، فناور و نوآور و دارای آبروی جهانی کند و این جمله حجت را بر ما تمام می‌کند، اضافه کرد: براساس آنچه در چارچوب وظایف بنده محول شده است، در حوزه تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر وتسهیل گیری در چارچوب دستورالعمل‌ها اقدام خواهیم کرد. در حوزه بهینه سازی تلاش خواهیم کرد و همت اصلی ما بر ارزش آفرینی خواهد بود.
امراله حسنی، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به دغدغه رهبری در حوزه فرهنگ گفت: فرهنگ همچون هوا یک نیاز ضروری برای انسان است که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ارشاد با مجموعه گسترده‌ای از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در ارتباط است، گفت: توجه جدی به اعتبارات مادی به جهت گستردگی فعالیت این نهاد، حائز اهمیت است.
حسنی با اشاره به اینکه در حوزه قرآن و عترت کارهای بزرگی در استان انجام شده است، گفت: برگزاری چهار اجتماع قرآنی، میثاق حسینی کودکان و نوجوانان، اجرای طرح بشری، همایش کتابت قرآن از اهم برنامه‌های این حوزه بود.
مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره شعر و قصه، جشنواره مطبوعات، دوسالانه غزل منزوی، تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، ایجاد بزرگراه حکمت، بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی، افتتاح مجتمع فرهنگی زرین، اختصاص ۵ میلیارد تومان به اهالی فرهنگ و رسانه از دیگر عملکرد دستاوردهای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در حوزه مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمدیر کل فرهن
sedayezanjannews.ir/nx11164


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»