کد خبر: 11205
1402/11/04 - 17:16


رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان تاکید کرد؛

استفاده از امکانات دولتی در انتخابات؛ ممنوع

ابوالفضل رفیعی: زمینه عدالت تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات در استان زنجان فراهم می‌شود/در قانون جدید نامزدهای انتخابات می توانند از امکانات های عمومی و دولتی برای تبلیغات استفاده کنند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان گفت که « به غیر از مواردی که در ماده 74 قانون انتخابات ذکر شده، استفاده از دیگر امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات ممنوع است.»

ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان زنجان (4 بهمن ماه 1402) که با حضور معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران در سالن جلسات استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات مجلس تشکیل شد؛ در این راستا چارچوب و زمینه عدالت تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات در استان فراهم می‌شود و در قانون جدید نامزدهای انتخابات می‌توانند از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات استفاده کنند از این‌رو در هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات مجلس، ساز و کار و چارچوب این موضوع تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا دستگاه‌ها طبق قانون موظف به همکاری با ستاد انتخابات برای در اختیار گذاشتن امکانات خود از قبیل سالن‌های همایش، سالن ورزش و بیلبوردهای تبلیغاتی خود برای انجام تبلیغات هستند تا به طور مساوی و عادلانه این ظرفیت‌ها در اختیار نامزدها قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان خاطرنشان کرد: با اعلام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در دستگاه‌ها ضوابط چگونگی استفاده از آن‌ها در هیات استانی بررسی تبلیغات انتخابات مجلس تعیین می‌شود.

وی گفت: غیر از مواردی که در ماده 74 قانون انتخابات ذکر شده، استفاده از دیگر امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات ممنوع است.

به گزارش صدای زنجان؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، 11 اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران در این جلسه با بیان اینکه اینکه بالا رفتن عمر پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور یک زنگ خطر است، گفت: میانگین عمر طرح‌های نیمه‌تمام در کشور ۱۵.۵ سال است.

 بالا رفتن عمر پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور یک «زنگ خطر» است

علی کرم‌پور معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران نیز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، با بیان اینکه سرمایه ناملموس فناوری، کالا و خدمت واسطه‌ای با هدف کسب ستانده بیشتر از منظر کمی و کیفی در راستای نیل به اهداف پیامدی سیستم مورد نظر است، اظهار کرد: رشد اقتصادی، حاصل نیروی‌ کار و سرمایه و بهره‌وری است.

معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران با اشاره به اینکه تمرکز بر اولویت‌ها، مردمی‌سازی و مسأله‌محوری در چرخه بهره‌وری است، گفت: چرخه مدیریت بهره‌وری رویکرد اصلی سازمان با هدف ساماندهی حرکت ملی بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، استان‌ها و شرکت‌های دولتی است.

وی افزود: توانمندسازی متولیان حرکت ملی بهره‌وری و مشاوران، یک اقدام مهم در راستای جاری‌سازی صحیح این چرخه است.

کرم‌پور با بیان اینکه بالا رفتن عمر پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور یک زنگ خطر است، ادامه داد: دولت سیزدهم بر تکمیل این طرح‌ها متمرکز شده است.

معاون ساماندهی شبکه ملی بهره‌وری ایران با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، تعریف اولویت‌بندی درستی برای انجام پروژه‌ها و طرح‌ها نشده است، بیان کرد: میانگین عمر طرح‌های نیمه‌تمام در کشور ۱۵.۵ سال است.

کرم‌پور با اشاره به اینکه شاخص بهره‌وری در کشور در ۱۰ سال گذشته درجا زده و نزدیک به صفر بوده است؛ ولی در مدت فعالیت این دولت به سمت بهبود حرکت کرده است. سازمان ملی بهره‌وری در دولت سیزدهم رویکردهای تحول‌آفرین داشته است.

 تعامل بین دستگاه‌های اجرایی، تسهیل کننده رشد بهره وری است

محسن افشارچی استاندار زنجان هم با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید شاخص‌ بهینه‌سازی بالادستی را مد نظر قرار دهند، اظهار کرد: این موضوع ضامن بهره‌وری است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بدانیم کجا و چه مقدار انرژی می‌گذاریم و چه آورده‌ای دارد، مهم است، تصریح کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که کجا متمرکز شویم.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد با تغییرات کوچک، اتفاق‌های بزرگی رخ می‌دهد، تصریح کرد: گاهی حتی نیاز به اعتبار و بودجه نیست.

افشارچی با اشاره به اینکه باید پذیرفت فقط با اصلاح یا تغییر برخی فرآیندها و بندها مشکل حل می‌شود، بیان کرد: ساختار اداری شکل‌گرفته در کشور بر مبنای نفت بوده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته در حوزه بهره‌وری کشاورزی اتفاق‌های خوبی افتاده است، افزود: بیشتر دیم‌زارها زیر کشت رفته‌اند و دلیل آن تنظیم شاخص‌ها یعنی قیمت گندم بود.

وی با بیان اینکه برای افزایش ارزش‌ افزوده در این حوزه، کشاورزی دانش‌بنیان و تولید بذر، مواردی است که می‌توان برای آن‌ها انرژی صرف کرد، بیان کرد: نفت بسیاری از ناکارآمدی‌های مدیریتی را می‌پوشاند و یکی از دلایل اصلی گذار از این وضعیت در دولت سیزدهم اتکا به منابع جایگزین از جمله رشد بهره‌وری به جای منابع نفتی است.

افشارچی با اشاره به اینکه کشورهایی که GDP بالایی دارند دانش را تولید و صادر می‌کنند، افزود: باید سهم‌مان در تولید ثروت به اندازه جمعیت باشد.

وی با بیان اینکه بین دستگاه‌های اجرایی تسهیل‌کننده رشد بهره‌وری در استان تعامل برقرار است و در این راستا نگاه فرابخشی باید جایگزین نگاه‌بخشی شود، ادامه داد: مسئولان در کشور متوجه این موضوع شده‌اند که برای تولید ثروت مسیرهای متفاوتی را باید طی کنیم، یعنی اقتصاد مقاومتی و بدون تکانه در گرو حرکت در مسیرهای جدید تولید ثروت در کشور است.

اولین کار تحقیقاتی در کشور با طرح آمارگیری با نمونه‌های بزرگ اقتصادی در زنجان

ایرج امینی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به نتایج محاسبه موجودی سرمایه استان زنجان و توصیف شاخص‌های عمومی بهره‌وری، اظهار کرد: عدم دسترسی به داده‌های موجودی سرمایه کل و اجزای آن سبب شده است که در بسیاری از تحقیقات ملی از متغییرها و شاخص‌های جانشین که خطای بالایی دارند استفاده شود که نتایج این تحقیقات کمتر قابل اتکا هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه برهمین اساس و به منظور تامین یکی از نیازهای مهم آماری استان، فراهم آوردن مقدمات انجام تکالیف برنامه‌های توسعه و اجرای تصمیمات برنامه‌ریزی و توسعه استان اقدام به مطالعات  کردیم، اضافه کرد: اندازه‌گیری موجود سرمایه استان با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه زنجان، نظارت پژوهشکده آمار و پشتیبانی اطلاعاتی و فنی مرکز آمار ایران در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه روش‌های محاسبه موجودی سرمایه روش نسبت سرمایه به تولید، روش روندنمایی سرمایه‌گذاری خالص، روش موجودی دائمی موجودی سرمایه است، گفت: در برآوردهای موجودی سرمایه از روش‌های غیرمستقیم استفاده کرده‌ شده، در این شیوه پس از جایگزینی متغیرهای مناسب به جای موجودی سرمایه و با اتخاذ فروض و تکنیک‌هایی به برآورد تابع تولید می‌پردازند.

امینی خاطر نشان کرد: پس از برآوردها تابع تولید و با استفاده از پارامترهای به دست آمده موجودی را محاسبه می‌کنند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه اولین کار تحقیقاتی در کشور است که با استفاده از طرح آمارگیری با نمونه‌های بزرگ و نزدیک به سرشماری از بخش‌های اصلی اقتصاد در استان زنجان انجام شده است، بیان کرد: نتایج به صورت سری زمانی بلند مدت برای اولین بار در سطح کشور منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این کار تحقیقاتی مساحت خاکی استان زنجان 22 هزار کیلومتر مربع اعلام شده، که شامل 1.33 مساحت کشور است، اضافه کرد: در این بررسی جمعت استان یک میلیون و 102 هزار نفر معادل 1.31 درصد جمعیت کشور اعلام شده است.

امینی با اشاره به اینکه جمعیت شاغلین استان زنجان 349 هزار نفر است، گفت: این جمعیت شامل 1.49 درصد کل جمعیت شاغلان کشور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه براساس این آمار و تحقیقات سرمایه استان زنجان 441 هزار میلیارد تومان است که شامل 1.24 سرمایه کشور است، گفت: GDP استان زنجان در سال 1399 معادل 64 هزار میلیارد تومان است که معادل 1.16 درصد GDP کل کشور است.

گفتنی است در این جلسه، تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری زنجان، دانشگاه زنجان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سازمان ملی بهره‌وری برای عملیاتی کردن مولفه‌های بهبود بهره‌وری در استان زنجان امضا شد.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانانتخاباتپروژه نیمه تمامسازمان مدیریت و برنامه ریزی
sedayezanjannews.ir/nx11205


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»