کد خبر: 11238
1402/11/10 - 14:26


معاون استاندار زنجان:

انتخابات مهمترین جلوه مردم سالاری دینی است

رئيس ستاد انتخابات استان زنجان گفت:مردم همواره در عرصه‌هاي انقلاب اسلامي حضور داشته‌اند و انتخابات مهمترين جلوه مردم سالاري ديني به شمار مي‌رود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/رئيس ستاد انتخابات استان زنجان گفت:مردم همواره در عرصههاي انقلاب اسلامي حضور داشتهاند و انتخابات مهمترين جلوه مردم سالاري ديني به شمار ميرود.

ابوالفضل رفيعي در برنامه تلويزيوني دستاورد با تبريک فرا رسيدن دهه فجر،افزود: يکي از مهمترين مباني انقلاب اسلامي، بحث حضور مردم در تعيين سرنوشت خود است و ايجاد و بروز انقلاب ناشي از اين امر بود که مردم تصميم گرفتند با انسجام و يکدلي در کنار رهبري امام و بر مبناي آموزههاي دين اسلام، مسير نادرست کشور را تغيير دهند.

وي با تاکيد بر اينکه مردم در صحنههاي مختلف با حضور خود از دستاوردهاي انقلاب و نظام اسلامي در کشور دفاع و همواره حامي انقلاب بودهاند، گفت: تاسيس نظام مقدس جمهوري اسلامي چيزي جداي از مردم نيست و در واقع مردم قدرت نرم و اصلي کشور محسوب ميشوند.

رفيعي با بيان اينکه مردم با حضور در انتخابات به قانون اساسي راي قاطع دادند، افزود: مردم با راي به قانون اساسي چارچوب حرکت جمهوري اسلامي ايران را مشخص کردند، زيرا افق مشترک تمام ملت ايران در اين قانون مشخص شده است.

وي با بيان اينکه بعد از راي به قانون اساسي نيز مردم در همه انتخابات حضور پرشوري داشتند و به سليقه خود نامزدهاي مختلف را انتخاب کردند، گفت: از مرداد ماه قانون انتخابات ابلاغ و در اين قانون پيشبينيهاي لازم براي برگزاري يک انتخابات پرشور ديده شده است.

اين مسوول افزود: يکي از نکات قانون جديد در حوزه مجلس بحث پيش ثبتنام است که کمک کرد بخشي از افراد و متقاضياني که شرايط شکلي داوطلبي نداشتند، مشخص شود که اين بررسيها توسط 6 مرجع انجام شد.

رفيعي با بيان اينکه اکنون در ايستگاه نوزدهم انتخابات قرار داريم، ادامه داد: فرصت بررسي اعتراضها در شوراي نگهبان تا 19 بهمن ماه است.

وي با بيان اينکه تبليغات طبق قانون انتخابات از سوم اسفند ماه آغاز ميشود، اظهار کرد: 24 ساعت قبل از روز رأيگيري بايد تبليغات به پايان برسد. بنابراين ساعت هشت صبح روز 10 اسفند ماه تبليغات متوقف خواهد شد.

رفيعي با بيان اينکه نامزدهاي مجلس خبرگان نيز 16 روز وقت دارند تبليغات کنند، گفت: همه پيشبينيهاي لازم براي برگزاري مطلوب انتخابات هم در حوزه زيرساخت و هم در حوزه فني انجام شده است.

رئيس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: رسيدگي به اعتراضها توسط شوراي نگهبان تا 19 بهمن ادامه دارد و نتايج بهتدريج اعلام ميشود بنابراين امکان افزايش آمار تاييد صلاحيتشدگان وجود دارد.

هشت داوطلب جديد از استان زنجان تاييد صلاحيت شدند

رئيس ستاد انتخابات استان زنجان گفت :در جديدترين تاييد صلاحيتها هشت نفر از حوزههاي انتخابيه استان زنجان تاييد شدند.

به گفته رفيعي؛ از اين تعداد 6 نفر مربوط به حوزه انتخابيه زنجان - طارم و 2 نفر مربوط به حوزه انتخابيه ابهر، خرمدره و سلطانيه است.

وي افزود: در حال حاضر تعداد داوطلبان نمايندگي مجلس از استان به 247 نفر رسيده است بنابراين با توجه به تعداد پنج کرسي نمايندگي استان ، به طور ميانگين به ازاي هر کرسي 49 نفر رقابت خواهند کرد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمردم سالاریانتخاباتمعاون استاندار
sedayezanjannews.ir/nx11238


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»