کد خبر: 11266
1402/11/14 - 10:44


استاندار زنجان در جلسه شورای مسکن خبر داد:

کاهش نرخ تسهیلات مسکن ملی در زنجان

استاندار زنجان گفت: نرخ تسهیلات مسکن ملی در استان از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافت و با تلاش‌های صورت گرفته، سقف تسهیلات آن به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسید.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ استاندار زنجان گفت: نرخ تسهیلات مسکن ملی در استان از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافت و با تلاش‌های صورت گرفته، سقف تسهیلات آن به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسید.

محسن افشارچی در جلسه شورای مسکن استان، افزود: شبکه بانکی در استان همکاری لازم را برای اجرای مصوبه کاهش نرخ تسهیلات بانکی داشته باشد.

وی اضافه کرد: بانک مسکن استان چهار نفر از کارشناسان توانمند با روابط عمومی بالا را در شعبه بانکی برای توجیه و راهنمایی متقاضیان مستقر کند.

این مسئول ادامه داد: وام های مسکن ملی از هفته جاری با اقساط ۵۹ میلیون ریال توسط بانک مسکن تقسیط شود.

وی از همکاری و تعامل سازنده شرکتهای خدمات رسان نسبت به تامین زیرساختهای پروژه های نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه تامین زیرساخت ها برای یک هزار و ۲۰۰ واحدی که در سفر رئیس جمهور به استان به متقاضیان تحویل داده شد، در حال انجام است.

استاندار زنجان ادامه داد: باید در تصمیم گیری ها حداکثر اعتبارات بالادستی برای تامین زیرساختهای پروژه های نهضت ملی مسکن در زنجان در نظر گرفته شود و شرکت های خدمات رسان و اداره کل راه و شهرسازی استان هزینه های لازم را برای تامین خدمات زیر بنایی با دقت و به صورت شفاف محاسبه کنند.

وی یادآور شد: استان زنجان تاکنون در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد مطلوبی داشته و پروژه ها با قوت فعال است.

واگذاری تعدادی دیگر از واحدهای نهضت ملی مسکن تا پایان سال جاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: با تامین به موقع امکانات زیر بنایی تعدادی دیگر از واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان تا پایان سال به متقاضیان تحویل داده می شود.

اصغر اسماعیلی بر لزوم تقویت همکاری و تعامل شرکتهای خدمات رسان در ایجاد و تامین زیرساخت سایر پروژه های نهضت ملی مسکن در زنجان تاکید کرد و گفت: تامین به موقع زیرساختها باعث می شود تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن هم در زمان تعیین شده انجام شود.

این مسئول ادامه داد: تعدادی از پروژه های نهضت ملی در شهر زنجان در سفر دور دوم رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی با تامین زیرساخت ها تحویل متقاضیان شد.

وی در ادامه به کاهش نرخ سود بانکی تسهیلات نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: امیدواریم این مهم در زنجان با مدیریت بانک مسکن به نحو مطلوبی انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، همچنین با اشاره به جا به جایی ساکنین کوی فلسطین به پروژه های نهضت ملی مسکن در زنجان، گفت: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به استان این مهم انجام شد و تا خردادماه سال آینده هم ساکنین این منطقه فاز به فاز به پروژه های نهضت ملی مسکن انتقال داده می شوند.

اسماعیلی افزود: رویکرد و سیاست مهم اداره کل راه و شهرسازی این است که واحدهای مسکونی پروژه های نهضت ملی مسکن ابتدا باید از امکانات زیر بنایی برخودار شوند و بعد از تکمیل زیرساخت ها این واحدها به متقاضیان تحویل داده شود.

سهم استان زنجان از طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار واحد مسکونی است.

برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد بوده که نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان تخصیص پروژه شده‌ و مابقی بیش از هفت هزار واحد هم در مرحله تامین زمین و تخصیص پروژه است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاننهضت ملیمسکناستاندار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx11266


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»