کد خبر: 11270
1402/11/14 - 13:5


مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان:

مصرف گاز در استان زنجان افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه مصرف گاز استان زنجان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱ میلیون ۵۰۰ هزار مترمکعب رسید، گفت: این میزان مصرف گاز نسبت به روز گذشته یک میلیون ۵۰۰ هزار مترمکعب افزایش داشته است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه مصرف گاز استان زنجان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱ میلیون ۵۰۰ هزار مترمکعب رسید، گفت: این میزان مصرف گاز نسبت به روز گذشته یک میلیون ۵۰۰ هزار مترمکعب افزایش داشته است.

رحیم سلیمانی‌نژاد اظهار داشت: مصرف گاز استان زنجان در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱ میلیون ۵۰۰ هزار مترمکعب رسید.

وی افزود: این میزان مصرف گاز نسبت به ۲۴ ساعت گذشته یک میلیون ۵۰۰ هزار مترمکعب افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه رعایت الگوی مصرف توسط شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌تواند یاریگر شرکت گاز در تامین انرژی مورد نیاز شهروندان باشد، گفت: باید صرفه‌جویی رعایت شود.

وی با بیان اینکه باید به این موضوع مهم توجه داشت که قطعی گاز و اتصال مجدد آن مشکلاتی را به دنبال دارد، افزود: بیش از ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا قطعی گاز در محدوده‌ای، متصل شود که همین مسئله معضلاتی را برای شهروندان به دنبال دارد.

سلیمانی‌نژاد ادامه داد: به دنبال افزایش مصرف، میزان کسری انرژی گاز باید از محلی جبران شود، چون میزان تولید پاسخگو نیست و باید با اعمال محدودیت در مصرف، راهی برای تامین سوخت فراهم کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش مصرف، سبب محدودیت‌ها در واحد‌ها می‌شود، ابراز داشت: تامین گاز خانگی خط قرمز شرکت گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه می‌شود اداره‌ها درجه وسایل گرمایشی خود را در حد ۱۸ درجه و مشترکان، دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه‌جویی شود.

وی در بخشی دیگر بیان کرد: ۹۱۱ روستا در استان زنجان وجود دارد که با چند روستایی که در دهه فجر گازدار خواهند شد تعداد روستاهای گازدار به ۷۴۰ روستا خواهد رسید.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اینکه گازرسانی ۴۴ روستا در استان در حال انجام است، گفت: عمده این روستا‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: امکان‌سنجی ۵۰ روستا در زنجان، طارم، سلطانیه در حال انجام بوده و مراحل طراحی انجام شده و مجوز ستادی از بابت تامین اعتبار انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: بقیه روستاها زیر ۲۰ خانوار هستند و صرفه اقتصادی برای گازدار شدن ندارند.

سلیمانی‌نژاد بیان کرد: ۴۰۴ هزار و ۹۷۲ مشترک گاز در استان وجود دارد. دو نیروگاه بزرگ نیز در استان فعال است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانگازافزایش مصرفوسایل گرمایشی
sedayezanjannews.ir/nx11270


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»