کد خبر: 11277
1402/11/15 - 11:51


رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان :

۱۵۳ ساختمان در اولویت پایش ایمنی در برابر زلزله قرارگرفت

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان،با اشاره به شناسایی ساختمانهای بلند مرتبه در زنجان، گفت: با جمع آوری اطلاعات اولیه ۶۵۰ ساختمان با بیش از هفت طبقه، از شهرداری زنجان و سازمان نظام مهندسی ساختمان ، داده ها تحلیل شده و براساس دستورالعمل مربوطه تعداد ۱۵۳ ساختمان در الویت ارزیابی قرارگرفته است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ احسان ذبیحیان  رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجانبه شناسایی ساختمانهای بلند مرتبه در زنجان اشاره کرد و گفت: با جمع آوری اطلاعات اولیه بیش از ۶۵۰ ساختمان با بیش از هفت طبقه، از شهرداری زنجان، سازمان نظام مهندسی ساختمان و داده ها تحلیل شده و براساس دستورالعمل مربوطه تعداد ۱۵۳ ساختمان در الویت ارزیابی قرارگرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به لزوم اخذ اطلاعات دقیق تر از مشخصات فنی این ساختمانها برای طی مراحل بعدی پایش ایمنی در برابر زلزله ، از ابتدای سالجاری با شهرداری زنجان مکاتبه شده و منتظر گزارش شهرداری در این خصوص هستیم. رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: همکاری و تعامل بیشتر شهرداری در زمینه ارایه اطلاعات مشخصات ساختمانها در تسریع پایش ایمنی ساختمانهای مرکز استان بسیار موثر است. 

ذبیحیان با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سالجاری بیش از ۳۰۰ مورد بازدید توسط بازرسان نظارت عالیه اداره کل از ساخت و سازهای شهری در سطح استان زنجان انجام شده است،تاکید کرد: بر اساس گزارش بازدید بازرسان،تخلفات ساختمانی ساختمان های بازدید شده به شهرداری اعلام شده و موارد وجود تخلف توسط عوامل فنی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شده است. 

وی به عمده تخلفات در این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: عمده ترین تخلفات گزارش شده مربوط به عدم رعایت ضوابط شهرسازی به دلیل «اضافه زیربنا و سطح اشغال »ایجاد شده و همچنین مغایرت «جنس دیوارهای پیرامونی» اجرا شده با الزامات مبحث ۱۹ مقررارت ملی ساختمان (با موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی) است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان،گفت:متاسفانه نحوه اجرای مهار دیوار های غیر سازه ای نیز اغلب ناصحیح بوده و جزئیات اجرایی ابلاغ شده توسط دفتر مقررات ملی ساختمان رعایت نشده است.

ذبیحیان با بیان اینکه بازرسان نظارت عالیه اداره کل از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن نیز بازدید کرده و برخی ایرادات گزارش شده در تعدادی از ساختمانهای در حال احداث، به عوامل فنی پروژه ها ابلاغ شده است،افزود: گزارش اصلاحات انجام شده در تعدادی از آنها نیز اخذ شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاننظام مهندسیمسکنپایش ایمنی
sedayezanjannews.ir/nx11277


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»