کد خبر: 11284
1402/11/16 - 9:38


رئیس ستاد انتخابات استان زنجان:

احتمال برگزاری انتخابات خبرگان با شرایط فعلی در زنجان وجود ندارد

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه با شرایط فعلی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان در استان زنجان منتفی خواهد بود، گفت: البته با توجه به اعتراض داوطلبان به بررسی صلاحیت‌ها و همچنین امکان جابه‌جایی از استان‌های دیگر هنوز فرصت وجود دارد.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان  با تاکید بر رصد عملکرد داوطلبان نمایندگی مجلس اظهار کرد: فرمانداران و دیگر متولیان امر انتخابات گزارش‌ها را رصد و ارزیابی می‌کنند تا مستندات موجود تخلفات احتمالی برای ارجاع به مراجع قانونی جمع‌آوری شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر فعال بودن هیات‌های نظارت برای رصد عملکرد داوطلبان افزود: این گزارش‌ها به شورای نگهبان ارسال می‌شود و همانطور که قبلا گفته‌ام احتمال بازنگری در صلاحیت داوطلبان هم وجود دارد و یکی از احتمالات در برخورد با متخلفان انتخاباتی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تخلفات انتخاباتی وجود دارد، افزود: همه از جمله رسانه‌ها باید برای رعایت قوانین تلاش کنند تا جو آرام انتخاباتی رعایت شده و جلوی تخلفات گرفته شود.

رفیعی با تاکید بر اینکه آمار تخلفات انتخاباتی در استان ما خیلی بالا نیست، ادامه داد: تلاش می‌شود همین موارد اندک هم روی ندهد تا عدالت برای عاملان به قوانین رعایت شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه با شرایط فعلی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان در استان زنجان منتفی خواهد بود، ادامه داد: منتهی با توجه به اعتراض داوطلبان به بررسی صلاحیت‌ها و همچنین امکان جابه‌جایی از استان‌های دیگر هنوز فرصت فرصت دارد.

وی تاکید کرد: برای مشخص شدن نتیجه برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان باید منتظر نظر شورای نگهبان در مورد اعتراض‌ها و همچنین احتمال انتقال ماند، ولی در کل تا دو داوطلب در این انتخابات حاضر نباشند نمی‌توان آن را برگزار کرد.

گفتنی است، ۱۰ نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان در استان داوطلب شده بودند که دو نفر انصراف دادند و بقیه هم به دلایلی از جمله اجتهاد و ... تایید صلاحیت نشدند.

منبع : فارس

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانستاد انتخاباتمجلس خبرگانشورا نگهبان
sedayezanjannews.ir/nx11284


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»