کد خبر: 11303
1402/11/18 - 13:4


گلخانه مدرن و هوشمند کشت توت فرنگی در سلطانیه به بهره برداری رسید

گلخانه مدرن و هوشمند کشت توت فرنگی با ۱۸۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت تسهیلات نزدیک ۴۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی در سلطانیه به بهره‌برداری رسید.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ گلخانه مدرن و هوشمند کشت توت فرنگی با  ۱۸۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت تسهیلات نزدیک ۴۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی در سلطانیه به بهره‌برداری رسید.

محمد ابراهیم حسن نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در این آئین به لزوم توسعه کشاورزی نوین اشاره کرد و گفت: تولید مدرن می تواند ارزش افزوده بیشتری را به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: در دهه فجر امسال بالغ بر پنج هزار طرح کشاورزی در سطح کشور به بهره داری می‌رسد.

حسن نژاد گفت: روستاها به جای تبدیل شدن به سکونتگاه های ثانویه باید همچنان در نقش مولد خود بمانند چرا که بخشی از مشکلات تولید به ویژه تولید گوشت در کشور از دست رفتن فصلی تولید قبلی در روستاها است.

به گفته مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سنبله سیب، برای اجرای این طرح ۱۸۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت تسهیلات نزدیک ۴۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی انجام شده است.

** توسعه کشاورزی مدرن با ارتقای بهره وری محقق می‌شود

استاندار زنجان نیز در ادامه گفت: توسعه کشاورزی مدرن در این شرایط ضامن ارتقای بهره وری است.

محسن افشارچی به ضرورت ارتقای ارزش افزوده در حوزه صنعت و کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به میزان انرژی که در این حوزه ها گذاشته می شود ارزش افزوده قابل انتظار عایدمان نمی شود.

وی افزود: توسعه کشت های گلخانه ای راهی در ایجاد ارزش افزوده بیشتر با مصرف انرژی کمتر است

استاندار زنجان گفت: توسعه تولید بذر که دانش پشتوانه آن است هم حرکت مهمی است که امیدواریم شاهد سرمایه گذاری در این زمینه نیز در استان باشیم.

 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانگلخانه مدرن و هوشمند کشت توت فرنگیاستاندار زنجانتوسعه کشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx11303


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»