کد خبر: 11309
1402/11/19 - 15:59


مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با اشاره به «فرآیند مولدسازی دارایی‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی استان زنجان» مطرح کرد،

ثبت و شناسایی 260 ملک مازاد در استان زنجان

نادری: برای 147 مورد از این ملک‌ها که متعلق به 23 دستگاه اجرایی استان زنجان است، پرونده مربوطه تشکیل شده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان از ثبت و شناسایی 260 ملک مازاد در استان زنجان در راستای «فرآیند مولدسازی دارایی‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی استان زنجان» خبر داد و گفت: برای 147 مورد که متعلق به 23 دستگاه اجرایی استان زنجان است، پرونده مربوطه تشکیل شده است.

محمدرضا نادری، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به «فرآیند مولدسازی دارایی‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی استان زنجان» اظهار کرد: در بازدیدهای میدانی صورت گرفته به میزان 4 هزار نفر ساعت، 3 هزار و 318 ملک مورد بازدید قرار گرفته است.

نادری از ثبت و شناسایی 260 ملک مازاد در استان خبر داد و گفت: برای 147 مورد که متعلق به 23 دستگاه اجرایی استان زنجان است، پرونده مربوطه تشکیل شده است.

 ثبت بیش از 99 درصد اطلاعات املاک استان زنجان در سامانه سادا

این مسئول همچنین از ثبت بیش از 99 درصد اطلاعات املاک استان در سامانه سادا (سامانه ثبت اطلاعات املاک دستگاه‌های اجرایی) خبر داد وگفت: تعداد کل اموال غیرمنقول دستگاه‌های دولتی 8 هزار و 858 مورد و تعداد انفال و اراضی ملی ثبت شده نیز 4 هزار و 200 ملک بوده  است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان از یک هزار و 79 ملک فاقد سند که در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان زنجان است خبر داد و گفت: تعداد املاک دارای سند در اختیار دستگاه‌های اجرایی نیز 3 هزار و 579 ملک بوده است.

راه‌اندازی رصدخانه کشاورزی استان زنجان

این مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود از ایجاد رصدخانه کشاورزی استان زنجان خبر داد و گفت: معتقدیم برای کشاورزی دقیق باید به ترتیب«سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS» یعنی سنجش از راه دور و تصویرسنجی سامانه‌های تعیین موقعیت GNSS، «پایگاه داده» ، «پایش» و «SDI» یعنی ایجاد بستر زیرساخت داده‌های مکانی کشاورزی و منابع طبیعی (SDI) به منظور اشتراک‌گذاری داده‌های مکانی برای بهره‌مندی فعالان بخش کشاورزی مورد توجه باشد.

نادری ایجاد پایگاه داده‌های مکانی حوزه کشاورزی جهت فراهم آوردن زمینه مناسب برای مدیریت بهینه آب و خاک برای نیل به اهداف امنیت غذایی را مهم دانست و گفت: به این مقوله به عنوان دومین گام در راستای پروسه رصدخانه کشاورزی استان زنجان توجه ویژه ای شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با اشاره به اقدامات کارشناسان و صاحبنظران بخش کشاورزی در حوزه «پایش» ابراز کرد: سطح زیرکشت محصولات کشاورزی، آفات و بیماری‌ها و روندیابی آن‌ها و غیره، وضعیت اقلیمی و پیش بینی‌های کوتاه مدت و بلندمدت در سومین گام رصدخانه کشاورزی استان زنجان باید مدنظر باشد تا منجر به تولید دانش بنیان و اشتغال و در نهایت رونق اقتصادی شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانرصد کشاورزیسامانه سادامولد سازی دارایی
sedayezanjannews.ir/nx11309


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»