کد خبر: 11324
1402/11/23 - 12:45


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر:

۱۵ کارفرما به دلیل بکارگیری اتباع غیرمجاز خارجی جریمه شدند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر گفت: با توجه به ممنوعیت اشتغال اتباع افغان در استان زنجان، از ابتدای سال‌جاری ۱۵ کارفرمای متخلف در خصوص به‌کارگیری اتباع افغان جریمه شدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سیدعلیرضا موسوی‌پور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر  با اشاره به قانون ممنوعیت اتباع خارجی غیر مجاز در واحدهای تولیدی، صنعتی و همچنین واحدهای صنفی و ساختمانی ضمن هشدار به کارفرمایان در خصوص به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در ابهر گفت: مطابق قانون کار اتباع بیگانه‌ای که فاقد پروانه کار یا پروانه کار موقت و یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را نداشته و در صورت اشتغال کارفرمای آنها متخلف محسوب شده و مشمول جرایم سنگین خواهند شد.

وی تصریح کرد: در راستای صیانت از اشتغال جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان و افراد جویای کار کشور، لازم است کارفرمایان محترم از به کارگیری نیرو کار خارجی غیرمجاز جداً خودداری کنند. در صورت مشاهده توسط بازرسان کار و گزارش پلیس امنیت نیروی انتظامی به میزان ۵ برابر حداقل دستمزد به ازای هر روز به کارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز جریمه خواهند شد.

موسوی‌پور افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶ نفر از اتباع افغان که به صورت غیرقانونی در شهرستان مشغول کار بودند توسط گشت مشترک شناسایی و برای ۱۵ کارفرما نیز جریمه قانونی اعمال شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر گفت: مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع بوده و علاوه بر جرایم مالی برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس نیز پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: سامانه تلفنی ۰۲۱۶۳۶۹ برای ارتباط مستقیم مردم عزیز در جهت ارائه گزارش اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شده است و آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در این خصوص است. علاوه بر آن شهروندان گرامی می‌توانند مراتب را به پلیس امنیت اقتصادی، فرمانداری و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ابهر اعلام تا تیم بازرسی کمیته مشترک به کارگاه‌های متخلف مراجعه و نسبت به اعمال قانون اقدام کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکارفرمااتباع بیگانهجریمه
sedayezanjannews.ir/nx11324


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»