کد خبر: 11335
1402/11/25 - 9:0


صدای زنجان انتقادات نسبت به عقب‌ماندگی استان در جذب گردشگران همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران را بررسی می‌کند؛

ظرفیت‌های سوخته!

یک راهنمای گردشگری: با وجود جذابیت‌های فرهنگی و تاریخی، زنجان دیرتر از استان‌های دیگر به فکر جذب گردشگر افتاده است!/مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان: بروشور دیجیتال گردشگری استان زنجان رونمایی شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: در حالی که مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بر تلاش حداکثری برای جذب گردشگر به استان زنجان تاکید دارد، برخی منتقدان معتقدند استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها دیرتر به فکر این مهم افتاده و برای همین بازی را به رقیبان خود باخته است و حالا باید به یک گذر گردشگری بودن اکتفا کند!

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در فضایی به وسعت ۶۰ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۹۰۰ غرفه برپا شده است و روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، ونزوئلا، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمباوه، تانزانیا و سریلانکا از جمله کشورهایی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین، گروه‌ها و شرکت‌های گردشگری از شهرهای مسکو، کازان و سن‌پترزبورگ و از کشورهای مالزی، تاجیکستان اندونزی، تایلند، عراق، تونس و ازبکستان نیز به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه حضور دارند.

نمایشگاهی که به نظر می‌رسد، فرصت معرفی ظرفیت‌های هر یک از استان‌ها را به صورت سالانه فراهم می‌کند که البته این مهم وابسته به اقدامات و عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها است تا از این فرصت چند روزه برای نشان دادن ظرفیت‌های استان خود برای شرکت‌های گردشگری و فعالان این حوزه استفاده کند، امسال فعالان گردشگری زنجان در غرفه اداره کل در سالن ۸ و ۹ مستقر هستند و هنرمندان زنجانی در رشته‌های ملیله کاری، چاقوسازی، قلمزنی روی مس، مسگری، سفالگری و چاروق دوزی در کنار سایر فعالان این حوزه به صورت زنده کارگاه هنری برپا می‌کنند.

زنجان نسبت به رقبا دیر جنبید!

در حالی که اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان معتقد است از این فرصت برای جذب گردشگر بهره خواهد برد اما برخی منتقدان تاکید دارند این مجموعه در این سال‌ها نتوانسته است چندان در زمینه جذب گردشگر و سرمایه‎گذار موفقیت چشمگیری حاصل کند.

یک فعال حوزه گردشگری و راهنمایان گردشگری در استان زنجان که نامش نزد صدای زنجان محفوظ است، با بیان اینکه سالیان سال است استان‌ها با تبلیغات منسجم و فراگیر خود عطش حضور در استانشان را برای گردشگران ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: مثل خیلی از مواقع استان زنجان از این قافله عقب مانده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید به خوبی معرفی می‌شد، بیان کرد: بسیاری از گردشگرانی که از اماکن و بناهای تاریخی استان دیدن می‌کنند بیشتر بر حسب گذر از استان در مراکز گردشگری حضور یافته و از اماکن دیدنی زنجان بازدید دارند.

یک فعال حوزه گردشگری و راهنمایان گردشگری در استان زنجان با بیان اینکه باید به صورت ریشه‌ای و مدون برای گردشگری استان زنجان برنامه‌ریزی شود، گفت: هر چند نمایشگاه گردشگری در تهران هم تاثیر خود را خواهد گذاشت اما نباید مدیران به این موضوع بسنده کنند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم و همچنین با توجه به قرار گرفتن در فصل گشت و گذار و گردشگری باید برنامه مشخص و قابل قبولی برای جذب گردشگران داشته باشیم، بیان کرد: چرا که مردم از هم‌اکنون برای رفتن به سفر و برنامه‌ریزی برای حضور در اماکن گردشگری اقدام می‌کنند و مقصد خود را انتخاب می‌کنند.

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به اینکه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان باید برنامه تفصیلی برای این مهم داشته باشد، تاکید کرد: زنجان با برگزاری جشنواره آش نشان داد می‌تواند میزبانی خوبی از گردشگران داشته باشد و تنها به فکر خلاق و علاقه‌مندی در این حوزه نیاز دارد.

 

 بسته ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری زنجان در قالب یک کتابچه آماده شده است

سید سعید صفوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه نمایشگاه گردشگری با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، اظهار کرد: زنجان، در این نمایشگاه در سالن 8 و 9 با حضور متفاوت نسبت به سال‌های قبل مشارکت دارد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به حضورو بازدید مسئولان بین‌المللی، ملی و استانی از این نمایشگاه و غرفه استان زنجان بیان کرد: در این ایام  دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ملل متحد، قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی و استاندار زنجان، شهردار و رئیس شورای شهر از غرفه زنجان بازدید داشتند.

وی با اشاره به اینکه با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی و استاندار زنجان از بروشور دیجیتال گردشگری استان زنجان رونمایی شد، اضافه کرد: این بروشور فرصتی برای معرفی بهتر استان زنجان در بسترهای مجازی است.

صفوی با اشاره به اینکه این نمایشگاه فرصتی برای معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان زنجان است، گفت: همچنین در این فرصت علاقه‌مندان فرصتی برای آشنایی با صنایع دستی استان و نحوه تولید آن دارند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال حوزه صنایع‌دستی زنجان با سه رویکرد توسعه آموزش، معرفی رشته‌های شاخص استان و حمایت از هنرمندان برجسته و فاخر استان در این نمایشگاه شرکت کرده است، ادامه داد: باید از هر فرصتی برای معرفی تولیدات دست‌ساز هنرمندان بهره برد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه بسته ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری زنجان در قالب یک کتابچه آماده شده است، عنوان کرد: برای نخستین بار است این کتابچه تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی با اشاره به معرفی 21 رویداد ملی گردشگری استان زنجان در جریان این نمایشگاه بیان کرد: همچنین موسیقی آشیقی و تکم خوانی انجام می‌شود تا مردم با فرهنگ و آیین و سنن زنجانی‌ها بیشتر آشنا شوند.

صفوی با اشاره به سخنان رئیسی در مورد لزوم تسهیل حضور گردشگران و امکان حضور 50 درصد جمعیت دنیا با خرید یک بلیط در ایران عنوان کرد: 50 درصد ایرانی‌ها هم با یک تا 4 ساعت سفر به زنجان پر از جاذبه‌های گردشگری این استان دیدن کنند

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمیراث فرهنگیصنایع دستیگردشگری
sedayezanjannews.ir/nx11335


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»