کد خبر: 11344
1402/11/26 - 8:22


مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان مطرح کرد:

تلفات انرژی 2.33 درصدی شبکه انتقال و فوق توزیع برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان تلفات انرژی شبکه انتقال و فوق توزیع تحت پوشش این شرکت را 2.33 درصد اعلام کرد که نسبت به دوره مشابه سال قبل 4 درصد افزایش را نشان می‌دهد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان تلفات انرژی شبکه انتقال و فوق توزیع تحت پوشش این شرکت را 2.33 درصد اعلام کرد که نسبت به دوره مشابه سال قبل 4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تور یک روزه بازدید خبرنگاران از تاسیسات صنعت برق استان زنجان از جمله تجهیزات پست 63 کیلوولت و نیروگاه خورشیدی زنجان (25 بهمن‌ماه 1402) برگزار شد.

منصور اوجاقی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان در حاشیه تور یک روزه بازدید خبرنگاران از تاسیسات صنعت برق استان زنجان به تعداد مشترکان و مصرف انرژی ثبت شده اشاره کرد و گفت: 18 مشترک با 493.5 مگاوات قدرت قراردادی که نسبت به سال قبل 12.4 درصد افزایش قدرت را نشان می‌دهد با مصرف انرژی به میزان یک هزار و 174 میلیون کیلووات ساعت که نسبت به دوره مشابه سال قبل 14 درصد رشد را نشان می‌دهد، تحت پوشش این شرکت قرار دارند.

اوجاقی با مقایسه شبکه انتقال و فوق توزیع در سال‌های 1401 و 1402 ابراز کرد: ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع و خطوط انتقال و فوق توزیع به ترتیب با رشد 0.5 و 0.6 درصدی مواجه بوده است.

فعالیت 34 نیروگاه با ظرفیت بیش از یک هزار و 299 مگاوات

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان در بخش دیگری از اظهارات خود مجموع نیروگاه‌های تحت پوشش این شرکت را 34 مورد با ظرفیت بیش از یک هزار و 299 مگاوات اعلام کرد که نسبت به سال قبل 0.2 درصد افزایش یافته است.

طبق اظهارات اوجاقی، این نیروگاه‌ها شامل 2 نیروگاه گازی با ظرفیت یک هزار و 14 مگاوات، 3 نیروگاه بادی با ظرفیت بیش از 163 مگاوات، 22 نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت بیش از 110 مگاوات، 7 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 11.3 مگاوات است.

تلفات انرژی 2.33 درصدی شبکه انتقال و فوق توزیع برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان همچنین در خصوص کل انرژی دریافتی، نیاز مصرف، ضریب بار و تلفات انرژی شبکه تحت پوشش این شرکت عنوان کرد: کل انرژی دریافتی شبکه 12 هزار و 148 میلیون کیلووات ساعت است که با افزایش 3.8 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه بوده است.

اوجاقی نیاز مصرف امسال را بیش از 2 هزار و 204 مگاوات اعلام کرد که نسبت به سال قبل 2.8  درصد همراه بوده است.

این مسئول ضریب بار را 81.4 درصد عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش 1.6 درصدی داشته است و تلفات انرژی نیز 2.33 درصد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تاکید بر اصلاح و بهینه‌سازی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع برق در استان‌های زنجان و قزوین

اوجاقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت افتتاح 11 پروژه با مجموع اعتبار بالغ بر یک هزار و 886 میلیارد ریال ادامه داد: این پروژه‌ها در استانهای زنجان و قزوین بوده که با هدف توسعه ظرفیت و افزایش پایداری شبکه برق و تأمین برق مشترکان خانگی و صنعتی برنامه‌ریزی و به انجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان تصریح کرد: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه احداث ساختمان ديسپاچينگ و بحران با هدف دقت و كنترل بيشتر شبكه تحت پوشش ، افزايش اختيارات شركت برق منطقه اي به منظور مديريت و راهبري دقيق‌تر شبكه با آگاهي از شبكه و شرايط منطقه تحت پوشش ، فراهم آوردن بستر مناسب به منظور انجام مانورها به صورت آگاهانه، سرعت عمل بالادر شبكه تحت پوشش هنگام وقوع حادثه، كاهش انرژي توزيع نشده، راهبري  نيروگاه هاي عمده منطقه اي ، كنترل و راهبري انتقال فرامنطقه‌اي و تبادلي بين مناطق همجوار و برون مرزي، كاهش هزينه و زمان بازيابي شبكه  و همچنین پروژه مهم اصلاح و بهینه سازی پست 230.63 کیلوولت قزوین با هدف افزايش قابليت اطمينان تامين برق شهر قزوين اشاره کرد.

اوجاقی ادامه داد: اصلاح و بهینه‌سازی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع در شبکه برق استان‌های زنجان و قزوین از جمله بوئین زهرا، تاکستان (در استان قزوین) ، ابهر، ماهنشان و قیدار (در استان زنجان) پروژه‌های دیگری هستند که برای پایداری شبکه برق انجام گرفته است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشرکت برقاصلاح و بهینه‌سازیتلفات انرژی
sedayezanjannews.ir/nx11344


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»