کد خبر: 11349
1402/11/26 - 12:23


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد:

وصول ۱۴۷۶ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان زنجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: در 10 ماهه سال‌جاری، هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان زنجان وصول شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: در 10 ماهه سال‌جاری، هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان زنجان وصول شده است.

مجید گلشنی اظهار کرد: کل حقوق دولتی وصول شده معادن استان در سال‌جاری ۱۴۷۶ میلیارد تومان است که بدون احتساب معدن انگوران بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان است.

وی در خصوص محل‌های هزینه کرد حقوق دولتی معادن، تصریح کرد: طبق قانون ۶۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به سازمان‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری در راستای انجام فعالیت‌های معدنی و اکتشافی اختصاص می‌یابد.

گلشنی منفرد تصریح کرد: ۱۵ درصد از سهم حقوق دولتی به استان جهت ایجاد زیرساخت‌های معدنی از قبیل ایجاد راه و ... اختصاص می‌یابد و ۱۲ درصد به منابع طبیعی در راستای تعمیر و اصلاح تخریب اراضی ملی منابع طبیعی تعلق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: ۵ درصد از سهم باقیمانده به صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی جهت ارائه تسهیلات به فعالین معدن و ۳ درصد به نظام مهندسی معدن اختصاص می‌یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق قانون مسئولیت وصول حقوق دولتی معادن با اداره‌کل صمت است و پس از واریز حقوق دولتی معادن به خزانه، پیگیری وصول و هزینه کرد آن براساس سهم قانونی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با نظر استاندار است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانحقوق دولتی معادناداره‌کل صمتمدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان
sedayezanjannews.ir/nx11349


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»