کد خبر: 11376
1402/11/30 - 16:23


در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری زنجان تصویب شد؛

بودجه 3 هزار میلیارد تومانی برای شهر زنجان

رئیس شورای شهر زنجان: ۴۳ درصد بودجه شهرداری زنجان مختص هزینه‌های جاری است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: لایحه بودجه ۱۴۰۳ که اواخر دی ماه 1402 تحویل شورا شده بود، تصویب شد. البته مبلغ مدنظر شهرداری زنجان برای بودجه ۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بود که شورای شهر با ۳ هزار میلیارد تومان آن موافقت کرد.

جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه با موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زنجان برگزار و بودجه ۳هزار میلیارد تومانی سال ۱۴٠۳ شهرداری زنجان تصویب شد. مبلغ پیشنهادی در لایحه شهرداری ۳هزار و ۱۸٠میلیارد تومان بود که شورای شهر زنجان مبلغ ۳هزار میلیارد تومان را تصویب کرد.

۴۳ درصد بودجه شهرداری زنجان مختص هزینه‌های جاری است

در ابتدای این جلسه مجید ناصحی‌مقدم رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ اواخر دی ماه 1402 تحویل شورا شد، اظهار کرد: از ابتدا تا انتهای بهمن طی جلسات مستمر نقشه راه یک ساله شهرداری با حضور اعضای شورای شهر مشخص شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه مبلغی که توسط شهرداری برای بودجه اعلام شده ۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: شورای شهر با ۳ هزار میلیارد تومان موافقت کرد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان از مبلغ مذکور سهم وصول ارزش افزوده، ۸۵۰ میلیارد تومان از محل املاک و دارایی‌ها و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بابت درآمد‌های کوششی که شامل عوارض ساخت و ساز است تامین خواهد شد، بیان کرد: عمده درآمد‌ها در این فصل قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد بودجه شهرداری زنجان مختص هزینه‌های جاری است، گفت: ۵۷ درصد صرف امور عمرانی خواهد شد. با این حال در سیاست‌گذاری بودجه سال ۱۴۰۳ سعی شد بودجه عمرانی ویژه لحاظ شود.

تکمیل پروژه‌های نیمه کاره  از اولین اولویت‌های شورا است

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در بخش عمرانی برخی اقدامات در خصوص پروژه‌ها در سال‌های قبل آغاز شده است، اضافه کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه کاره  از اولین اولویت‌های شورا است با این حال برای تکمیل این پروژه‌ها ۵۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه محور شهیدان کریمی دارای ۴ زیر پروژه‌ است که در زمینه کاهش ترافیک موثر است، گفت: پل روگذر شهیدان طارمی، بازسازی کانال شهید پیرمحمدی از جمله  بخش‌های این پروژه است.

ناصحی مقدم ادامه داد: بوستان شهر، احداث کانال زنجانرود، تکمیل فاز شمالی سبزه‌میدان از دیگر پروژه‌های شهرداری است که در مجموع در رقم مذکور در نظر گرفته شده و امیدواریم با رفع معارض‌ها در اجرای برخی پروژه‌ها اقدامات را سرعت ببخشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برخی اقدامات در سطح شهر باید همواره انجام گیرد، گفت: اقدامات عمرانی همانند کفسازی، پیاده‌رو سازی، جدول‌کشی باید به صورت مستمر انجام شود.

وی افزود: برای این امور که به صورت مستمر انجام می‌شود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

ناصحی مقدم با اشاره به اینکه خرید زمین، تملک دارایی که برای گشایش معابر شهری لازم است در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شد، تصریح کرد: میزان بودجه لازم برای هدایت آب‌های سطحی که مورد نیاز با توجه به گسترش شهرک‌ها است، ۹۱ میلیارد تومان خواهد بود.

رئیس شورای شهر زنجان گفت: آرامستان زنجان نیز همچنان نیاز به کارهای عمرانی دارد به طوری که در محور غربی آرامستان جاده موجود نیاز به بازسازی دارد و ۴۹ میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین که جزو حوزه‌های مغفول است باید به سطح استاندارد رسید، عنوان کرد: در این راستا به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد تومان برای بخش ایمنی و آتش‌نشانی گفت: توسعه شهر هوشمند نیز نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و ۴۷ میلیارد تومان برای این امر و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای احداث بازارچه‌ها در نظر گرفته شد.

وی میزان بودجه فرهنگی را ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: انجام کارها در مدیریت شهری و شهرسازی نیز نیازمند ۲۰ میلیارد تومان و بخش زیباسازی و المان‌های شهری نیز ۴۵ میلیارد تومان خواهد بود.

سرنوشت نامشخص طرح «ایران کوچک» در سبزه‌میدان زنجان

مهدی طالب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال قبل یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه بسته شده بود اما یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تحقق یافت، بیان کرد: از مبلغ یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری محقق شده ۹۰۰ میلیارد تومان مربوط به مسائل جاری و ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به مسائل تملک دارایی بود.

طالب با بیان اینکه امسال در حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه بسته شد و میزان درآمد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شد، افزود: یک هزار ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری و ۵۰۰ میلیارد تومان تملک دارایی و عمرانی بود. با این وجود متاسفانه امسال بودجه محقق نشد و پروژه‌های عمرانی نیز آن‌طور که باید پیشرفت می‌کردند اما پیشرفتی نداشتند.

وی افزود: برای مثال باید پروژه‌ای مانند پارکینگ سعدی تاکنون به مرحله افتتاح می‌رسید که فعلا هم محقق نشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه نزدیک  یک هزار و۵۰۰ میلیارد تومان می‌توانستیم از محل پروژه‌هایی مانند سبزه‌میدان و سایر پروژه‌ها درآمد داشته باشیم، گفت: این در صورتی است که قریب به یک سال است که ۶۰ مغازه سبزه‌میدان بدون استفاده و عایده مانده است.

طالب با اشاره به اینکه مشخص نیست طرح ایران کوچک که در سبزه میدان در نظر گرفته محقق می‌شود یا خیر!  گفت: شهرداری همچنان معطل درآمد اقتصادی از مغازه‌های سبزه‌میدان مانده است.

طالب با بیان اینکه نگران این هستیم که بودجه سال بعد نیز همانند امسال محقق نشود‌، گفت: باید تلاش شود تا کم کاری‌هایی که امسال در حوزه تملک و دارایی بود، جبران شود.

 

برگزاری آزمون استخدامی شهرداری زنجان با ۲۳۰۰ ثبت‌نامی معطل چیست؟

منصور مرادلو رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر زنجان نیز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون شهرداری زنجان ثبت‌نام کرده‌اند گفت: چرا شهرداری این افراد را معطل گذاشته است؟

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه کوتاهی‌هایی در گذشته انجام شده و با کسری نیروهای متخصص در بدنه شهرداری مواجه هستیم، گفت: بنده از شورای پنجم پیگیر موضوع بودم و بالاخره با وعده‌ وعید‌هایی ثبت نام آزمون استخدامی شهرداری پنج ماه پیش انجام شد، چند وعده به مردم قول زمان برگزاری آزمون را داده‌اند اما هنوز هم آزمون برگزار نشده است.

 

اردیبهشت‌ماه وعده جدید برای آزمون شهرداری

سمانه شادل، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در پاسخ به این اظهارات با بیان اینکه آزمون استخدامی شهرداری‌ها باید به صورت متمرکز و کشوری برگزار شود، خاطر نشان کرد: مجری این آزمون سازمان شهرداری‌ها خواهد بود و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم.

وی افزود: موضوع استخدام شهرداری را نیز دچار مشکل کرده است چراکه برخی پست‌ها بلوکه مانده و الان باید سازماندهی نیروها انجام و تطبیق پست و محل خدمت را داشته باشیم اما به دلیل بلوکه بودن پست‌ها ما نیز بلاتکلیف هستیم.

شادل با بیان اینکه از سازمان شهرداری‌ها موضوع را پیگیری کرده‌ایم، گفت: گویا باید مستندات و مدارکی بین سازمان اداری و استخدامی و سازمان شهرداری تبادل شود تا به اخذ مجوز منجر شود اما قول داده شده تا اردیبهشت ماه این موضوع حل و فصل شود.

وی گفت: در خصوص نیروهای تخصصی همچون ترافیک کمبود نیروی متخصص در شهرداری وجود دارد.

 

مدیران شهرداری در مورد مغایرت بودجه در شهرداری پاسخگو باشند

همچنین سعید نجفی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه باید چراغ خطر برای شهرداری وجود داشته باشد، گفت: باید امسال مغایرت بودجه در شهرداری مورد بررسی قرار گیرد و جای سوال دارد و مدیران باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه از پروژه‌های عمرانی شهر زنجان بازدیدهای مکرر انجام شده، عموما مشکل پرداختی نقدی و غیر نقدی دارند، اضافه کرد: با این که قرار بود اواخر امسال برخی پروژه‌ها به افتتاح برسند اما به افتتاح نرسید و باید به این امور پاسخگویی شود.برای نمونه پارکینگ سعدی قرار بود سال گذشته به بهره‌برداری برسد اما امسال نیز به بهره‌برداری نرسید.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانآزمون شهرداریپروژه‌های نیمه کارهبودجه 3 هزار میلیارد
sedayezanjannews.ir/nx11376


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»