کد خبر: 11464
1402/12/15 - 13:48


استاندار زنجان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان تاکید کرد؛

سرمایه‌گذاری ویژه در صنعت گردشگری زنجان

محسن افشارچی: برای رفع معضل ترافیک شهری زنجان باید در کوتاه مدت تدبیری اندیشیده شود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: استاندار زنجان «ترافیک» را از معضلات شهری زنجان اعلام کرد و گفت: باید برای رفع این مشکل در کوتاه مدت چاره‌ای اندیشیده شود. افشارچی همچنین بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری استان و برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در این صنعت تاکید کرد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز 1403 (15 اسفندماه 1402) با بیان اینکه تمامی تلاش‌ دستگاه‌های عضو ستاد باید بر این باشد که لحظات خوبی را برای شهروندان و مسافران فراهم کنند، افزود: با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، شب‌های قرآنی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

افشارچی بر لزوم توجه به گردشگری شهر زنجان تاکید کرد و افزود: این موضوع مهم توسط دستگاه‌های متولی امر به ویژه شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: ستاد خدمات سفر در شهرستان‌ها نیز برای خدمت رسانی مطلوب فعال شود و توجه جدی به نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و همچنین مساجد در دستور کار قرار گیرد.

استاندار زنجان گفت: شهرداری می‌تواند در ماه مبارک رمضان سفره های افطاری‌ ساده را برگزار کند و همچنین ساعت بازدید از موزه‌ها نیز می‌تواند تا پاسی از شب ادامه داشته باشد.

 معضل ترافیک شهر زنجان

افشارچی یکی از معضلات امروزی شهر زنجان را ترافیک شهری عنوان کرد و گفت: با توجه به روزهای پایانی سال تردد در هسته مرکزی شهر بیش از گذشته افزایش می‌یابد و برای رفع معضل ترافیک در کوتاه مدت باید تدبیری اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: شهرداری این موضوع را مورد توجه قرار دهد البته با راهکارهایی از قبیل تسریع در بهره برداری از پارکینگ‌های طبقاتی می توان این معضل را در کوتاه مدت به حداقل رساند.

استاندار زنجان ادامه داد: راهنمایی و رانندگی نیز با توجه به نزدیک شدن به روزهای آخر سال، مسیرهای اصلی شهر را بیش از گذشته تحت پوشش قرار دهند.

افشارچی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال نظارت‌های جدی بر بازار انجام خواهد شد.

استاندار زنجان همچنین با قدردانی از دست اندرکاران انتخابات استان، افزود: این رویداد مهم سیاسی به نحو مطلوبی در استان برگزار شد و با توجه‌ به تمهیدات گسترده و فرآیند نیمه الکترونیکی آن، همه پای کار بودند و در مجموع از ابعاد مختلف خوب اجرا شد.

افشارچی با بیان اینکه انتخابات مجری و ناظر دارد، اضافه کرد: از تمامی کاندیداهایی که در این عرصه حضور یافتند و تنور انتخابات را گرم کردند قدردانی می‌کنم.

وضعیت نامطلوب سرویس‌های بهداشتی بین راهی

سیدسعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان هم در این جلسه گفت: این استان با برنامه ریزی ستاد خدمات سفر با برنامه‌های مختلف گردشگری به استقبال نوروز و ماه مبارک رمضان می‌رود.

وی با بیان اینکه یک کمیته ستاد مربوط به نمازخانه ها و سرویس‌های بهداشتی است، اضافه کرد: متاسفانه سرویس‌های بهداشتی بین راهی در سطح استان وضعیت خوبی ندارد و مشارکت دستگاه های متولی امر برای رفع مسائل و مشکلات این حوزه ضروری است.

این مسوول با بیان اینکه دستورالعمل‌های خدمات سفر به ۲۷ دستگاه عضو ستاد ارسال شده است، ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی خوب شاهد جذب گردشگر و بهره مندی زنجان از اقتصاد گردشگری باشیم.

صفوی با بیان اینکه طبق تمهیدات انجام گرفته موزه های استان تا ساعت ۱۰‌ شب برای بازدید مسافران و گردشگران فعال خواهد بود، افزود: در تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان ۱۲ کمیته خدمات سفر به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهد کرد.

رتبه یک زنجان در جذب تسهیلات گردشگری سال ۱۴۰۰

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: تمامی تاسیسات گردشگری استان با ضوابط رعایت ماه مبارک رمضان به مردم خدمت رسانی می کند.

وی با بیان اینکه با همکاری های بین بخشی و با مکاتبات انجام گرفته ‌معبد داش کسن به عنوان دومین پایگاه ملی میراث استان ثبت شد، افزود: کف سازی بازار زنجان و بازسازی زائرسراهای بقعه قیدار نبی در خدابنده با ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه از جمله اقدامات مهم بوده است.

صفوی با بیان اینکه موزه مردان نمکی زنجان پس از ۲ و نیم ماه به روز رسانی شد،‌ گفت: مرمت رختشویخانه زنجان و ثبت ۲۴ مورد از رویدادهای گردشگری استان در رویدادهای گردشگری کشور از دیگر اقدامات مهم بوده است.

وی با بیان اینکه با کارهای انجام گرفته‌ شمار بوم گردی های استان ۲ برابر شد، گفت: سه سرمایه گذار بزرگ با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی جذب و ۹۰ موافقت‌ اصولی و ۱۰ مجوز بهره برداری صادر و ۳۰ مورد استانداردسازی تاسیسات گردشگری انجام شد.

صفوی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی نیز سه‌ هزار مجوز صادر و تمدید شده و در پرداخت تسهیلات نیز با همکاری صندوق کار آفرینی امید اقدامات خوبی انجام گرفته به طوری که استان در جذب تسهیلات گردشگری سال ۱۴۰۰ رتبه یک را کسب کرد.

آماده‌باش نیروهای امدادی استان زنجان

عباس بابایی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اطلاع رسانی و آگاهسازی مردم از مکان‌های پر خطر در تعطیلات نوروز، گفت: آمادگی دستگاه های عضو ستاد در هنگام بروز سوانح و حوادث مورد تاکید است.

بابایی افزود: مدیریت بحران ارزیابی های لازم از اورژانس، هلال احمر و جمعیت هلال احمر را انجام داده است تا خدمت رسانی بهتری انجام شود.

لزوم حفظ محیط زیست

محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان هم در این جلسه گفت: پیام های محیط زیستی در قالب بروشورها تهیه شود و با توزیع آنها در میان گردشگران و مسافران، توجه به مسائل زیست محیطی در دستور کار قرار گیرد.

یافتیان افزود: در راستای پاکسازی محیط زیست، یک هزار و ۷۰۰ کیلو پلاستیک از سه راهی بیجار تا پاسگاه پلیس راه جمع آوری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجذب گردشگرمحیط زیستمعضل گردشگری
sedayezanjannews.ir/nx11464


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»