کد خبر: 11491
1402/12/21 - 10:20


مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان:

ایجاد باغشهر به لحاظ اقتصادی و قانونی هیچ توجیهی ندارد

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان ضمن مخالف با برخی اظهارنظرها در خصوص نقش باغشهرها در تولید تاکید کرد که؛ تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و قطعه‌بندی اراضی و تبدیل آن‌ها به باغشهر به لحاظ اقتصادی و قانونی هیچ توجیهی ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: سال‌ها جنگ نابرابر میان حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و طمع ایجاد باغ‌شهر، به پیشروی هر روزه این ویلا باغ‌ها انجامیده است. روح‌اله حسنی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به تاکیدات قانون اظهار کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تبدیل آنها به باغ‌ویلا یا باغشهر طبق قانون؛ تخلف و ممنوع است و تحت هیچ شرایطی برای قطعه‌بندی باغ‌ویلا‌ها و تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای ساخت باغ ویلا مجوزی صادر نشده است.

حسنی اضافه کرد: اولا در قانون چیزی به نام باغشهر وجود ندارد، دوما زمین زراعی و باغی مثلا 100 هکتاری را تبدیل به 200 تا 300 قطعه یک تا 2 هزار متری می‌کنند که با این اقدام، حتی مسائل اقتصادی را نیز زیرسؤال می‌برند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان برخی اظهارات مبنی بر «باغشهرها در تولید محصولات کشاورزی به این بخش کمک می‌کنند»، افزود: کدام باغشهر در زنجان به لحاظ تولید محصولات کشاورزی چه عرضه‌ای کرده است؟ تولید مورد ادعا در باغشهر تقریبا صفر است و در حد تامین خوراک خانوار است. معتقدیم باغشهر به لحاظ اقتصادی و قانونی هیچ معنا و توجیهی ندارد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجهاد کشاورزیباغ شهرتغییر کاربری اراضی
sedayezanjannews.ir/nx11491


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»