کد خبر: 11521
1402/12/27 - 0:19


صدای زنجان از گلایه شهروند زنجانی از بوروکراسی اداری شهرداری و سنگ‌اندازی برای ساخت یک سرپناه برای خود گزارش می‌دهد؛

تخلف در روز روشن!

شهروند زنجانی: چرا باید یک شهروند تاوان اشتباه شهرداری را بدهد/یک منبع آگاه: شرکت تعاونی گلشهر مقصر بوده و این مشکل نه تقصیر شهروند وشهرداری است چرا که واحد مسکونی را تجاری واگذار کرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: اشتباه بین دو دستگاه در برخی موارد منجر به تاوان پس دادن شهروندان می‌شود و این موضوع جدیدی نیست، همین موضوع در برخی موارد صدای شهروندان را درآورده و موجب افزایش نارضایتی بین مردم می‌شود،نمونه این مورد پرونده خانم فتحی است که این فرد که نسبت به خرید یک قطعه زمین در گلشهر کرده است به دلیل اشتباه رخ داده از سوی شرکت تعاونی گلشهر و شهرداری زنجان با مشکلات زیادی مواجه شده است.

یکی از شهروندان زنجانی در پی مشکل خود برای ساخت و تکمیل منزل مسکونی‌اش در گلشهر با حجمی از پرونده که پشت آن گلایه‌های زیادی وجود داشت به صدای زنجان مراجعه کرده و درخواست دارد مشکلش رسانه‌ای شود شاید از این طریق بتواند برای مشکل خود راه حلی پیدا کند.

جهانگیر محمدی که به نیابت از همسرش در تلاش برای به پایان رساندن فرآیند ساخت مسکن خود بوده در میانه راه با مشکل مواجه شده و در شهرداری به وی گفته شده پروسه صدور پروانه ساخت ساختمان وی اشتباه بوده و باید منتظر بماند، وی به صدای زنجان می‌گوید: درخواست پروانه ساخت واحد مسکونی در گلشهر را به شهرداری ارائه دادیم و دستورات لازم صادر شده و ما نقشه منزل خود را طراحی کردیم.

این شهروند زنجانی با اشاره به اینکه در این مسیر کلی هزینه کردیم و از بیمه تا نظام مهندسی و دفتر فنی همگی با هزینه‌های ریز و درشتی طی شد، می‌افزاید: در پایان زمان نگارش پیش‌نویس کارشناسان این مجموعه به این نتیجه رسیدند که پروسه اشتباه بوده است.

پاسخ درستی دریافت نمی‌کنیم

وی با بیان اینکه این قطعه مسکونی و تجاری به نام همسرم ام‌لیلا فتحی است و من از طرف وی کارهای اداری را انجام می‌دادم، می‌گوید: من چه پاسخی به همسرم بدهم، ما تاکنون قریب به یک میلیارد تومان پول برای این واحد هزینه کرده‌ایم و الان کاری از دستمان برنمی‌آید.

محمدی در پاسخ به سئوالی در مورد پیگیری‌ها برای به نتیجه رساندن کار خود اضافه می‌کند: به همه مسئولان مراجعه کردیم ولی پاسخ درستی دریافت نکردیم و همه می‌گویند باید فعلا منتظر بمانید و در این مسیر با شهردار منطقه ۴، معاون شهرسازی شهردار، حراست و غیره دیدار کردیم.

این شهروند با بیان اینکه به ما می‌گویند باید پرونده شما به کمیسیون ماده ۵ برود و اشتباه شده است، عنوان می‌کند: می‌گویند این پروسه طول می‌کشد، من شب عید کلی هزینه کرده‌ام چرا باید خسارت اشتباه شهرداری را بنده بدهم‌.

وی با اشاره به اینکه این واحد در انتظار ساخت در فاز ۴ گلشهر  قرار دارد و در اطراف آن نیز ساخت و ساز اتفاق افتاده است، تصریح می‌کند: این منطقه دارای نقشه و مشخصات دقیق بوده چطور به من اجازه ساخت و ساز نمی‌دهند و می‌گویند اشتباه شده است.

محمدی با اشاره به اینکه اگر پول خود را در بانک می‌گذاشتم یا طلا می‌خریدم، چقدر سود می‌کردم، اضافه می‌کند: 4 ماه است برای دریافت دوندگی می‌کنم و تا این لحظه دستم خالی مانده است، ۱۶ آذر ماه 1402 به ما گفته شده‌اند، اشتباه شده تا این لحظه اتفاقی نیفتاده است.

زمین مسکونی، تجاری فروخته شده است

هر چند تماس خبرنگار صدای زنجان برای دریافت پاسخ از سوی مسئولان شهرداری زنجان بی پاسخ ماند اما طبق توضیحات ارائه شده از سوی شهرداری منطقه 4 زنجان علت این موضوع نوع کاربری و تفاوت عوارض واحد مسکونی و تجاری است.

یک منبع آگاه در شهرداری منطقه ۴ که نامش نزد صدای زنجان محفوظ است با اشاره به اینکه این زمین نخست با کاربری ورزشی بوده است اما بعداً شرکت تعاونی مسکن گلشهر کاربری ورزشی را به مسکونی تبدیل کرده است، اضافه می‌کند: طبق مصوبه کمیسیون ماده 5 اگر مالکین درخواست کنند این واحدها به تجاری نیز تبدیل می‌شود که براساس این مصوبه شرکت تعاونی گلشهر اقدام به واگذاری زمین به صورت مسکونی - تجاری به این شهروند کرده و حقی برای آنها ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه این واحد در طرح شهر مسکونی بوده ولی نقشه‌ها تجاری طراحی شده است، می‌گوید: برای اصلاح مصوبه کمیسیون ماده 5 باید جلسه تشکیل شود و این تغییر مستلزم این است که کمیسیون ماده 5 آن را تصویب کند و شهرداری نقشه را اصلاح کرده و عوارض مربوطه و ارزش افزوده را دریافت کند.

این منبع آگاه با بیان اینکه شرکت تعاونی گلشهر زمین مذکور را با ارزش افزوده به خانم ام لیلا فتحی فروخته ولی سهم به شهرداری واریز نشده است و این نهاد به حق و حقوق خود نرسیده است، بیان می‌کند: تقریبا می‌توان گفت در این میان شرکت تعاونی گلشهر مقصر است و این مشکل نه تقصیر شهروند و شهرداری است چرا که شرکت

تعاونی گلشهر واحد مسکونی را با کاربری مسکونی- تجاری واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه تمایل شهرداری این است که مابه تفاوت عوارض خود را دریافت کند، بیان می‌کند: تمایل شهرداری این است که این مابه تفاوت توسط شرکت تعاونی گلشهر واریز شود.

در هر حال در این بین مقصر ماجرا شرکت تعاونی گلشهر باشد یا شهرداری بدون شک تاوان این سهل انگاری را نباید یک شهروند که از هزینه‌های زندگی خود برای ساختن سر پناه زده است، پرداخت کند و اداره راه و شهرسازی و شهرداری هر چه سریع‌تر با برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ مشکل این قبیل شهروندان را حل کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتعاونی گلشهرمسکنشهرداری
sedayezanjannews.ir/nx11521


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»