کد خبر: 11525
1402/12/27 - 16:0


استاندار زنجان در آخرین جلسه شورای اداری استان مطرح کرد؛

اولین چک فروش پسماند روی زنجان وصول شد

افشارچی: از سال آینده قدم‌های بیشتری در راستای ارزش افزایی پسماند روی برداشته خواهد شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: آخرین جلسه شورای اداری استان زنجان در سال‌جاری روز یکشنبه 27 اسفند‌ماه 1402 با حضور مسئولان استان زنجان برگزار شد و در این جلسه تعدادی از مدیران استان از برنامه‌های نوروزی دستگاه‌های مربوطه گزارش داده و همچنین گزارشی از عملکرد برخی دستگاه‌ها در جلسه طرح شد.

محسن افشارچی استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه پسماند روی تعیین تکلیف شده و از سال آینده نیز قدم‌های بیشتری در راستای ارزش افزایی پسماند روی برداشته خواهد شد، اظهار کرد: اولین چک فروش این پسماند هفته گذشته در استان وصول شد و از سال آینده نیز قدم‌های بیشتری در راستای ارزش افزایی پسماند روی برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۵۰ هزار میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری صنعتی در این استان صادر شده، تاکید کرد: در این زمینه زنجان جزو استان‌های برتر کشور است.

استاندار زنجان با اشاره به هدف‌گذاری جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان تا پایان دولت بدون احتساب پروژه پتروشیمی ۴۵۰ میلیارد ریال است، افزود: با احتساب این پروژه هدف‌گذاری جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید ۶۰۰ هزار میلیارد ریال است.

افشارچی با اشاره به اینکه استان زنجان در نیمه نخست امسال با ۶۰ میلیون دلار رتبه اول را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به خود اختصاص داد، افزود: در حوزه معدن نیز حرکت بزرگی در استان شروع شده که از جمله آن می توان به سرمایه گذاری 4هزار میلیارد ریالی در حوزه اکتشاف و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در حوزه استخراج اشاره کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امسال ۱۱ کشور مقصد به مقصدهای صادراتی استان و بیش از ۳۰ محصول جدید نیز به کالاهای صادراتی استان اضافه شده است، خاطر نشان کرد: همچنین جای خوشحالی دارد زنجان در سال جاری جزو ۶ استان با نرخ تورم پایین نسبت به سایر استان‌های کشور بود.

افشارچی همچنین از مدیران خواست خود را در معرض مردم قرار دهند و افزود: وقتی مدیران خود را در معرض مردم قرار می‌دهند بسیاری از مشکلات حل می‌شود نه اینکه تمام مسائل را به من بگویند، مردم چون دسترسی به برخی مدیران ندارند به ناچار سمت من می‌آیند.

وی افزود: یکی از معیارهای در معرض مردم بودن حضور در نماز جمعه است.

دستگاه‌ها خدمات را  انعکاس دهند

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در جلسه شورای اداری استان با اشاره به فعالیت‌ها و کارهای یک ساله گذشته دستگاه‌های اجرایی استان اشاره و اظهار کرد: باید ببینیم اقدامات ما طی سال‌جاری در حد ظرفیت و توان ما بوده یا خیر و اگر در حد ظرفیت ها نبوده است باید آن را جبران کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان بر ضرورت توجه و رسیدگی به خواسته‌ها و مشکلات مردم تاکید کرد و ادامه داد: مدیران در دادگاه عدل الهی و نیز دادگاه تاریخ باید پاسخگوی کارهایشان باشند چرا که آیندگان در خصوص فعالیت های آنها قضاوت خواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان به مشارکت ۴۸ درصدی مردم استان در انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ شبکه فارسی زبان علیه انتخابات در ایران تبلیغ کردند ولی نتوانستند به آنچه می‌خواستند برسند.
آیت‌الله خاتمی به ضرورت انعکاس خدمات و اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: کارهای زیادی انجام می شود ولی چنان که باید انعکاس مطلوبی از آنها صورت نمی گیرد.

 زنجان بیشترین سهم اعتبارات مرمت بناهای تاریخی را داشته است

سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه امسال 3 هزار پروانه صنایع دستی در استان صادر یا تمدید شده است، گفت: در زمان حاضر ۵۵ رشته صنایع دستی در استان فعال بوده و ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و مصنوعات چرمی از مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان سال گذشته در ایام نوروز جزو چهار استان برتر در افزایش اقامت مسافران بود و این موضوع در تبدیل زنجان به مقصد گردشگری قابل توجه است، اضافه کرد: تاکنون چهار رویداد جشنواره ملی آش ایرانی، نمایشگاه ملی صنایع دستی، جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم و اجتماع عظیم یوم العباس با میزبانی استان زنجان در تقویم رویدادهای ملی ایران ثبت شده است.
صفوی بیان کرد: در یک سال گذشته زنجان بیشترین سهم را از اعتبارات مرمت بناهای تاریخی در مقایسه با سال‌های گذشته داشته و هم اکنون در همه شهرستان‌های استان پروژه‌های مرمت در دست اجرا است.

زنجان در تاریکی!

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان با بیان اینکه مردم مطالبه روشنایی شهر را دارند، گفت: بنابراین اگر امکان باشد در ایام نوروز روشنایی در سطح شهر تقویت شود چرا که در این روزها بخشی از شهر در تاریکی به سر می‌برد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم و مردم منتظر آراسته شدن شهرها هستند، عنوان کرد: درخواست داریم در زنجان و شهرهای دیگر با توجه به اینکه فضای بالایی از شهر مربوط به ادارات است به آراستگی محوطه ادارات، سردرب و سایر امور توجه داشته باشند.

وی گفت: مردم مطالبه روشنایی شهر را دارند بنابراین اگر امکان باشد در ایام نوروز روشنایی در سطح شهر تقویت شود چراکه در این روزها بخشی از شهر در تاریکی به سر می‌برد.

فیروزفر در بخشی دیگر بیان کرد: پروژه شهیدان کریمی بزرگترین، پروژه تاریخ شهر زنجان است و درخواست داریم تا ادارات مرتبط با این پروژه همراهی لازم را داشته باشند.

حوادث کارگری کاهشی بوده است

طیب جعفری، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: در بحث نظارت بر محیط‌های کارگری بعد از سال‌ها روند افزایش، مدت زمان رسیدگی به هر دو شاخص خوشبختانه کاهش یافته و رضایت‌مندی جامعه کارگری را در پی دارد.

وی افزود: به طوری که مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ۶ ماه به یک ماه کاهش یافته است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین به کاهش ۳۴ درصدی حوادث کار را در فصل پاییز اشاره کرد و گفت: در بخش تعاونی‌ها نیز بعد از سال‌ها اتفاقات خوبی رخ داده و ۲۲ تعاونی‌ تعیین و تکلیف شده‌اند.

40 شعبه بانک در زنجان در ایام نوروز کشیک هستند

 عبدالرضا خاتمی امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به اینکه دستگاه‌های خودپرداز در سطح استان در ایام عید با توجه به هماهنگی انجام شده مشکل نقدینگی نخواهند داشت، گفت: در این روز‌ها پول‌گذاری یک هزار دستگاه ATM انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با همراهی اکیپ‌های پول‌رسانی، تامین نقدینگی دستگاه‌ها در ایام نوروز انجام خواهد شد، گفت: در خصوص کشیک‌های نوروزی نیز ۴۰ شعبه بانک هماهنگ شده تا نسبت به ارایه خدمات در عید نوروز اقدام کنند

وی تاکید کرد: هیچ مشکلی بابت تامین نقدینگی دستگاه‌های خودپرداز در ایام نوروز نخواهیم داشت.

نظارت بر بازار تا پایان رمضان ادامه دارد

رضا مظفری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ۵ اسفند اکیپ‌های نظارت تشکیل شده است، گفت: این سازمان نیز در کنار سازمان‌های دیگر از جمله صنعت، معدن و تجارت در بحث نظارت قرار دارد.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی به قاچاق کالا و خدمات و پرونده‌های ارسالی از ادارات را دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه شعبه نظارت توسط تعزیرات حکومتی در نمایشگاه بهاره تشکیل شده بود، گفت: همین شعبه بعد از پایان نمایشگاه در اتاق اصناف دایر شد و به تخلفات رسیدگی خواهد کرد.

مظفری با اشاره به اینکه ۱۲ تیم بازرسی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین جهاد و اتاق اصناف تشکیل شده است، بیان کرد: سه تیم نیز توسط تعزیرات حکومتی تشکیل و نظارت را برعهده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تا اتمام ماه رمضان بازار رصد و تخلفات رسیدگی خواهد شد، خاطر‌نشان کرد: سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان و همچنین سامانه ۱۳۵ ثبت شکایت تعزیرات آماده دریافت شکایات مردمی است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاننظارتبازارپسماند روی
sedayezanjannews.ir/nx11525


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»