کد خبر: 11565
1403/01/20 - 9:16


کارشناس دادگستری زنجان:

بیمه‌ها مکلف به پرداخت خسارت خودروی دارای بیمه که تاریخ معاینه فنی‌اش منقضی شده؛ هستند

سیدبهروز حسینی، کارشناس دادگستری در بخش خودرو در گفت‌وگو با صدای زنجان تاکید می‌کند: هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر اینکه « چنانچه خودرویی بیمه باشد، ولی معاینه فنی آن خودرو تمام شده باشد، شرکت بیمه هیچ گونه مسیولیتی در خصوص جبران خسارت اتومبیل بیمه شده، نخواهد داشت» صادر نشده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: سیدبهروز حسینی، کارشناس دادگستری در بخش خودرو در گفت‌وگو با صدای زنجان تاکید می‌کند: هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر اینکه « چنانچه خودرویی بیمه باشد، ولی معاینه فنی آن خودرو تمام شده باشد، شرکت بیمه هیچ گونه مسیولیتی در خصوص جبران خسارت اتومبیل بیمه شده، نخواهد داشت» صادر نشده است.

چند وقتی است که مطلبی در خصوص منقضی شدن تاریخ مربوط به معاینه فنی خودرو و عدم مسئولیت شرکت بیمه در قبال جبران خسارت به اتومبیل بیمه شده در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

کاربران فضای مجازی می‌گویند: طبق این مطلب «قانون جدیدی در حال حاضر در خصوص معاینه فنی اتومبیل به اجرا در آمده است که متاسفانه در این مورد اطلاع رسانی کافی و درستی به مخاطبان خود، به عمل نیامده است. »

یکی از مخاطبان می‌گوید: « اخیرا یکی از دوستانی که معاینه فنی خودروی شخصی‌اش تمام شده بود و فرصت هم نکرده بود که معاینه فنی ماشین خود را  تمدید کند، از بداقبالی روزگار با اتومبیل دیگری تصادف می کند و وقتی به بیمه مراجعه می کند، بیمه پاسخ می دهد که مطابق قانون جدید، چنانچه خودرویی بیمه باشد، ولی آن خودرو معاینه فنی نداشته باشد، شرکت بیمه هیچ گونه مسیولیتی در خصوص جبران خسارت اتومبیل بیمه شده، نخواهد داشت. از این رو لطفا چنانچه تاریخ معاینه فنی اتومبیل تان تمام شده است، هرچه سریعتر نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.»

سیدبهروز حسینی، کارشناس دادگستری در بخش خودرو در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه به هنگام بیمه خودرو، خودرویی که فاقد معاینه فنی باشد، به صورت سیستمی مشمول بیمه هم نمی‌شود، تاکید می‌کند: این اقدام در راستای جلوگیری از هر گونه سواستفاده در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی همچنین با بیان اینکه چنین موضوعی تا وقتی به صورت قانونی از سوی هیئت وزیران و نهادهای ذیربط مصوب نشده است، صحت ندارد، تاکید می‌کند: هیچ ابلاغیه‌ای مبنی بر اینکه « چنانچه خودرویی بیمه باشد و معاینه فنی خودرو منقضی شده باشد، شرکت بیمه هیچ گونه مسئولیتی در خصوص جبران خسارت اتومبیل بیمه شده، نخواهد داشت» صادر نشده است.

کارشناس فنی اتحادیه مکانیسین‌های زنجان با اشاره به استعلام‌های صورت گرفته از برخی از دفاتر بیمه اضافه می‌کند: مسئولان این دفتر نیز چنین موضوعی را درست نمی‌دانند. از رانندگان و شهروندان زنجانی می‌خواهیم اگر با چنین موضوعی مواجه شدند، مراتب را از طریق دستگاه قضایی پیگیری و مطالبه خسارت کنند تا مسئولان ذی صلاح مراتب را جهت احقاق حقوق شهروندان پیگیری کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانبیمهخسارتخودرو
sedayezanjannews.ir/nx11565


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»