کد خبر: 11604
1403/01/27 - 15:12


فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در نشست مطبوعاتی؛

تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان مجهز و به‌روز است

سرهنگ بیرانوند: ویزیت رایگان بیمارستان ارتش زنجان به مدت 2 روز

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: سرهنگ بیرانوند، فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان از ویزیت رایگان بیمارستان ارتش زنجان به مدت 2 روز به مناسبت گرامیداشت روز ارتش خبر داد.

سرهنگ محمدعلی بیرانوند، فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان (27 فروردین ‌ماه 1403) در نشست خبری اعلام کرد: در حال حاضر ارتشی مدرن و به‌روز داریم اما با توجه به پیشرفت روزبه‌روز علم و تکنولوژی تنها به این امر قانع نیستیم و همواره پیگیر به‌روز کردن سلاح و تجهیزات ارتش است.

وی ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین؛ روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران را می توان در سه برهه مختلف می‌توان مورد بررسی قرار داد. این برهه‌ها شامل دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا آغاز دفاع مقدس، دوران دفاع مقدس و دوران بعد از جنگ تحمیلی تاکنون می‌شود که خدمات ارزشمندی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه دوران پیروزی انقلاب تا آغاز جنگ یک برهه ۲۰ ماهه را برای ارتش شامل می‌شود که نام‌گذاری روز ارتش نیز در این برهه اتفاق افتاده است، افزود: در تاریخ ۱۹ بهمن ۵۷، تعدادی از فرماندهان و سربازان نیروی هوایی و کارکنانشان به دیدار امام راحل رفته و با ایشان بیعت می‌کنند و این یک ریسک بزرگ برای آن‌ها در برهه‌ای که انقلاب به پیروزی نرسیده بود به شمار می‌رفت که این امر بیانگر مردمی‌بودن و ولایت محور بودن ارتش است.

بیرانوند با اشاره به اینکه اگر عوامل شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی را در کنار هم قرار دهیم قطعاً یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی ارتش بوده است، افزود: ارتشی که جدای از سران یک بدنه مردمی بود، بدنه‌ای که با روحانیت و مردم وفاق پیدا کرده و باعث این پیروزی شد.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان با بیان اینکه در ۲۴ فروردین ۵۸ اعضای کمیته انقلاب ارتش برای کمک و مصلحت‌اندیشی با واسطه خدمت امام راحل در قم می‌رسند و پیشنهاداتی برای ایشان دارند و درخواست می‌کنند، عنوان کرد: امام راحل خودشان مسئولیت فرماندهی کل قوا را بپذیرند تا ارتش سامان‌یافته و از دخالت‌های بی‌جا در امان باشد.

وی با بیان اینکه همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ضدانقلاب‌ها، دموکرات‌ها و کومله‌ها در کشور شروع به فعالیت کردند و این عوامل سبب شده بود وضعیت مملکت نیز ناآرام باشد، بیان کرد: در برهه‌های مختلف انقلاب ارتش فداکاری‌های فراوانی را انجام داده است و در همان اوایل انقلاب از تیپ زنجان برای کنترل ضدانقلاب یگان‌های مختلف اعزام شد که شاهد شهادت برخی از این نیروها نیز در این دوران بودیم.

بیرانوند با بیان اینکه همچنین در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس نیز ارتش به‌خوبی در تمام عملیات حضور داشته و در این عملیات نیز شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است، بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ۴۸ هزار شهید را تقدیم این نظام کرده است و بعد از دفاع مقدس نیز همچنان با توجه‌به وظیفه ذاتی که در قانون اساسی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران تعریف شده است همیشه و در مواقع مورد نیاز ارتش در کنار مردم بود‌.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان با اشاره اینکه همواره ارتش در خدمت مردم بوده‌ است، عنوان کرد: نمونه این اقدام در زلزله رودبار و سیل گلستان قابل مشاهده است، ارتش همواره پای کار است و جمله «ارتش فدای ملت» را به معنای واقعی کلمه تعریف کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه ساله تجهیزات جدیدی به ناوگان ارتش اضافه می‌شود که شامل تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان نیز می‌شود با اشاره به اینکه تجهیزات جدیدی که به بدنه ارتش ملحق شد دارای یک سری ویژگی بودند، گفت: از جمله این ویژگی‌ها می‌توان هوشمندی، دورزن بودن، نقطه زن بودن تناسب داشتن با فناوری روز و داشتن قابلیت شبکه‌شدن اشاره کرد.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان گفت: با افتخار می‌توانیم بگوییم که هیچ دشمنی در هیچ جای دنیا از رصد موشک‌های ما خارج نیست و در حال حاضر ارتشی مدرن و به‌روز داریم اما با توجه به پیشرفت روزبه‌روز علم و تکنولوژی تنها به این امر قانع نیستیم و همواره پیگیر به‌روز کردن سلاح و تجهیزات ارتش است.

وی در ادامه به برنامه‌های روز ارتش در زنجان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره شهید صیاد شیرازی، تجلیل از پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی، برگزاری محفل انس با قرآن، ویزیت رایگان برای عموم مردم به مدت دو روز در ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه بیمارستان ارتش، رزمایش کمک‌های مؤمنانه، غبارروبی مزار شهدا، پویش اهدای خون توسط کارکنان و بازآمد و تجهیز ارتش از جمله این برنامه‌ها است. 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانویزیت رایگانبیمارستان ارتشروز ارتش
sedayezanjannews.ir/nx11604


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»