کد خبر: 11607
1403/01/28 - 8:59


استاندار زنجان خطاب به مجریان و متولیان طرح نهضت ملی مسکن مطرح کرد؛

در اجرای پروژه‌های مسکن ملی «صادق» باشید و «متعهد»!

محسن افشارچی: مردم از ما مسکن می‌خواهند و باید صادقانه و جهادی نسبت به تحقق این مهم مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: استاندار زنجان در نخستین شورای مسکن استان زنجان در سال 1403 بر لزوم گفتگوی منطقی و با حوصله با متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان زنجان تاکید کرد و گفت: مردم از ما مسکن می‌خواهند و باید صادقانه و جهادی نسبت به تحقق این مهم مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

استاندار زنجان شامگاه دوشنبه (27 فروردین‌ماه 1403) در نخستین جلسه شورای مسکن که در محل استانداری زنجان برگزار شد با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن پروژه بسیار بزرگی است، گفت: اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها متعلق به یک دستگاه اجرایی نیست بلکه یک طرح فرا دستگاهی است و باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

 وی با بیان اینکه در یک چارچوب کلی کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشخص شود، عنوان کرد: در نیمه نخست سال جاری تکلیف تأمین زمین برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در شهر زنجان مشخص شود.

استاندار زنجان نسبت به زمان بندی تحویل واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان زنجان تاکید کرد و گفت: تا آخر فصل پاییز باید تعداد قابل ملاحظه ای از واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل داده شود و تعهد لازم در این خصوص مد نظر قرار گیرد.

افشارچی از همکاری و تعامل سازنده شرکت‌های خدمات رسان در خصوص تأمین زیر ساخت‌ها و از بانک مسکن نسبت به تأمین منابع مالی پروژه‌ها تشکر و قدر دانی کرد و بیان داشت: امیدوارم این همکاری‌ها در سال جدید هم تداوم داشته باشد.

وی افزود: متقاضیان مسکن ملی از ما انتظار دارند تا زمان دقیق تحویل واحدهای مسکونی مشخص شود که در این راستا باید زمان بندی متعهدانه (زمان بندی مناسب) در تحویل واحدهای مسکونی مد نظر پیمانکاران و اداره کل راه و شهرسازی استان باشد.

استاندار زنجان، بر لزوم گفتگوی منطقی و با حوصله با متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان زنجان تاکید کرد و گفت: مردم از ما مسکن می‌خواهند و باید صادقانه و جهادی نسبت به تحقق این مهم مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن زنجان؛ 70 درصد است

جعفر قزوینیان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز با بیان اینکه برنامه چهارساله استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است،گفت: از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن حمایتی برش دو ساله استان ۱۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی است، ابراز کرد: برش دو ساله در بخش خودمالکی ۶ هزار و ۱۴ واحد،بازآفرینی شهری ۴ هزار و ۵۱۰ واحد و در بخش مسکن روستایی ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

قزوینیان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد. وی گفت: برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت تامین اراضی برای ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط طرح مذکور در دست اقدام می باشد و در سال جدید با جدیت پیگیر تامین زمین هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: در خصوص پروژه های در دست احداث نیز جلسات و پیگیری ها از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان نسبت به اجرای سریع پروژه ها صورت می پذیرد.

به گزارش صدای زنجان؛ ساخت مسکن ملی با پروژه های فعلی در شهرهای استان زنجان طی سال های گذشته با حرف و حدیث و گلایه‌های بسیاری نسبت به قیمت تمام شده و زمان تحویل واحدها همراه بوده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمسکن ملیراه و شهرسازیمتقاضی مسکن
sedayezanjannews.ir/nx11607


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»