کد خبر: 1167
1398/05/08 - 9:6


پاسخ مسئولان ورزشی به مدیرعامل تیم فوتبال پرواز زنجان برای حمایت از تیم:

ربطی به ما ندارد

امیرعلی اوسطی: وقتی کمک می‌خواهیم مسئولان می‌گویند تیم شخصی است و به ما ربطی ندارد، وقتی می‌خواهیم امتیاز تیم را واگذار کنیم میگویند حق ندارید

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- مدیرعامل باشگاه فوتبال پرواز زنجان با انتقاد از سخنان دو پهلوی مسئولان ورزشی در قبال این تیم می‌گوید: هر وقت می‌خواهیم امتیاز تیم را واگذار کنیم، می‌گویند حق ندارید چون متعلق به استان است، وقتی هم می‌‌گوییم نیازمند حمایت مالی هستیم، می‌گویند تیم شخصی است و ربطی به ما ندارد!

با وجود اینکه زیر‌ساخت‌های ورزشی از جمله زمین برای علاقه‌مندان به فوتبال در استان فراهم شده اما بی‌توجهی مسئولان برای حمایت مالی از باشگاه‌ها جهت صعود آنها، سبب نادیده ‌گرفته شدن استعدادهای ورزشی شده است.

امیرعلی اوسطی، اسپانسر و صاحب امتیاز باشگاه پرواز می‌گوید: حدود 12 سال پیش از طریق آقای مهاجری که نقش واسطه را داشت، این تیم را از یک فرد زنجانی به قیمت یک میلیون تومان خریدم. در آن زمان این تیم در لیگ مناطق استان بازی می‌کرد اما هم‌اکنون بازیکنان آن که قریب به اتفاق ساکن منطقه اسلام‌آباد هستند، در لیگ برتر استان توپ می‌زنند.

نزدیک 6 سال از حضور این تیم در لیگ برتر استان می‌گذرد و این تیم به همت بازیکنانش توانسته 2 عنوان قهرمانی و 3 عنوان نائب قهرمانی را در کارنامه درخشان خود به ثبت برساند.

مدیرعامل باشگاه فوتبال پرواز با بیان اینکه تیم‌های فوتبال زنجان از نبود اسپانسر ورزشی رنج می‌برند، می‌افزاید: متأسفانه شرکت‌ها و کارخانجات فعال در استان اقدام حمایتی خوبی از ورزش استان ندارند.

جای خالی بخش خصوصی در ورزش استان

وی با عنوان اینکه واحدهای تولیدی از امکانات استان برای توسعه کار خود استفاده می‌کنند اما دست ورزش استان را نمی‌گیرند، بر ورود بخش خصوصی به حوزه فوتبال به عنوان یکی از پرمخاط‌ب‌ترین ورزش‌ها تأکید می‌کند و می‌گوید: باید فضا را به سمتی ببریم که نگرانی‌ها در حوزه ورزش را به حداقل رسانده و ورزش استان را توسعه بخشیم.

اوسطی با بیان اینکه حمایت بخش خصوصی از ورزش سبب می‌شود ورزش استان در سطوح مختلف ملی نقش‌آفرینی کند، عنوان می‌کند: سرمایه‌گذاری بر روی نسل جوان سرمایه‌گذاری برای آینده است که ضروری است مسئولان استانی به توانمندی‌های جوانان توجه جدی داشته باشند.

مدیرعامل باشگاه فوتبال پرواز تصریح می‌کند: این روزها هم بدون هیچ حمایتی از سوی مسئولان، خود را برای حضور در مسابقه داخل استانی آماده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تیم در سال 93 به جام حذفی کشوری راه یافت و بدون ذره‌ای حمایت از سوی مسئولان تا سوسنگرد، محل بازی پیش رفت، عنوان می‌کند: با وجود اینکه تمامی حمایت‌ها از این تیم رنگ باخته بود به عنوان نماینده استان در لیگ کشوری حضور پیدا کرد.

تیم فوتبال پرواز زنجان در آستانه فروپاشی

اوسطی که معتقد است سماجت بازیکنان و کادر فنی سبب روی پا ماندن این تیم شده است، ادامه می‌دهد: این تیم تنها با حمایت‌های خود بازیکنان و کادر فنی تا این لحظه دوام آورده است. ادامه حضور در رقابت‌ها با شرایط کنونی برای کل تیم سخت است و باید مدیران استانی در این باره فکری کنند.

صاحب‌امتیاز تیم فوتبال پرواز تصریح می‌کند: اعتراض خود را بارها و بارها حضوری با مسئولان ورزشی استان مطرح کردیم اما آقای حسینی، مدیرکل وقت به ما گفت این تیم خصوصی است و شامل حمایت مالی اداره کل ورزش و جوانان نمی‌شود. به استناد این حرفشان و برخلاف میل باطنی تصمیم به واگذاری حق امتیاز تیم گرفتیم اما اجازه ندادند و گفتند فروش تیم بدون اجازه اداره کل و هیئت فوتبال استان ممنوع است. جالب است هر وقت می‌خواهیم امتیاز تیم را بفروشیم می‌گویند حق ندارید، تیم متعلق به استان است. وقتی می‌‌گوییم نیازمند حمایت مالی هستیم می‌گویند تیم شخصی است و ربطی به ما ندارد!

او اضافه می‌کند: سال قبل که اجازه حضور در مسابقات کشوری را دریافت کرده بودیم قصد داشتم امتیاز تیم را واگذار کنم. تمامی اقدامات را انجام دادم تا تیم را به قیمت 40 میلیون تومان بفروشم اما مسئولان ممانعت کردند و گفتند طبق اصول تعیین شده، امکان واگذاری تیم به خارج از استان وجود ندارد و تیم متعلق به استان است.

یک بام‌ و دو هوای مسئولان ورزشی

اوسطی با بیان اینکه از صحبت‌های دوپهلوی مسئولان خسته شده‌ایم، می‌گوید: با هزاران تلاش به مسابقات کشوری دست پیدا می‌کنیم اما به دلیل عدم حمایت مسئولان و نبود اسپانسر بدون اینکه مقامی کسب کنیم به زنجان برمی‌گردیم و به مسابقات داخل استانی بسنده می‌کنیم.

وی با اشاره به کمک 20 میلیون تومانی مسئولان ورزشی و اعضای شورای شهر در سال 97، ابراز می‌کند: مسئولان اگر بخواهند می‌توانند به این تیم کمک کنند چرا به فوتبال زنجان اهمیت نمی‌دهند. نمی‌دانم چرا مسئولان از فوتبال زده شده‌اند و این رشته را حمایت نمی‌کنند؟

مدیرعامل باشگاه فوتبال پرواز با بیان اینکه برای حضور در مسابقات کشوری نیازمند حداقل 250 تا 300 میلیون تومان هستیم، تصریح می‌کند: تمامی بازیکنان با هزینه شخصی خود لباس‌های ورزشی‌شان را تهیه کرده‌اند. من هم دست تنها سعی کرده‌ام این تیم را سرپا نگه دارم. امسال بازیکنان هیچ انگیزه‌ای برای مسابقات ندارند. تا به امروز 5 تا 6 نفر از بازیکنانمان در تیم‌های داخل استان پخش شده‌اند و به تیم‌هایی نظیر علم و ادب، شهاب پیوسته‌اند.

باعث و بانی وضعیت فعلی فوتبال زنجان فقط مسئولان هستند

اوسطی با عنوان اینکه فوتبال در زنجان هیچ آینده خوبی ندارد، معتقد است: باعث و بانی وضعیت فعلی فوتبال زنجان فقط مسئولان هستند.

تیم فوتبال پرواز جمعه هفته جاری مسابقه‌ای با یکی از تیم‌های داخل استان برگزار می‌کند. اوسطی می‌گوید: فقط مسئولان هیئت فوتبال از زمان و محل برگزاری مسابقه خبر دارند و سایر مسئولان اداره کل ورزش و جوانان هیچ اطلاعی از آن ندارند.

مدیرعامل باشگاه فوتبال پرواز برنامه‌ریزی مسئولان برای خرید تیم لیگ دسته دو فوتبال برای زنجان و اختصاص بودجه 2 میلیارد تومانی را عاملی برای توسعه ورزش استان قلمداد می‌کند اما معتقد است: با ورود این تیم به داخل استان تمامی تیم‌های رده پائین از جمله تیم پرواز فراموش می‌شوند و به حاشیه می‌روند.

اوسطی با طرح این سئوال که مسئولان چرا با این میزان بودجه سعی نمی‌کنند تیم‌های مستعد فعلی فوتبال را تقویت کرده تا به لیگ‌های دسته اول کشور صعود کنند، می‌افزاید: ما این همه مدت در جا زده‌ایم. در زنجان 300 تا 400 میلیون برای یک تیم لیگ دسته 3 فوتبال هزینه بالایی نیست. 50 میلیون موردنیاز این تیم، پول یک جلسه آب معدنی تیم استقلال می‌شود. امسال هم آخرین حضورم است. توانایی ندارم تیم را نگه دارم. بازیکنان رفاقتی در مسابقات شرکت می‌کنند. در یک سال 150 میلیون تومان از جیبم هزینه می‌کنم. عاشق فوتبال و بچه‌های بااستعداد پائین‌ شهرم. در زنجان اگر 10 تیم فوتبال وجود داشته باشد قطعا 4 مورد آن متعلق به اسلام‌آباد است. اما دریغ از یک حمایت. آقای وقف‌چی گفت «می‌گویم 3 میلیون تومان به شما بدهند»، گفتم این فقط پول آب معدنی ما می‌شود آن هم خودمان پولش را داریم. ما می‌گوئیم مسئولان از تیم حمایت کنند تا صعود کند. بعد از کلی چانه‌زنی گفتند با مسئولان حرف می‌زنم 5 میلیون تومان بدهند. بعد از 2 ماه رفت و آمد به اداره کل، 5 میلیون به ما دادند در حالی که هزینه شرکت در مسابقه واریز، 30 میلیون تومان به حساب فدراسیون بود. 25 میلیون تومان از هزینه شخصی و به عشق فوتبال واریز کردم.

او با اشاره به مساعدت‌های برخی از مسئولان شهری عنوان می‌کند: در سال 94 به کمک آقایان اصفهانیان و دویران، از سوی شورای شهر 50 میلیون تومان به ما اعطا شد. اما این میزان برای تیم لیگ دسته 3 چیزی نبود. این تیم برای شرکت در مسابقات مبلغ 20 میلیون از 50 میلیون تومان را به حساب فدراسیون واریز و با مابقی پول هزینه‌های مورد نیاز تیم را سامان بخشید اما به دلیل کم و کاستی‌ها، باز از جیب شخصی‌ام مبالغ موردنیاز را پرداخت کردم.

اوسطی با بیان اینکه بچه‌های منطقه اسلام‌آباد به عشق فوتبال روزگار می‌گذرانند، می‌افزاید: فوتبال باعث شده از شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در این منطقه پیشگیری شود.

مدیرعامل باشگاه فوتبال پرواز خطاب به مسئولان می‌گوید: اگر ادعا دارید برای پر کردن اوقات فراغت جوانان دغدغه دارید برای کمک به تیم‌های فوتبال گام‌های مستحکمی بردارید. مگر می‌شود با 5 میلیون تومان تیم‌داری کرد؟ ما چشم امیدمان به ادارات دولتی و خصوصی و در راس آن اداره کل ورزش و جوانان است.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفوتبال زنجانتیم پرواز زنجانورزش و جوانان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1167


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»