کد خبر: 1172
1398/05/12 - 8:28


مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان اظهارکرد:

20 درصد از پوشش 100 درصدی بیماران فاصله داریم

مدیرعامل انجمن مهرانه گفت که باید ماهیانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان از مردم کمک نقدی داشته باشیم تا بتوانیم حمایت‌هایی که از بیماران داریم.

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی خانی-  مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تا امروز بالغ بر 7 هزار و 298 پرونده از بیماران داخل استان و سه شهر میانه و تکاب بیجارکه ناچار به زدن دفتر در این مناطق شده‌ایم، ثبت شده است، گفت: با کمک 750 میلیون تومانی که مردم ماهیانه به مهرانه کمک کردند مهرانه توانسته 80 درصد نیازهای بیماران این استان را  رسیدگی کند و هنوز 20 درصد از پوشش 100 درصدی فاصله داریم.

اصغر وثوق ادامه داد: در رابطه با بیماران مبتلا به سرطان آنهایی که به اصطلاح در درجه پایینی از توان مالی قرار دارند، مطمئن باشید که 100 در صد هزینه‌های آنها از درمان و دارو اجاره بها و غیره توسط مهرانه پرداخت می‌شود و 80 درصد پوشش از این جهت است که ما به برخی از بیماران که وضع بهتری دارند کمک صد دردصدی نمی کنیم. در همین رابطه باید عرض کنم که با وجود750 میلیونی که پارسال مردم به مهرانه دادند ما به طور متوسط میانگین در برخی از مواقع کمبود منابع داشتیم. در برخی موارد ذکر می شود که مهرانه در همه موارد خودکفا شده است که باید اذعان کرد در سال گذشته قیمت‌های دارو  با افزایشی که پیدا کرد سبب شد 100 میلیون تومان کمبود منابع داشته باشیم‌.

مدیرعامل انجمن مهرانه با اشاره به اینکه باید ماهیانه یک میلیارد و 200 میلیون تومان از مردم کمک نقدی داشته باشیم تا بتوانیم حمایت‌هایی که از بیماران داریم، انجام بدهیم‌.

وی اظهار کرد‌: ما در بسیار مواقع به داروهای بسیار گرانقیمتی نیازمندیم که تامین این داروها تنها به واسطه خرد جمعی ممکن است.

وی با اشاره به اینکه در مورد درمان ما دو کار انجام می‌دهیم‌، اظهار کرد: برای بیماران داخل و خارج استان خدمات ارائه می‌کنیم که بیماران داخل استان همه امکانات مهرانه در خدمات این بیماران است ولی برای بیماران خارج استان مهرانه پول داروی‌شان را متقبل نمی‌شود و بنابراین کمک‌هایی که  از استان جمع می‌شود تنها برای بیماران خود استان هزینه می‌شود.

وی افزود: ما برای بیماران خارج از استان تنها دو کار انجام می‌دهیم و به صورت رایگان هم انجام می‌دهیم و یک موضوع خدماتی که در کلینیک داده می‌شود و خدمات رادیوتراپی در راس آنها و شیمی درمانی و آزمایشکاه است که برای شیمی درمانی نیز پول داروی بیماران خارج از استان پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: در حوزه پیشگیری خوشحالم که اذعان کنم بعد از چهار سال مهرانه توانسته است به 35 هزار دانش آموز مدارس آموزش تغذیه سالم بدهند که رعایت این نکات از ابتلا به سرطان جلوگیری کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در بخش تامین هزینه دارو، بیمه‌ها از بابت پرداخت مشکل دارند، گفت: در مورد پرداخت برخی از بیمه‌ها برای پرداخت زمان‌شان طولانی است ضمن اینکه پرداخت‌های بیمه‌های تکمیلی هم زمان‌شان طولانی شده است و بیماران ما  در این زمینه دچار مشکل شده‌اند.

مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه با اشاره به اینکه بیماران کمتر از 14 سال را محک پوشش می‌دهد، گفت: بیماران مبتلا به سرطان کودک در مهرانه دارای پرونده هستند و با همکاری انجمن خیریه محک این بیماران نیز پوشش داده می‌شوند که مهرانه از سوی محک دارای 130 پرونده است که برای محک است و به آنها در استان رسیدگی می‌کند.

جواد گرانمایه، مسئول کلینیک تخصصی مهرانه، با اشاره به اینکه در خصوص به روز کردن دستگاه‌های موجود در کلینیک با اشاره به اینکه این دستگاه‌ها یک سیستم نرم افزاری دارند که ما به طور مدام به روزشان می‌کنیم و  این به لحاظ سخت افزاری است و با خود  شرکت دستگاه‌هایی که خریداری می‌شود به طور مداوم در حال ارتباط هستیم و با توجه به اینکه این شرکت یک نماینده فعال در ایران دارد مشکلات موجود در این زمینه سر و سامان می‌دهیم.

وی افزود: برای اولین بار در ایران، از شرکت نماینده این دستگاه‌ها در خواست مهندس مقیم در استان کردیم تا در صورت بروز مشکلی در دستگاهها بلافاصله اقدام به تعمیر این دستگاه‌ها کنیم.

گرانمایه با اشاره به اینکه در بخش رادیوتراپی از آذر ماه سال 93 به این طرف بالغ بر هزار و 200 بیمار را درمان کرده‌ایم، گفت: همچنین  در بخش شیمی درمانی  که قریب دو سال است فعالیتمان شروع شده است بالای 4 هزار و 700 بیمار را در این مرکز تحت پوشش قرار دادیم و آزمایشگاه که در حدود 6 ماه پیش افتتاح شده ‌است، سهم بیمارانشان بالغ بر 19 میلیارد تومان  شده است.

در ادامه مینوش مقیمی، با اشاره به اینکه «پت اسکن» تنها برای بیماران آنکولوژی کاربرد دارد، افزود: بیماری که درمان شده است و می‌خواهیم پاسخ درمان را برای او ثبت کنیم «پت اسکن» می کنیم و همچنین در مریضی که احتمال وخیم شدن بیماری می‌رود برای او  «پت اسکن» تجویز می‌کنیم و این دستگاه تنها برای بیماران سرطانی و به طور عمده برای بیماری که در پروسه درمانی یک جایی نیاز به تجویز دارند، کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه تفاوت این دستگاه با سی تی اسکن و سایر دستگاه‌ها در این است که سی تی اسکن گزارش می‌کند که یک توموری در بدن وجود دارد ولی در مورد اینکه این تومور فعال است یا خیر؟ این مورد را با پت اسکن مشخص می‌کنیم. یعنی پت اسکن  به ما می‌گوید که واکنش به درمان چه میزان است و کمک بهتری در ارزیابی بیماربه پزشک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمار بیماران مبتلا به سرطان تقریبا ثابت و مشابه سالهای گذشته است، افزود: ما در خانم‌ها بیشتر ابتلا به سرطان سینه  را داریم و در آقایان  بیشترین مراجعه کننده مربوط به سرطان‌های گوارشی که شامل سرطان مری، معده و روده بزرگ است، مشاهده می‌کنیم.

مقیمی با اشاره به اینکه ما  در مهرانه تنها بیماری که به طور قطع ثابت شده است سرطان دارد، پذیرش می‌کنیم، گفت: کسی که شک دارد که سرطان دارد باید به پزشک مراجعه کند و مهرانه در این زمینه خدماتی را ارائه نمی‌دهد.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانانجمن خیریه مهرانه زنجاناصغر وثوقمینوش مقیمی
sedayezanjannews.ir/nx1172


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»