کد خبر: 11805
1403/02/27 - 12:38


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان:

زنجان با ۳۲ برنامه به استقبال روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی می‌رود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: همزمان با بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی ۳۲ برنامه در استان زنجان برگزار می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: همزمان با بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی ۳۲ برنامه در استان زنجان برگزار می‌شود.

سید سعید صفوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  افتتاح موزه مهرانه، نشست تخصصی با مسئولان موزه‌های تخصصی، افتتاح سرای ذبیحیان، رونمایی از اشیاء مرمت شده، تجلیل از خادمان و حافظان میراث فرهنگی، نشست خبری با اصحاب رسانه، آغاز مرمت چندین بنای تاریخی در سطح استان، غبارروبی از مزار شهدا،  اهداء مجوز نسخ خطی، دومین رویداد تجلیل از پیشکسوتان و استادکاران مرمت گنبدسلطانیه، نشست تخصصی با موضوع باستانشناسی سلطانیه با همکاری دانشگاه آزاد ابهر، برگزاری مراسم شاهنامه‌خوانی در پایگاه جهانی گنبدسلطانیه، بررسی پرونده‌های ثبت ملی، طبیعی و پیش‌بینی شده است.

وی افزود: چاپ و نصب بنرهای گرامی‌داشت هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه در سطح شهر از دیگر اقداماتی است که به همین مناسبت توسط این اداره انجام می‌شود.

 او بیان کرد: موزه‌ها شناسنامه بشر هستند و ما می‌توانیم به‌واسطه اشیایی که در موزه‌ها نگهداری می‌شوند، با فرهنگ و تمدن هر قوم و ملّتی آشنا شویم. در واقع ما بدون موزه‌ها ملتی بی‌شناسنامه خواهیم بود

صفوی ادامه داد: در شهرستان‌های استان نیز برنامه‌هایی ویژه این هفته اجرا خواهد شد که پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث‌ فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم‌ نهاد از مهمترین این برنامه‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اظهار امیدواری کرد که با اجرای این برنامه‌ها و معرفی هرچه بیشتر هفته میراث‌ فرهنگی و موزه‌ها و اماکن تاریخی -‌ فرهنگی در این استان، زمینه‌های حفظ و احیای بیشتر مواریث تاریخی، فرهنگی و معنوی این استان فراهم شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانگردشگریروز جهانی موزههفته میراث فرهنگی
sedayezanjannews.ir/nx11805


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»