کد خبر: 11971
1403/03/17 - 14:37


دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان:

نیازمند همدلی و همراهی بیشتر مسئولان استان هستیم

دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان گفت: برای استمرار و برگزاری پر رونق این رویداد منحصر بفرد که نام و میزبانی آن به اسم زنجان خورده است، نیازمند همدلی و همراهی بیشتر مسئولان استان هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجا نیوز/ دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان گفت: برای استمرار و برگزاری پر رونق این رویداد منحصر بفرد که نام و میزبانی آن به اسم زنجان خورده است، نیازمند همدلی و همراهی بیشتر مسئولان استان هستیم.

ساسان قجر افزود: این جشنواره تنها جشنواره تخصصی و آموزشی در حوزه هنرهای نمایشی در کشور است و باید قدر این ظرفیت ایجاد شده را بدانیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره پانتومیم در زنجان حاصل تلاشها و پیگیری های ۱۰ ساله است، گفت: پانتومیم زبان بین المللی هنرهای نمایشی است و از بهترین روش ها برای انتقال مفاهیم و پیام ها برای همه آحاد جامعه محسوب می شود.
دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان به دیدار چند روز اخیر خود و مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان اشاره کرد و گفت: در این دیدار مسائل پیرامون حمایت های اعتباری بیشتر از جشنواره و لزوم نگاه ویژه به این رویداد مطرح شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این خصوص نظر مساعد داشت.

قجر با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان جزو تقویم اجرایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی است، گفت: سال گذشته اداره کل هنرهای نمایشی همراهی خوبی را در برگزاری دومین دوره این جشنواره داشت و حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه های مربوط به حضور گروه ها و مهمانان خارجی، ‌کمک هزینه برای گروه های راه یافته و دستمزد داوران و هیات انتخاب آثار را پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است تا برای برگزاری این جشنواره در سطح مطلوب، حمایت های اعتباری لازم از سوی سازمان ها و ارگان های متولی را بیش از پیش شاهد باشیم چرا که این جشنواره متعلق به زنجان است و عواید قابل توجهی نیز می توان برای استان داشته باشد.

‌سال ۱۴۰۱ جشنواره پانتومیم زنجان در اولین دوره برگزاری در سطح ملی برگزار شد و با توجه به تجربه موفقی که به دست آمد سال گذشته این رویداد هنری در سطح بین المللی برگزار شد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، سومین دوره جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان قرار است مهرماه امسال برگزار شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجشنواره پانتومیمهنرهای نمایشیهمراهی مسئولان
sedayezanjannews.ir/nx11971


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»