کد خبر: 11977
1403/03/19 - 12:37


دستگیری حفرهای غیرمجاز در ابهر

جویندگانی که یابنده نشدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، از دستگیری چهار متهم حین حفاری غیرمجاز در روستای شابولاغی شهرستان ابهر خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/   فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، از دستگیری چهار متهم حین حفاری غیرمجاز در روستای شابولاغی شهرستان ابهر خبر داد.

 سرهنگ ناصر حبیبیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو خبر ارسالی از منابع محلی مبنی بر حفاری غیرمجاز در اطراف روستای متروکه شابولاغی، پس از هماهنگی با مقام قضایی، گروهی متشکل از نیروهای یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ابهر به همراه عوامل پاسگاه انتظامی، به محل مورد نظر اعزام شدند و طی عملیات غافل‌گیرانه چهار نفر را در هنگام حفاری دستگیر کردند.

وی افزود: این عملیات موفق، پس از اخذ خبر از میراث‌بانان افتخاری و تعامل انتظامی قضایی با رعایت ملاحظات امنیتی و حفاظتی و درایت و هوشیاری ضابطان، صرفا با هدف برخورد با مجرمان و کاهش جرم در حوزه سرزمینی تحت پوشش انجام شد.

او با تاکید بر ضرورت حفاظت از آثار تاریخی، تصریح کرد: با تعاملی مناسبی که بین عوامل قضایی و انتظامی و سایر نهادها وادارات شهرستان انجام شده است، تلاش خواهد شد از محوطه ها و آثار تاریخی شهرستان صیانت و محافظت شود.

حبیبیان با بیان اینکه با دستور قاضی کشیک، پرونده حفاران غیرمجاز به کلانتری منتقل و تجهیزات و ادوات آنها مصادره شد، خاطرنشان کرد: این ادوات  تحویل اداره میراث‌فرهنگی شهرستان شد.

منبع:ایسنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانحفاریمیراث فرهنگیروستای شابولاغی
sedayezanjannews.ir/nx11977


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»