کد خبر: 11979
1403/03/19 - 12:58


مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان خبرداد:

۶ روستای استان زنجان در فهرست پیشنهادی برای تبدیل به شهر

مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان گفت: ۶ روستای این استان برای تبدیل به شهر به وزارت کشور پیشنهاد شده که تاکنون روند اداری و تایید تبدیل ۲ روستای گیلوان و گوزلدره به شهر به انجام رسیده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مریم عربی زنجانی : مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان گفت: ۶ روستای این استان برای تبدیل به شهر به وزارت کشور پیشنهاد شده که تاکنون روند اداری و تایید تبدیل ۲ روستای گیلوان و گوزلدره به شهر به انجام رسیده است.

ولی الله رحیمی افزود: طی ۲ هفته گذشته از بین این فهرست پیشنهادی، ‌در راستای اجرای تبصره ۵ ماده ۱ قانون اصلاح موادی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با پیشنهاد تبدیل روستای گیلوان، مرکز بخش گیلوان شهرستان طارم و روستای گوزلدره سفلی مرکز بخش باغ حلی شهرستان سلطانیه به شهر موافقت شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد تبدیل روستاها به شهر از سوی استانداری به وزارت کشور پیشنهاد می شود، اظهار کرد: پس از این پیشنهاد، با بررسی مولفه های مختلف جمعیتی و جغرافیایی و سایر موارد،‌ با تایید در هیات دولت و ابلاغ وزیر کشور، تبدیل روستاها به شهر انجام می شود.

مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری زنجان یادآور شد: با تبدیل ۲ روستای گیلوان و گوزلدره به شهر، شمار شهرهای استان زنجان به ۲۳ مورد افزایش یافته و فرآیند بررسی گزینه پیشنهادی دیگر نیز در حال انجام است که در صورت تایید و ابلاغ، اطلاع رسانی لازم در خصوص آنها انجام می شود.

بنابر اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان بر اساس آخرین داده های مرکز آمار ایران، جمعیت این استان در سال جاری به یک میلیون و ۱۱۹ هزار نفر رسیده است.

۷۸۲ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۷۰ درصد در شهرها و ۳۳۷ هزار نفر معادل ۳۰ درصد کل جمعیت در روستاها ساکن هستند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتقسیمات شهریتبدیل روستا به شهرسازمان مدیریت
sedayezanjannews.ir/nx11979


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»