کد خبر: 11986
1403/03/20 - 9:46


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

قدیمی‌ترین کتابخانه زنجان در دهه ولایت افتتاح می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از افتتاح کتابخانه سهروردی زنجان در دهه ولایت و امامت خبر داد و گفت: برای بازسازی و مرمت این کتابخانه حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از افتتاح کتابخانه سهروردی زنجان در ایام دهه ولایت و امامت خبر داد و اظهار داشت: از شهریورماه سال گذشته مرمت و بازسازی کتابخانه سهروردی آغاز شده بود و در حال حاضر به ایستگاه پایانی خود رسیده که طی روزهای آینده این کتابخانه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به بازطراحی‌های صورت گرفته در کتابخانه سهروردی گفت: این باز طراحی‌ها ترکیبی از سنتی و مدرنیته است.

وی با اشاره به اینکه در طبقه اول این کتابخانه، نخستین کلینیک تخصصی خواندن در کشور راه‌اندازی و افتتاح می‌شود، گفت: همچنین بخش ویژه کودک در این کتابخانه مجزا در نظر گرفته شده است.رضاخانی از برگزاری دوره‌های فرهنگی و هنری در این کتابخانه خبر داد و افزود: در روز‌های آینده شاهد برگزاری کلاس‌های فن بیان، اجرا، عکاسی، خطاطی، نویسندگی و ... با حضور اساتید مجرب خواهیم بود که علاقمندان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت و بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه استاندار زنجان برای بازسازی و مرمت کتابخانه سهروردی اهتمام ویژه‌ای داشتند، گفت: برای بازسازی و مرمت آن حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان این مطلب که در کتابخانه سهروردی سعی بر این شده است که دو سالن مجزا هم برای استفاده خواهران و هم برای برادران در نظر گرفته شود، افزود: سالن مطالعه این کتابخانه به نام سال محققین نام گرفته است یعنی کسانی می‌توانند از سالن مطالعه این کتابخانه استفاده کنند که مقطع کارشناسی و بالاتر باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه استفاده دانش‌آموزان از سالن مطالعه کتابخانه سهروردی گفت: دانش آموزان فقط می‌توانند کتاب امانت بگیرند ولی از سالن مطالعه آن نمی‌توانند استفاده کنند این در حالی است دانش‌آموزان می‌توانند از سالن مطالعه کتابخانه مسجد جامع استفاده کنند.

رضاخانی با بیان اینکه کتابخانه سهروردی قدیمی‌ترین و نخستین کتابخانه زنجان است که در حدود ۴۷ سال قبل افتتاح و طی این سال‌ها مرمت و بازسازی نشده بود، گفت: این کتابخانه دارای بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب است و یکی از کتابخانه‌های شلوغ‌ استان به حساب می‌آید.رضاخانی همچنین از افتتاح نخستین ساختکده و اتاق علم ویژه نوجوانان در کتابخانه سید افضل موسوی زنجان در ایام دهه ولایت خبر داد و گفت: با اضافه شدن این مجموعه نوجوانان می‌توانند آنچه در کتاب‌ها در قالب بازی‌های علمی، علوم تجربی و ریاضیات خوانده‌اند را با استفاده از ابزار‌های موجود در این محیط‌ها تجربه کنند.

وی همچنین از افتتاح یک باب کتابخانه روستایی در روستای «قروه» شهرستان ابهر خبر داد و بیان داشت: زمین این کتابخانه از سوی یک خیر نیک اندیشی تامین شده بود و منابع مالی آن هم برای احداث ازسوی دهیاری، فرمانداری و نیز کمک مادر شهید صورت گرفته است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکتابخانه سهروردیافتتاحیهروستای «قروه»
sedayezanjannews.ir/nx11986


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»