کد خبر: 1202
1398/05/26 - 0:3


در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش عنوان شد:

آشکار ساختن سره از ناسره از وظایف معلم و خبرنگار است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: وظیفه معلم و خبرنگار آشکار ساختن سره از ناسره برای اقشار مختلف جامعه است

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی‌خانی- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: وظیفه معلم و خبرنگار آشکار ساختن سره از ناسره برای اقشار مختلف جامعه است.

مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش برگزار شد و در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی با اشاره به اینکه خبرنگاران روشن‌گر و روشنایی‌بخش جامعه هستند و سالروز شهادت شهید صارمی بهانه‌ای است که از خبرنگاران تشکر و قدردانی شود، گفت: هر شغل اهمیت و جایگاه خاص خود را در جامعه دارد ولی در تقویم  برخی از مناسبت‌ها،  برای توجه جامعه به یک شغل و قشر خاصی انتخاب می‌شود.

این مسئول افزود: شغل خبرنگاری و معلمی اشتراکات زیادی با هم دارند و از این جمله مشترکات می‌توان به این اشاره داشت که نامگذاری هر دو این مشاغل در یک روز خاص، مربوط به سالروز شهادت یک الگوی برتر از جامعه آن قشر است به طوری که سالروز شهادت شهید مطهری روز معلم و روز شهادت شهید صارمی، روز خبرنگار نام‌گذاری شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن هر دو قشر معلم و خبرنگار وظیفه آگاهی‌بخشی به جامعه را دارند و هر دو بایستی با جهل و ناآگاهی جامعه مبارزه کنند تا زمینه برای آگاهی جامعه محقق شود.

رفیعی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش نوین شرکای بسیاری تعریف شده است، تصریح کرد: یکی از آن‌ شرکا، رسانه‌ها هستند و اگر آموزش و پرورش به دنبال رشد و تنویر افکار عمومی در نسل جدید است، باید به خبرنگار و رسانه بیش از پیش توجه کند.

وی اظهارکرد: رسانه در واقع همکار  و همیار آموزش و پرورش در سیستم آموزشی نوین است و باید اذعان کرد که اگر جامعه‌ای به دنبال پیشرفت و تعالی خود است بایستی‌ به این نکته توجه داشته باشد که ارتباط قوی با رسانه را حفظ کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه نصیب هرکس از این آگاهی بسته به توانمندی خود افراد است، خاطرنشان کرد: ثمرات وجود رسانه در جامعه به وضوح قابل مشاهده است چرا که در جامعه همه به دنبال آگاهی هستند و هر کس بسته به توانمندی خود از آن سهم می‌برد.

وی افزود: در حقیقت در جامعه وظیفه معلم و خبرنگار آشکار ساختن سره از ناسره برای اقشار مختلف جامعه است و  در این زمینه هر دو قشر باید هشیار عمل کنند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمدیرکل آموزش و پرورش استان زنجانتجلیل از خبرنگارانابراهیم رفیعی
sedayezanjannews.ir/nx1202


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»