کد خبر: 12026
1403/03/24 - 8:47


صدای زنجان از کمبودها و نیازهای شهرستان طارم با وجود ظرفیت‌های‌های مطلوب گردشگری گزارش می‌دهد؛

ظرفیت‌های از یاد رفته!

شهروند طارمی: نبود زیرساخت‌ها و امکانات در شهرستان طارم موجب کاهش حضور گردشگر در منطقه می‌شود /نائب رئیس شورای شهرستان طارم: طارم در حوزه دسترسی به راه مطمئن، آب، گاز طبیعی نیاز به توجه دارد، متاسفانه ظرفیت‌های گردشگری، با همه توان و ثروت‌هایی این شهرستان دارد فراموش شده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: مسئولان و شهروندان طارمی با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب در حوزه اقتصادی معتقدند: به علت کافی نبودن زیرساخت‌های حوزه گردشگری؛ انگار که طارم با تمام ظرفیت‌های مطلوبش به فراموشی سپرده شده است!

طارم یکی از شهرستان‌های استان زنجان است. این شهرستان در شمال استان واقع شده و با استان‌های گیلان  و قزوین  و اردبیل همسایه است. جمعیت این شهرستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، برابر با ۴۶٬۶۴۱ نفر (آخرین سرشماری رسمی صورت گرفته) بود. مرکز این شهرستان شهر آب‌بر  است.

طارم زنجان به عنوان هندوستان ایران شناخته شده است اما به دلایل مختلف از جمله صعب‌العبور بودن و نبود برخی زیرساخت‌ها هنوز نتوانسته است سهم خود در زمینه گردشگری را کسب کند.

 نبود زیرساخت‌ها و امکانات کافی گردشگری در شهرستان طارم

یک شهروند طارمی در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه طارم همانند شمال کشور دارای هوای مطلوب و طبیعت زیبا است، اظهار می‌کند: در کنار این شرایط جوی نزدیکی نسبت به شهرهای شمالی کشور و خلوتی از نظر جمعیتی دیگر امتیاز این بخش است.

احمد با اشاره به اینکه طارم دارای ظرفیت کشاورزی بالا نیز هست، تصریح می‌کند: از میانه فصل زمستان تا میانه پاییز همه ساله طارمی‌ها به کشت و برداشت انواع محصولات کشاورزی پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به معایب این شهرستان عنوان می‌کند: یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان نبود راه دسترسی مناسب است که بسیاری از مسافران و گردشگران را از حضور و سفر به این شهرستان پشیمان می‌کند.

این شهروند طارمی با اشاره به نبود برخی از زیرساخت‌ها و امکانات در شهرستان طارم بیان می‌کند: مشکلات تامین آب، عدم آنتن دهی و در برخی از روستاها عدم گازرسانی از جمله این موارد است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای جذب مسافران و گردشگران در این شهرستان عنوان می‌کند: در این زمینه نقش میراث فرهنگی و فعالان حوزه گردشگری بسیار موثر است.

عدم بهره‌مندی از گاز طبیعی

حکمعلی حسنلو ، نائب رئیس شورای شهرستان طارم در این زمینه به صدای زنجان می‌گوید: با پیگیری‌های صورت گرفته و مطالبه انجام شده، گازرسانی برخی از روستاهای طارم انجام شده است.

نائب شورای شهرستان طارم با اشاره به اینکه در روستای شیت علمک‌گذاری گاز انجام شده و واگذاری انشعاب در حال انجام است، بیان می‌کند: گازرسانی روستای ولیدر نیز در دست اقدام بوده و در روستاهای زاچکان و چوزوک نیز در دست اقدام است.

معظل آب

وی با اشاره به اینکه روستاهای این شهرستان هنوز در تامین آب شرب مشکل دارد، اضافه کرد: فرسوده بودن شبکه آبرسانی، این شهرستان را با چالش مواجه کرده است.

حسنلو با بیان اینکه در برخی از روستاهای شهرستان طارم منابع دسترسی به آب باید افزایش یابد، گفت: جمعیت در حال افزایش است و این مشکل در روستای زاچکان به شدت مشاهده می‌شود.

مشکل دسترسی به راه مطمئن

نائب شورای شهرستان طارم اصلی‌ترین مشکل طارم را راه‌های آن خوانده و اضافه می‌کند: راه این شهرستان بسیار کم عرض است و جوابگوی نیاز امروز نیست.

وی افزود: بخش زیادی از جاده‌های این شهرستان دارای خط کشی نبوده و دارای علائم نیستند که در صورت مه آلود بودن چیزی از جاده مشخص نیست.

چالش آنتن‌دهی

وی با اشاره به چالش آنتن‌دهی در منطقه شهرستان طارم گفت: این یک مشکل جدی کرده چرا که مردم و مسافران را با مشکل مواجه کرده است برای نمونه در صورت مشکل و در صورت نیاز مسافر و شهروندان با چالش مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: مشکل آنتن دهی در برخی از روستاها مانند زاچکان بسیار محسوس است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت گردشگری شهرستان طارم و برگزاری جشنواره‌ها عنوان می‌کند: جشنواره گیلاس تنها جشنواره برگزار شده در طارم است و برخی مواقع جشنواره انار در شهرستان طارم برگزار می‌شود.

جشنواره‌های ضعیف

وی با بیان اینکه بسیاری از این جشنواره‌ها در حد طارم نیست، می‌گوید: سال گذشته جشنواره گیلاس در پایانه صادراتی برگزار شد که شرایط مساعدی نداشت در حالی که در سال‌های قبل برگزاری این جشنواره در خود طارم خوب‌تر بوده است.

نائب رئیس شورای شهرستان طارم با اشاره به اینکه شهرستان طارم نیاز به توجه دارد، بیان می‌کند: این در حالی است که متاسفانه این شهرستان با همه توان خود فراموش شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجشنواره گیلاسگردشگریطارم
sedayezanjannews.ir/nx12026


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»